Å diskutere rekkevidde på en elbil er som å diskutere lengden på en strikk. Det varierer med hvem du spør Kjøp det dere mener dere har behov for og kjør som dere har stjælt bilen, eller ikke
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: turfsurf på mandag 24. juni 2019, klokken 08:26Sitat fra: Sungrazer på søndag 23. juni 2019, klokken 19:11Kjører man i 125-130 på motorveien på en regntung vinterdag greier ikke 94Ah 12 mil delt opp i to strekk.
12 mil t/r klarer 94 Ah fint. Både sommer og vinter.
Sitat fra: automat på søndag 23. juni 2019, klokken 20:32
Google sier at det er 91km en vei. Hvis det tar 70% av batteriet, så blir det en rekkevidde på 130km. Dvs jeg har 10km rekkevidde som skal holde til oppvarming før returreise + sikkerhetsmargin. Høres ut som «no-go».
Hvis det er 11 mil, som du sier, blir det 157km rekkevidde. Da har jeg 37km margin, som er mer spiselig. Hvor mye rekkevidde går det med til en oppvarming? En mil eller to?
Kan forvarme bilen før turen starter, men ikke før returreisen, iom at forutsetningen er uten lading.
Sitat fra: automat på fredag 21. juni 2019, klokken 10:44
Rent konkret må en bil for min del klare 12 mil tur/retur Moss-Oslo uten lading. Under all slags vær og føreforhold, og der bilen får en full oppvarmingsrunde etter parkering underveis.
Sitat fra: Lasse Karstensen på fredag 10. mai 2019, klokken 19:07
Det er flere momenter her, det viktigste at de fortsetter å samle inn posisjon etter at UI-et gir inntrykk av at det er slått av.
Jeg har eksplisitt gitt dem beskjed om at de ikke har mitt samtykke til å innhente posisjonsinformasjon, og likevel gjør de tilsynelatende det.
Om det skal være mulig å eie en bil uten at den forteller alle/mange hvor den er, har jeg ikke overraskende også en mening om, men det er en annen diskusjon enn denne.
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 29. januar 2019, klokken 12:18Sitat fra: Klykken på tirsdag 29. januar 2019, klokken 10:04Tenkte ikke på hvor man finner informasjonen på Connected-nettsidene, men hvordan han har automatisert innhenting av informasjonen og lagret det et sted.
Se første side. https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33921.msg583793#msg583793
Sitat fra: Orbit på mandag 28. januar 2019, klokken 08:53
(hentet fra API'et som driver websidene, derfor flere desimaler enn i bilen).
Sitat fra: TM på mandag 19. november 2018, klokken 15:05
Hvordan skal man få dekket et eventuelt kapasitetstap på 13 % når de bare garanterer 70 % ?
Sitat fra: Pit på mandag 19. november 2018, klokken 12:13
Likevel er jeg som sagt nede på ca16.2 kwh etter 110k km. Det merkes også i praksis med 20-30 km redusert kjørelengde ift slik den var som ny.
Sitat fra: Pit på mandag 19. november 2018, klokken 12:13
Jeg vil tro det er ganske vanlig med redusert kap for flere, uansett bilmerke, men sikkert noe det helst ikke prates om, da det nok vil påvirke salgspriser osv.
Sitat fra: Pit på mandag 19. november 2018, klokken 12:13
Noen biler kan stilles inn til at lading skal stoppes ved 80%. Tror nok det kan være smart å bruke om man vil ha lengst mulig levetid på batteriet. Dette burde i3 også ha, ihvertfall nå med større batterier.
Sitat fra: Klykken på mandag 19. november 2018, klokken 09:19
Ellers, jeg tror det lønner seg å lade hele tiden ved anledning, og selvsagt opp til 100%.