Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Myrvang

#46
Nissan e-NV200 / Vann i bagasjeromsgulvet
fredag 02. oktober 2020, klokken 15:42
Hei.

Oppdaget i går at teppet i baggasjen er helt vått. Hadde en pappeske liggende der og den var helt våt. Kjente etter og hele teppet var vått og vannet rant under. Aner ikke hvor det kommer inn, her bestilt time på Birger N. Haug nå, er garanti på bilen, men nyskjerrig på om andre har opplevd det samme?
#47
Nissan e-NV200 / Sv: Hurtiglading og semi-hurtiglading
fredag 02. oktober 2020, klokken 08:52
Går an å bygge om laderen til 11 eller 22 kW.

https://muxsan.com/English/products.html#3-phase-charger

Det koster å være kar, men muligheten er der.
#48
Har en kompis som hadde sin 2005 Opel Astra på EU-kontroll. Han fikk mange feil og skulle vrake bilen. Jeg sa han burde selge den heller å skrote den, så vi la ut en annonse på Finn, bilen ble solgt for 10.000,- på 50 minutter. Er da bedre for miljøet at den bilen går i 2-3-4 år til enn å vrake den og pushe en ny bil ut på markedet? Han som kjøper seg "ny" bil til 10.000,- og bytter dempere og vannpumpe hadde ikke kjøpt seg ny elbil. For 30.000,- kunne han fått en gammel i-Miev med rekkevidde på 30 km, men er neppe det han var ute etter.

Greit å digge elbil, men det passer ikke for alle enda.
#49
Elbilen i Samfunnet / Sv: Norgesferie med elbil?
torsdag 25. juni 2020, klokken 00:17
Jeg har 3 barn, hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt TMX, hadde jeg hatt 2 bar hadde jeg kjøpt TM3, for lading med annet enn Tesla er noe herk. Elbil er fint til hverdags, men ikke noe å satse på når man skal på langtur. De som mener ladekø kan brukes til hygge med familie har neppe prøvd det selv med familie (les barn) som ikke vil vente. Jeg har kjørt 9300 km med Evaliaen på 5 mnd, men da har jeg for det meste ladet i egen garasje og vært på noen turer med hurtiglading utenom rushtid.

Gidder ikke leie en annen elbil når jeg har en A3 stående, selv om TM3 er en morsom bil å kjøre :)
#50
Elbilen i Samfunnet / Sv: Norgesferie med elbil?
mandag 22. juni 2020, klokken 23:45
Frister mer og mer å bruke A3 til kona. 2,0 TDI Quattro er tross alt morsommere enn Evalia og ladekø.

Så får jeg heller betale 175,- eller hva det er på Hardangerbrua og 50 i Bergen og alle de andre bommene som er overalt. Norgesferie er ikke noe man gjør for å spare penger uansett, det er noe man gjør fordi grensene er stengt.
#51
Elbilen i Samfunnet / Sv: Norgesferie med elbil?
fredag 19. juni 2020, klokken 22:38
Ja, starter med 2-3 netter på hytta til venner i Vang. Om det kommer frem i media eller her at det er totalt kaos mtp lading får jeg heller dra hjem, bytte bil og ta turen motsatt vei. Vi har ingen planer annet enn å være borte noen dager så kone og baby får litt tid for seg mens jeg tar med de største på en tur uten mål og mening annet enn turen og kosen.
#52
Elbilen i Samfunnet / Norgesferie med elbil?
fredag 19. juni 2020, klokken 21:41
6. juli skal jeg kjøre Asker-Bergen-Stavanger-Kristiansand-Asker med e-NV200. Jeg kommer meg ca 150-180 km mellom ladingene, totalt er turen på ca 1300 km. Hvordan blir situasjonen rundt hurtigladerene i sommer? Det er 300.000 elbiler i Norge og en god del av de skal vel på bilferie. Jeg planlegger på bruke ca 10 dager på turen, men vil ikke at alle etappene skal bli befengt med ladekø. Kommer til å ta et par netter på campingplasser, da kan jeg kanskje lade over natta og starte med fullt batteri, men har planer om å sove ute i telt/køye i det fri også, så da får jeg neppe ladet. Skal ha med 2 barn på 5 og 7, så vurderer nesten å bruke A3en til kona.

Hva tror dere om trafikken på hurtigladerene i sommer?
#53
ID.4 / Sv: Rykter om ID.4 / "Crozz" (SUV & CUV)
fredag 19. juni 2020, klokken 21:29
Sitat fra: knut.aulie på fredag 19. juni 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Myrvang på torsdag 18. juni 2020, klokken 23:56
VW Rav4?
Har du ikke hørt at VW og Toyota har slått seg sammen ?
De tålte ikke at Tesla hadde høyere børsverdi og ville gi dem noe å strekke seg etter

Det var nytt for meg, men tydelig at designavdelingene allerede er slått sammen, for hadde det vært Toyota-logo på den ville jeg trodd det var neste modell av Rav4.  ;D
#54
TTT: Ting Tar Tid. Men nå er anlegget montert opp og til uken skal det være på nett og klart til lading. Forløpig kun 9 ladere og OV er økt til 3X80A så skal nok holde til å få ladet litt over natta.

3 Tesla, 1 Opel Apera, 2 Evalia, 1 Leaf 40, 1 E-Golf og en A3 E-tron i gata her nå, så over natta bør vel alle ha mulighet til å lade fullt uansett.

Og vi får be de med motorvarmer bruke timer slik at denne kun går i 2 timer før avreise.
#55
ID.4 / Sv: Hevet utgave ???
torsdag 18. juni 2020, klokken 23:56
Sitat fra: Rusalka på torsdag 18. juni 2020, klokken 09:49
I forbindelse med "spionbildene" fra Kina i går skriver en journalist om 2 utgaver: Crozz (hvit bil) og X (grå bil).  Han skiver også at forskjellen er bla. at X er hevet !!!  Noen som vet mer ??
https://motorillustrated.com/heres-the-volkswagen-id-4-without-in-coverings/49826/

VW Rav4?
#56
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Elbilferie 2020 - erfaringer
mandag 15. juni 2020, klokken 23:46
Jeg skal kjøre Asker-Bergen-Stavanger-Kristiansand-Asker i sommer på 7-10 dager. Håper på mulighet til å lade over natten noen ganger, men det er 13-1400 km så blir en del hurtiglading da jeg har Evalia med 180-200 km rekkevidde. Skal ha med 2 barn på 5 og 7 så håper det ikke blir altfor mye kaos og ladekø.

Noen som har formeninger om hvordan dette vil gå? Avreise 6. juli og overnattinger på campingplasser med unntak av 3 netter på hytte på fjellet uten strøm.
#57
Nissan e-NV200 / Sv: Sove bak i e-NV200
fredag 08. mai 2020, klokken 01:04
Jeg sov baki bilen her om dagen. Har 7-seter og er 1,91 lang.

Jeg la den midterste rad, dro førersetet helt frem og la ned ryggen så langt ned det gikk på bakerste rad. Da lå jeg nesten OK med hodet bakover. Det blir et mellomrom mellom midt- og baksete der rumpa sklei litt ned.

Ulempen med bilen er at man ikke kan slå av lysene helt, så jeg valgte å skru av bilen og fyrte opp varmen med nøkkelen innimellom. At jeg sov godt skal jeg ikke skryte på meg, men i nøden funket det helt fint. Hadde dette vært planlagt så ville jeg hatt pute og dyne, da tror jeg det ville fungert helt ok.
#58
Nissan e-NV200 / Sv: Ettermontere DAB, hvilken?
torsdag 05. mars 2020, klokken 23:34
Ettermontert DAB fungerer ofte veldig dårlig. Har du en mobiltelefon har du radio. Og med Siri/Google Assistant forteller du bare hva du vil høre på også funker det. Ikke noen liten dings som er knotete og trafikkfarlig å trykke på med et uleselig display, og som detter ut mellom hver tunell eller bak hvert grantre.
#59
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lynlading på Leaf 62kWh
torsdag 05. mars 2020, klokken 11:21
Det største problemet til Nissan er ChaDeMo. Kjøpte en e-NV200 i januar fordi det ikke var noen reelle alternativer, men med ChaDeMo og treig hurtiglading er Nissan akterutseilt. CCS burde blitt standarisert av EU, de har jo så mange tulleting de standariserer så hvorfor ikke dette?
#60
Nissan e-NV200 / Sv: E-NV200 i turte lodus
torsdag 05. mars 2020, klokken 11:17
Litt sent nå, men har du Leafspy kunne du lest ut feilkoder.

Hadde den gule "!" og det var vannpumpa som var død. Fant ut delenummer og fikk tak i en brukt fra huggeren for 1000,- og skiftet på 1 time, BNH skulle ha 19.000,- for hele jobben, 13-14.000,- for pumpa og 2.600,- for jobben, så har man Leaf eller e-NV200 er Leafspy et must.

Men at du ikke får lånebil er dårlig, dette må jo være reklamasjon. Evt burde de gitt deg bil og sagt at dersom det er noe selvforskylt må du betale for leiebil i ettertid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA