Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Magne St

#16
Zoe / Instruksjonsbøker
fredag 26. august 2022, klokken 22:51
Vil forsøka å samla alle instruksjonsbøkene til ZOE i denne tråden.  Hjelp gjerne til.
#17
Dette er ein gamald tråd, men sidan han handlar om historie, så blir ikkje stoffet forelda.

For dei som er interessert i Noreg og elbil, så er det gitt ut to bøker fra elbilforeninga.

Den første er "Elbil på norsk".  Boka tar for seg dei forskjellige aktørane som har drive med elbil i Noreg gjennom tida.  Det er fortsatt nokre bøker att og ein kan legga inn ordre på ei bok eller to på elbil(a)elbil.no

Den andre er jubileumsboka til foreininga.  Den heiter "Et norsk eventyr - Norsk elbilforening 25 år".
Medlemer i foreninga kan gå inn her:  "https://elbil.no/medlemsfordeler/boker-til-medlemspris/"  å kjøpa boka.  Medlemspris er kr.: 300,-.
Andre kan senda epost til elbil(a)elbil.no .
#18
Renault Megane E-TECH / Sv: Når kommer denne i butikkene?
torsdag 21. juli 2022, klokken 12:56
Dei første demobilane er i desse dagar levert til forhandlara.
#21
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Aksjon for rustfrie bremser
onsdag 03. mars 2021, klokken 12:44
NAF sitt medlemsblad på nettet, motor.no, har lagt ut ein artikkel om utfordringer omkring rustfrie bremser.

Lenke:  https://motor.no/elbil/derfor-har-ikke-nye-biler-rustfrie-bremseskiver/192051?fbclid=IwAR19JH1QaP2yMlfGDdToIP7LPOc04P6Gf5DWuo8D7ecZzcvFDQMaxJecntI
#22
Ser ut som om Chevrolet har skaffa seg ein norsk hjelpar.

Lenke:  https://www.tv2.no/broom/11814501
#23
MG ZS EV / Sv: Tips og triks til MG
lørdag 21. november 2020, klokken 13:49
Fant denne på facebook.

Stor takk til Jarl Håkon Egeli Pedersen

Hei, ved et par anledninger har jeg opplevd at bilen ikke vil «starte» og at power-knapp må holdes inne i 10 sekund for å resette feilen.
Nå også nylig opplevde vi at bilen startet, men at rattet ikke kunne beveges. Samme prosedyre for å resette løste feilen.
Har noen opplevd lignende feil? Og hva ble løsningen for å få det rettet?
#24
tu.no artikkel
Lenke: https://www.tu.no/artikler/ladestasjoner-har-ikke-egne-energimalere-na-kan-det-komme-krav/497985

For meg så framstår desse ideeane som eit forsøk på å kasta barnet ut med badevatnet.
(Eller elbilen i bensinbålet)
Gjer det så komplisert at ingen orkar å setta opp ladestasjonar.  Kven har vunne då?
Klassisk europeisk bilindustri?

Kva vinn ein som forbrukar med dette? 

Kvifor skal ein elbil med dårleg hurtigladekapasitet blokkera dyrt utstyr som det er lite av fordi det ikkje påløper ei "straff" for å lada til 100%? 
Ser at det er mulig med "straff", men det ser ikkje ut til at det er ønskeleg ut frå det som er skildra i artikkelen.
#25
Det er av Oslo kommune åpna ny ladestasjon i Folke Bernadottes vei 47, 0862 OSLO.

Han har seks 32amp einfase IT, type to tilkoblinger.
På dagtid er parkeringstida tre timar.  På natta er tida uavgrensa fram til kl 09:00.

Det er parkeringsavgift 24/7.

Det tar ca 15 min å gå til bommen på Sognsvann.
#26
Elbilforeninga si brikke gir deg tilgang over alt, dersom du registrerer den hos dei aktuelle leverandørane.

Du finn informasjon om brikka her:  https://elbil.no/medlemsfordeler/ladebrikke/

Om medlemskap er det å sei, at skal denne elbilfesten vara ei stund til, så er me alle svært avhengig av ein god oppslutning om foreninga.

Uten medlemer, ingen gjennomslag.
#27
Sitat fra: Olepo på fredag 01. mai 2020, klokken 13:49
Hei! I forbindelse med at vi har skaffet vår første elbil, (2015 E-golf), skal vi nå legge opp strøm med ladeboks i garasjen.

Kabelstrekk fra sikringsskap til ny underfordeling i garasjen får en lengde på ca 30 meter.

Det er pr i dag ikke strøm i garasjen, men det ble lagt en 3x2,5mm2 kabel fra sikringsskap til garasje under bygging. Denne har aldri blitt koblet til og vil neppe bli benyttet i den nye installasjonen.

Planen er å grave grøft og strekke en bra dimensjonert kabel fra sikringsskap til en underfordeling i garasjen. Deretter ta ut en kurs til en enkel ladeboks og en 16A kurs til forbruk i garasjen. Setter foreløpig opp bare 3 stikk siden planløsning i garasje ikke er klar, men dette vil bli utvidet senere med flere stikk, belysning osv. Kan nok bli noe hobbyvirksomhet med kompressor, sveiseapparat osv på sikt. E-golfen trekker jo begrenset ved lading, men greit å dimensjonere litt for fremtiden når jobben først gjøres.

Vi tenker foreløpig å gå for en enkel og rimelig ladeboks som f.eks Folkeladeren, noen som har erfaringer eller andre råd å komme med ifht valg av ladeboks?

Har tatt bort det som er irreleven i sitatet med omsyn til det eg vil kommentera.

Det eg ser er at du brukar lading av elbilen som årskaking for å kunna legga ein ny kabel til garasjen.  Det er ditt valg, men eg ville ikkje ha gjort det.

Eg ville ha brukt den kabelen som alt er der.  Og så ville eg ha fått på plass lokal jord i garasjen.  Då kan du legga ut ei trefasa ITsløyfe.  Det er komme endringar i NEK400 2018, som seier at maks sikring på 2,5mm2 kabel er 15amp, men sidan dette er ein gamal kabel, så kan du kanskje overtala elektirikaren til å setta opp ein 16amp sikring.  Det er likevel ikkje viktig for resultatet.
Du vil du maksimalt kunne trekka 27amp over dei tre fasane ved 16amp sikring.  ( 25amp ved 15amp sikring. )  Så ville eg ha satt opp eit lokalt sikringsskap i garasjen med tre kursar.  Ein på 13amp, ein på 10amp og ein på åtte, alternativt 10amp.  Samtididsfaktoren her blir ikkje ein, men det er lite truleg at du kjem til å køyra trekket på max uansett.
Så ville eg har brukt den "store" sikringa på ladeboksen, som eg hadde stilt på 10 til 11amp.  Det er nok det maksimale som kan trekkas på denne kabelen, når han er ca 30m lang.  Dei to andre ville eg ha brukt til lys og eventuell støvsugar når det trengs.

10 amp gir 23kWt på 10 timar, tilstrekkeleg til å køyra 120 km.  Dei fleste av oss køyrer mamsimalt 50 km pr dag.
Erfaringsmessig så overvurderer dei fleste av oss kva effekt dei treng å ha tilgjengeleg til lading.  Og det skal me få betala for når effektavgiftene kjem.

Ei løysing som dette kjem ikkje til å kosta meir enn arbeidet til eletrikaren, ei sikring i skapet i huset, eit lite skap i garasjen med sikringar og tre avgreiningar til kontaktpunkt i garasjen.  Der det eine er ladeboksen.  Det andre er lysa som du planlegg.  Dersom du brukar LED, så har du rikeleg effekt på ein 8-10amp kurs.  Det siste går til ein stikkontakt for generelt bruk.  Då kan du komma godt frå det med å bruka den veggboksen som du nevner.
Lommeboka sleppe også med skrekken.

Den tunge instalasjonen kan du komma tilbake til når du verkeleg treng til å sveisa i garasjen.
#28
Zoe / Sv: Irriterende stemmevarsler på Zoe ZE50
søndag 03. mai 2020, klokken 13:27
Som du ser, så har eg ein Q 210.  I denne bilen, langt nede i menyen, er det mogeleg å styre det generelle volumet på slike automatiske meldingar.  Volumlinja går fra ingen lyd i det hele, til ganske høgt.  Å stilla volumet her påvirkar ikkje andre funksjonar i bilen.

For min del så har eg stilt volumet slik at det ikkje lenger er irriterande.

Det vil undra meg mykje om denne funksjonen er tatt bort på den siste modellen.
#29
Sitat fra: Anne Marie på fredag 24. april 2020, klokken 23:00
Siste gang bilen stoppet var da jeg skulle en snartur på hytten før påske. Da jeg skulle dra hjem kom det opp en feilmelding om elektrisk feil og jeg måtte ringe Viking.

Mi erfaring med den meldinga er at det er låg spenning på 12volt batteriet.  Dersom eg får bilen til å starta, og det har han gjort kvar gong denne meldinga har komme opp, så køyrer eg og lar DC/DCen i bilen handtera problemet.

Det kan likevel vera lurt å lada 12volt batteriet både på hausten og på våren slik at det får litt eletrisk overskot.  Du treng ikkje kobla av batteriet, men la bilen stå avslått.  Bruk ein tradisjonell 12volts ladar og la batteriet få ei natt med ekstra lading.

Og serleg når du skal på tur i fjellheimen i kuldegrader, kan det vera lurt og la 12volten få litt ekstra hjelp før turen.

Det har løyst mine "elektriske feil".
#30
Mekanisk / Sv: Bremsebytte / generering
tirsdag 21. april 2020, klokken 12:44
Spørsmål som dette kan det væra utfordrande å finna ut av.

Men problemet lignar det problemet som er omhandla i denne tråden.

Lenke:  https://elbilforum.no/index.php?topic=24231.0

Det kan være så enkelt at bilen dedekterer at det er forskjellig bremseeffekt mellom høgre og venstre side av bilen og tilpassar regenereringa etter denne informasjonen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA