Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Myrvang

#661
Lengste kjøretur på en dag var fra Bergen til Røyken, 471 km da jeg hentet bilen forrige uke. Ladet i 80 min totalt og brukte 8 timer på turen inkl. lading.

I dag kjørte jeg fra Kolbu på Toten og hjem til Røyken, 161 km, med mototorvei fra Minnesund til Asker. Kom hjem med --- på både prosent og GOM, men appen viste 8 km rest da jeg kom hjem. Lå i 90-95 på motorveien frem til Oslo-grensa, men hadde ikke en eneste lastebil til å trekke meg før Frognerstranda. Da la jeg meg tett på en campingvogn som lå i ca 70 til Asker. Hadde 17 km igjen i Asker, men de forsvant fort og ble til "---"

Husker ikke helt, men lurer på om jeg hadde 11,2 kwh/100 km i snitt.
#662
Leaf 2010-2017 / Sv: Takboks på Leaf?
onsdag 27. juli 2016, klokken 21:44
Hvilke fester bruker du da? Eller er det med skiboksen?
#663
Leaf 2010-2017 / Takboks på Leaf?
onsdag 27. juli 2016, klokken 14:18
Noen som har prøvd takboks på Leaf? Skal på ferie, og vil gjerne bruke Leafen, men uten takboks får jeg ikke med alt utstyr til unga, vogn, telt og alt det andre...

Så de hadde kampanje på Mekonomen nå. https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/takbokser/takbokser-fra-thule/touring-700-takboks-430-l-pa282918no

Sent fra min E5823 via Tapatalk

#664
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 26. juli 2016, klokken 00:35
Hvordan OBS bruker dere? Har en som fungerer på min i-On og en kompis´ Leaf (1. modell) men ikke på min 2015. Får beskjed om at dne er 2.1 og not suported.

Hvor har dere kjøpt de som virker? Min er fra Kjell & Company.
#665
Sitat fra: kristianbergen på lørdag 23. juli 2016, klokken 22:32
Leser jeg deg rett om du brukte totalt 4 ladestopp på turen?
Med 2013 ligger jeg på 5, men, jeg tror ikke nødvendigvis jeg bruker noe særlig mer ladetid enn 90 minutter totalt. jeg noterer og rapporterer ivrig antall minutter brukt på lading når jeg kjører hjemover neste helg

Ja, hadde 4 ladestopp. 18 min i Voss, 19 min i Eidfjord, 20 min på Ål og ca 20 min på Flå. Så rundt 80 min totalt da.
#666
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Arctic roads
fredag 22. juli 2016, klokken 12:33
Er denne fortsatt gratis? Gidder ikke betale 260,- (?) for en lading, men lader gjerne hos AR om det er gratis :)
#667
Ladet Leaf 24 kw til 82% i Eidfjord og kjørte til Ål over Hardangervidda. Litt rekkeviddeangst, men da jeg nærmet meg toppen så jeg at det ville gå bra pga regenerering nedover. Hadde planlagt lading i Geilo, men kom dit med 44 km på gjettometeret, så peisa ned til Ål og ladet.

Men hadde ikke gjort noe med en lader på vei opp, da hadde man klart turen uten problemer også på vinteren.
#668
Hele turen tok ca 9 timer hvorav 90 min lading. Synes det gikk veldig fint. Tisset og spiste mens bilen ladet, så 7,5 timer effektiv kjøring. Ladet foromtrentsamme beløp jeg sparte på Hardangerbrua. Kjørte til Voss og deretter inn på RV7 Hardangervidda for å slippe å lade hos AR i Lærdal. Ladet i Voss, Eidfjord, Ål og Flå.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

#669
Elbilen i Samfunnet / Sv: Når begynner EK-registrering?
onsdag 20. juli 2016, klokken 00:56
Sitat fra: Elmo på tirsdag 19. juli 2016, klokken 23:21
Sitat fra: Myrvang på tirsdag 19. juli 2016, klokken 00:52
Fikk EK133XX da jeg kjøpte ny bil i dag, så går unna med EL-bilsalget om dagen.

"Størrelsen" på EK-nummeret sier egentlig ingenting om antall solgte biler. Skiltene leveres ut i bolker til forhandlere og vegstasjoner, og de bruker dem som de måtte ønske.
Så til tross for at du fikk 133xx så er det nok ikke stort flere enn ca 500 som er brukt i serien.

Er klar over det, da det fortsatt registreres biler langt nede på EL fortsatt, men går alikevell unna med salget, er ikke lenge siden det var 50.000 biler i landet, nå er det 70-80.000?
#670
Elbilen i Samfunnet / Sv: Når begynner EK-registrering?
tirsdag 19. juli 2016, klokken 00:52
Fikk EK133XX da jeg kjøpte ny bil i dag, så går unna med EL-bilsalget om dagen.
#671
Er forøvrig en 2012-modell...

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=el28343

Og om du ønsker den kan vi lage en deal med 16A lader og type 2 til type 1 som delbetaling :)
#673
Da har jeg blitt Leaf-eier. Kjøpte bil i Bergen, så fløy OSL-BGO klokken 9:10 i dag tidlig, landet i Bergen 10:30, buss til Åsane og ble hentet der av selger fra Sandven. Så var det signering av kontrakt, og legge i vei.

Fikk bilen med fult batteri og kjørte til Voss. Ladet der i 16 min. Kjørte til Eidfjord og ladet fra 30-82 %. Kjørte over Hardangervidda med litt rekkeviddeangst. Da jeg kom til Vøringsfossen var jeg nede på langt færre km igjen enn det var til neste lader på Geilo, men kjørte så rolig jeg kunne og håpet jeg ville klare å regenerer nok på vei ned. Måtte bare komme meg opp til toppen. Det gikk fint, og på vei nedover regenererte jeg så mye strøm at da jeg kom til Geilo hadde jeg 44 km igjen, så da dro jeg til Ål og ladet der. Fra 7% til 80% på ca 25 min ga meg 155 km på displayet. Satset på neste lading i Sokna, men dro innom Flå og ladet opp igjen til ca 80% og 149 km, så da tenkte jeg å komme meg til Hønefoss for å lade litt før Sollihøgda. Ved Hønefoss hadde jeg så mye strøm igjen at jeg peisa forbi og satset på å komme meg opp til toppen og regenerere nedover. Kom opp på toppen med 33 km igjen, og da var det 40 km hjem med masse nedover. Trillet for det meste i B nedover og tok det rolig på E18 til Asker før jeg svingte av til de siste 10 km med 50 og 60-soner. Kom hjem med 23 km igjen og LOW BATTERY. 470 km på første tur, ingen grunn til å velge annet enn Leaf mellom vest og øst :)
#674
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 18. juli 2016, klokken 07:42
Vil det si at et toppladet 24 kw batteri inneholder 22,48 kw? Og at det da er 1,52 kw som buffer i topp/bunn?

Sent fra min E5823 via Tapatalk

#675
Selger min hvite i-On etter 10 mnd med mange fine turer. Dessverre blir bilen litt for liten med 2 bakovervendte seter og barnevogn.

Kommer annonse på finn etterhvert, men tenkte å prøve litt her først.

Bilen er så godt som strøken i lakk, står i garasje og har gode sommer og vinterhjul.

Pris 72.000,- + reg.

Ståle treffes på mail myrvang1980@yahoo.no eller mobil 99706172

Skal få lagt ut bilder også :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA