Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Pilot

Sider: 1 ... 7 8 [9]
121
Model S / Farge- og autopilotvalg, og trege Tesla selgere
« på: Lørdag 29. Juli 2017, klokken 16:07 »
Hei,

Nærmer meg en ferdigkonfigurert bil, men sitter igjen med noen spørsmål selv etter at jeg har trålet forumet:

1. Fargevalg - valget står mellom hvit, rød og sølv metallic.
Lener mot sølv metallic, men er usikker på om den blir for "bland" eller kjedelig? Er ikke så mange bilder på forumet og finn har noen hvor den ser flott ut og noen hvor den er kjedelig.
Rød er tiltrekkende, men hvordan er den når den blir skitten? Samme gjelder perlehvit.

2. Autopilot - hva bør jeg velge her? Kun oppgradert autopilot eller også "evnen til å kjøre på egen hånd"?

3. Angrefrist - er det 7 dagers avbestillingsfrist, mao. hvis jeg legger inn bestilling mandag 31.8. og avbestiller søndag 6.8 blir hele depositumet refundert?

4. Tesla selgere - opplever at det er jeg som kunde som må mase på selgere. Får lovnader om å bli ringt tilbake, fordi de er tilsynelatende opptatte, men får aldri noe respons. Bør få dette på plass senest slutten av mandagen for å sikre lav rente, men har tilgode å bli oppringt av Tesla.
Hva er deres erfaring? Har dere noen gode selgere som dere kan anbefalle?


På forhånd takk.

122
Model S / Hvilke seter for familie med ett lite barn?
« på: Fredag 28. Juli 2017, klokken 05:58 »
Hei,

Hvilke seter i Model S anbefales for familie med ett lite barn (15 mnd)?

Har lyst på Ultra White, men det er kanskje ikke så smart?

Takk.

123
Model S / Facelift Model S pålitelighet
« på: Tirsdag 25. Juli 2017, klokken 07:58 »
Hei,

Siden jeg er i ferd med å slå til og bestille Model S, har jeg lest en del om ulike feil og service problemer med Model S.

Jeg sitter igjen med inntrykk at Tesla har nokså lav pålitelighet hvor bilen er oftere på service enn hos eieren, i tillegg med dårlig utført arbeid fra verkstedet, og at det er hovedsakelig flaks som utgjør om en får god bil fra dag én.

Er underforstått med at det er vanligvis de som opplever feil som poster, men er noe bekymret for fremtidig eierskap av Model S.

Er ute etter deres totalvurdering av påliteligheten på de nyere modellene - facelift Model S.

Er det grunn til å trå varsomt ift. eierskap eller kan jeg forvente kvalitetsnivå og pålitelighet (ikke materialvalg o.l.) som på tyskproduserte biler (har dårlig erfaring erfaring med VW Passat og og ganske god med BMW 3, 5 og i3)?

124
Bestilling og levering / Innbytte og evt. rabatt
« på: ſøndag 23. Juli 2017, klokken 22:17 »
Hei,

Noen som vet om Tesla tar BMW i3 i innbytte? Har kontaktet selger, men uten svar.

Lurer også på om Tesla gir noe ekstra rabatt ved nybilkjøp, mao. er det hensiktsmessig å prute på pris?

125
Model S / Sv: Daglig lading til 100%
« på: ſøndag 23. Juli 2017, klokken 21:12 »
Tusen takk for uttømmende svar. Ser ut til at jeg ikke trenger å bekymre meg.

126
Model S / Daglig lading til 100%
« på: Lørdag 22. Juli 2017, klokken 10:48 »
Hei,

Har lest en del på forumet at det anbefales å lade maks opp mot 80-90% og gå min til 20-30%. Etter min, kanskje feil, oppfattning betyr dette et bruksområde på kun 50-60% av en teoertisk range på ca. 400km (70D). Dette tilsvarer ca. 200-240tkm noe som er vel 150km reelle?

Jeg eier nå en i3 som jeg lader hele tiden opp til 100% uten å tenke på batteriets helse. Dette etter oppfordring fra forhandleren/BMW.

Siden jeg ønsker å kjøpe meg en 70D eller 90D, er det virkelig slik at jeg ikke kan bare plugge inn kabelen og lade til 100%, selv om jeg ikke trenger full range?

Etter erfaring med BMW i3 høres det litt merkelig ut at det må passes så nøye på SoC på Tesla.

Mulig jeg er på bærtur i og med at jeg ikke eier Tesla p.t. 

127
Model S / Sv: Facelift 70D eller pre-facelift P85D?
« på: Torsdag 20. Juli 2017, klokken 15:48 »
P85D som er ca. 50' mer enn facelift 70D, eller vanlig 85D som er faktisk ca. 20' billigere enn facelift 70D.

Lytter gjerne på deres anbefalling siden jeg er helt fersk på Tesla markedet :)

128
Model S / Facelift 70D eller pre-facelift P85D?
« på: Torsdag 20. Juli 2017, klokken 15:37 »
Hei,

Er i ferd med å bestemme meg for å kjøpe Tesla S istedenfor å vente på Kona.

Ser på finn en del facelift 70D fra '16 og pre-facelift P85D fra '15 til ca. samme pris og km med omtrent like utstyrspakker.

Har dere noen råd for hvilken jeg burde gå for? 85D med lengre rekkevidde og kraftigere motor eller facelift 70D? Er det store kvalitetsforskjeller mellom facelift og prefacelift?

På forhånd takk.


129
Kjøpe elbil? / Brukt Tesla S eller ny Kona?
« på: Torsdag 13. Juli 2017, klokken 10:57 »
Tenker å oppgradere fra BMW i3 grunnet familieøkning. Klarer greit med i3, men er en del logistikk i bagasjerommet og mas med bakre dørene.

Ser på finn.no en del Tesla S fra '13 og '14 som har kjørt rundt 45-50' km til 470-500kNOK, samtidig har jeg fått tilbud på ny Kona til 350kNOK (tipper det  den ender på 400 kNOK siden jeg ønsker stor 68kWh batteri og en del utstyr)

Skjønner st det er vanskelig å uttale seg om Kona, men jeg lurer på om hva er mer lurt. Brukt Tesla med mer plass, men bakhjulsdrift og lite igjen av garantien eller Kona som er helt ny, forhjulsdrift, men mindre plass.

Noen tanker?

130
Kjøpe elbil? / Nio ES8
« på: Torsdag 20. April 2017, klokken 21:28 »

131
Model X / Prøvekjørte X, men har spørsmål
« på: Mandag 08. August 2016, klokken 22:11 »
Hei,

Tenkte å oppgradere fra BMW i3 til X og gikk for en prøvekjøring i dag. Prøvekjøringen ble gjennomført med en Tesla representant ombord og varte ca. 30min (limit satt av Tesla forhandler).

Ikke uvanlig nok, ble jeg mektig imponert over akselerasjonen (P90D), den innvendige plassen og kjørekomforten.

Jeg ble dog skuffet over følgende punkter, og lurer på om disse er velkjente problemer før jeg evt. legger inn en bestilling:

1. Kraftig vibrering ved akselerasjon - Tesla representanten sa at dette skyldes at demobilen har blitt kjørt hardt uten at dempingen var satt til Low. Noe merkelig at dempingen skulle bli skadet etter så få km på telleren. Burde ikke bilen senke seg selv når den oppdager akselerasjon/høy hastighet?

2. Rattet som trekker til høyre - dette var fremtrende fra selve starten og på "alle" veier, dvs. bykjøring (Oslo) og motorvei. Representanten mente at dette skyldes veien, men i og med at dette var under hele turen, er dette normalt?

3. Falcon Wing Dørene (riktig skrevet?) - de dunket og skadet (!) en annen parkert bil i shopping sentret. Representanten skulle demonstrere autopark og hvor smarte dørene var. Vi parallel parkerte i shopping sentret (Fornebu S) og representan trykket på skjermen for å åpne alle dørene. Da kom den ene Falcon Wing døren bort i sidespeilet til bilen ved siden av. Resultatet ble oppskrapet sidespeil på en ny BMW X5 og en god del unnskyldninger til eieren. Er dette en kjent "bug" med disse fancy dørene?

Jeg er mest bekymret for pkt. 1 og 3, men ønsker gjerne å høre om dette er noe dere har opplevd eller funnet god løsning på.

På forhånd takk for alle svarene.
 

132
BMW i3 / Sv: Navi og status på ladestasjoner
« på: ſøndag 15. November 2015, klokken 00:33 »
Takk LMOR!

133
BMW i3 / Navi og status på ladestasjoner
« på: Lørdag 14. November 2015, klokken 01:23 »
Hei,

Har søkt litt, men klarte ikke å finne tydelig svar på følgende spørsmål:
- Kan navi pro vise status på de ulike ladestasjonene (opptatt, ut av drift, osv.)? Og hvis ja, hvordan?

Er helt fersk her, så kan hende at jeg ikke søkte med riktige stikkord  :)

Takk på forhånd!

Sider: 1 ... 7 8 [9]