Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Pilot

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Model X / Sv: Falcon wing doors
« på: Lørdag 08. ſeptember 2018, klokken 21:11 »
Pilot. Nå er det på tide at du bestiller bil

Har hatt mine i 2 år.  Feilfritt! Superfornøyd.

On it! :)

32
Model X / Falcon wing doors
« på: Lørdag 08. ſeptember 2018, klokken 18:46 »
Er FWD på de nyeste X problemfrie og har de løst problemet med at de gnagde vekk lakken? Prøvekjørte over 1 år siden og lurer på om dette er utbedret før jeg ser hvilken bil jeg skal gå for. 

33
Model S / Soltak vs. panoramatak
« på: Fredag 07. ſeptember 2018, klokken 00:09 »
Hvilken har bedre plass under taket? Sol- (den som kan åpnes) eller panoramatak?

34
Tesla / Bestilling og gratis superlading
« på: Fredag 07. ſeptember 2018, klokken 00:08 »
Nå har jeg hoppet av kontrakten for I-Pace og er tilbake til vurdering av alternativer (Tesla, Audi, osv.).

Jeg må si at Teslas superladere frister meget.

Har fått med at Tesla har nå satt siste frist for gratis superlading. Hva er fristen? Gjelder fristen bestilling eller må bilen være levert innen fristen?

Mens jeg er i gang, er det forventet noen betydelige oppgraderinger på S eller X i løpet av kommende 1-2 mnd?

35
i-Pace / Sv: Har iPace noe mangler, som de fleste har "oversett"?
« på: Onsdag 22. August 2018, klokken 14:22 »
Old news - gjentakelse fra spanske coches.net testen

36
i-Pace / Sv: Har iPace noe mangler, som de fleste har "oversett"?
« på: Torsdag 09. August 2018, klokken 21:34 »
Tydeligvis har alle som har testet i-Pace oversett at den har så som så kjøreegenskaper. AutoCar mener ihvertfall at TMS har bedre "handling" i en sammenligning i siste nummer.

"Happily, there is rather more to discuss when the road no longer runs straight – here, the I-Pace exists on a different plane to the Model S. The Tesla is quite grippy, but you are always aware of the car’s mass, which makes it feel slightly cumbersome. Also, the steering is accurate enough, but too light and almost entirely devoid of feel. This is a car you guide from place to place and, with the response of its electric motors, it’s a pretty rapid ground coverer. But fun? Not even close. I can see now why it was so important to do a car like the P100D, because it injects a degree of intrigue and entertainment this more modestly endowed Model S lacks entirely.

The I-Pace makes no such mistakes"

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/tesla-model-s-vs-jaguar-i-pace-ev-twin-test

37
i-Pace / Sv: I-Pace: Forbruk, rekkevidde - tester og erfaringer
« på: Onsdag 08. August 2018, klokken 15:03 »
...
-Ingen "hold-funksjon" (trykk bremsen i bånn og du kan slippe bremsen i lyskryss)
Står i manualen:

BRAKE HOLD
Brake hold automatically activates when using the brakes to bring the vehicle to a stop on an incline. The feature operates in Drive (D) and Reverse (R), holding the brakes on until the accelerator pedal is applied. As the accelerator pedal is applied, the system automatically releases the brakes for a smooth pull away.


Ut fra det som står kan det virke som om denne kun er aktiv når underlaget heller oppover.
Jepp, virker som den har "hill-hold" som hindrer den å trille bakover. Jeg ønsker også noe som hindrer den å krype fremover uten å måtte holde foten på bremsen. Bruker "creep" på Teslaen og gjorde det på Jaguar.

Er ikke hensikten med «creep» nettopp det? Hvordan skal bilen være i «creep» uten å krype når bremsene ikke er på?

Da jeg prøvekjørte Tesla oppførte seg den på lik linje.

38
i-Pace / Sv: I-Pace: Forbruk, rekkevidde - tester og erfaringer
« på: ſøndag 05. August 2018, klokken 20:47 »
Så lenge jeg har 350-400km rekkevidde, bryr jeg meg fint lite om forbruket og hvordan den er ift. andre bilmerker. Likeså om teoretisk jeg burde få 500-600km med tilsvarende batteri hos konkurrentene.

39
i-Pace / Sv: I-Pace: Forbruk, rekkevidde - tester og erfaringer
« på: ſøndag 05. August 2018, klokken 20:36 »
Med ca. 20kWh/100km og 84,7 i netto kapasitet tilsvarer rekkevidde på over 400km. Ikke 480, men hvor ofte trenger en 480?

Ville tro at 400 holder for de som ikke kjører 200+ km daglig.

40
i-Pace / Sv: I-Pace: Forbruk, rekkevidde - tester og erfaringer
« på: ſøndag 05. August 2018, klokken 13:57 »
For å sitere en fra FB gruppen - "...kjørt Billingstad - Hønefoss - Billingstad - Drammen med snitt på 19,7 kw/t. Kun holdt trafikken - burde være ganske bra."

Dette var med FE og 22" hjul.

41
i-Pace / Sv: Forsinkelser?
« på: Onsdag 01. August 2018, klokken 13:14 »
+2 mnd forsinket FE sier forhandleren. Kjipt.

42
i-Pace / Sv: Konfigurasjon av I-Pace
« på: Fredag 27. Juli 2018, klokken 01:48 »
Prisen er for 18 hos Motorpool

43
i-Pace / Sv: Konfigurasjon av I-Pace
« på: Torsdag 26. Juli 2018, klokken 21:31 »
21 500 for 18" med vinterdekk

44
i-Pace / Sv: Hurtiglading i-pace
« på: Mandag 23. Juli 2018, klokken 18:30 »
Jaguar Norge har bekreftet at høyt forbruk i den spanske testen er grunnet software.

«...As they explain in the article, the I-PACE that was tested here was a pre-production car and did not have the latest software update regarding battery management (this is something that we are aware of). The final production cars however will have up to 480 km range according to the new WLTP-cycle.»

45
i-Pace / Sv: Hurtiglading i-pace
« på: Lørdag 21. Juli 2018, klokken 14:41 »
Dette må vel anses som villedende markedsføring når bilen klarer kun 313 km mot WLTP 480 km - 65% og en del av de andre produsentene klarer å overgå WLTP.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9