Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - psyfoon

#21
http://www.dinside.no/motor/spennende-svensker-vil-forandre-verden/64534611

Denne ligner ganske så mye på en mer futurisk trilling  ;D
#22
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / IKEA-tur!
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 09:03


Fossilbilen har bedre plass, men fastmontert barnesete som er et h... å demontere/montere. Derfor strekker jeg meg langt for å få plass i trillingen.

Også denne gangen gikk det glatt! Skulle kjøpe ny seng til junior på IKEA, Det er en 200x90 seng, selvfølgelig flatpakket. Dog var målene på pakken 205x63cm. Målte meg frem før jeg dro og planla plassering. Jeg tok ut sitteputen til baksetet slik at jeg fikk et flatere lasterom når jeg legger ned både forsete og bakseteryggen. La forseteryggen helt bak og balseteryggen fremover oppå denne igjen. For å støtte den tunge esken (45kg), låste jeg den andre bakseteryggen i oppreist stilling. Faktisk kunne jeg klart å få med 4stk (!) slike senger, for de kunne stått på høykant inntil hverandre  :D

Har sagt det før og sier det igjen! Trilling er utrolig praktisk og rommer fantastisk mye. I det året vi har hatt den har vi fraktet utrolig mye rart, fra gressklippere og snøfresere til møbler og avfall.

Jeg kjørte forresten et gedigent lass med avfall i forrige uke, søppelsekker, material, elavfall osv.. til gjenvinningsstasjonen. Når jeg kom og skulle lesse ut sto d to karer og gliste når de så meg komme.. Men gliset forsvant fort da jeg begynte å lesse ut.. Han ene kom bort og sto bare å måpte.. "Det hadde jeg virkelig ikke trodd.." sa han. "Og det er jo masse igjen inni der enda!"  ;D
#23
I morges startet jeg min 2015 i-miev som har gått 13.000km. Utetemp 3+ og 3/4 fullt batteri, ikke stått på lading i natt. Den startet som vanlig men det lyser 3 lamper (se bildet). Disse slokket ikke under kjøring, så jeg stoppet bilen, skrudde den av og deretter på igjen. Da slokket 2 av lampene, mens den gule med bilsymbol og utropstegn fortsatte å lyse. Alt virket ellers som normalt, regenererte og gikk som vanlig. Kjørte ca 2mil, handlet på butikken i 5min og når jeg startet så var også denne lampen borte og bilen er tilbake til normal.

Noen som har opplevd liknende?

#24
Driver og tenker litt her.. Har en 2015 (ny i november) i-miev, kjørt 12.000km per i dag. Vi er veldig fornøyd med bilen og den fyller vårt behov godt. Jeg kjører den daglig til jobb 40km totalt pr.dag og gjennom 4 bommer. Ellers brukes den til alt mulig av småkjøring og også på noe lengre turer hvis vi ikke skal ha med så mye. Masse bommer rundt området vi bor i nå. Alt bra så langt..

Men.. Vi skal flytte til Nord-Trøndelag mars/april neste år. Til en øy med fergeforbindelse. Der har skal både jeg og kona jobbe på øya. Jeg får ca. 16km kjøring til jobb (t/r) daglig. Det er ingen bomstasjoner på øya eller i området på fastlandet hvor vi kommer til å ferdes.. Vi vil jo spare noe på fergen (bil gratis, må betale for fører), men det blir kanskje kun 1 fergetur i uken. Dessuten blir det nok mer storhandling når vi først drar til fastlandet, og da er jeg redd miev'en blir litt knapp når vi har 2 barn.
Dessuten, det blir nok snart slutt på gratis elbil på fergene også, så da forsvinner den besparelsen..

Det blir jo også en del langkjøring når vi skal besøke slekt og venner her vi bor i dag, ca.9-10mil pr.vei. Dette blir litt i lengste laget for mieven (joda hurtigladere finnes men koster jo også penger), samt at bilen blir for liten for hele familien. Jeg har også venner som jeg må kjøre 15mil hver vei for å besøke når vi flytter. Et annet aspekt er sikkerheten, på langturer vil vi da ferdes på E6 med motorveier med høy hastighet og ganske ulykkesbelastede veier.

Konklusjonen min er at vi sparer mye mindre med elbil når vi flytter og kanskje blir de ulemper/begrensninger med mieven større enn det vi sparer? Kanskje det hadde vært bedre for oss å byttet til en større elbil med lengre rekkevidde slik at vi kunne brukt den på de lengre turene istedenfor å måtte ta fossilbilen? Eller kanskje også gått tilbake til en brukt fossilbil med lavt verditap som nr. 2? (skrur mye selv så vedlikeholdsutgiftene blir lave).

Kanskje det hadde vært lurt å solgt imieven nå? Dit vi flytter er markedet for elbiler dårlig så det kan bli vanskeligere å selge/får lavere pris.. Kunne byttet den ut med en rimelig fossilbil og evt bestilt en Opel Ampera E til høsten? Tenker jo her i forhold til verditap på imieven fremover. Eller vil mellomlegget opp til en Ampera ikke forsvare vårt kjøremønster ifbm langturene?

Ble langt innlegg og kanskje litt rotete dette, men håper noen kan komme med gode innspill for å hjelpe meg til å ta en best mulig avgjørelse  :D
#25
B-Electric / Rekkevidde Mercedes B
onsdag 24. august 2016, klokken 19:35
Hei! Svigermor kjøpte en ny Mercedes B Electric i sommer (tror det er Range+ også, iallefall toppmodell), hun har overhodet ikke peiling på bil, særlig ikke elektriske biler. Jeg har noe peiling og kjører en enklere elbil, i-Miev. Vel, til saken.. Hun klager på rekkevidden. Kjørte fra Levanger til Trondheim (ca. 75km), bilen var fulladet da hun startet. Men hun kom seg ikke tilbake til Levanger igjen og måtte overnatte til en venninne pga for lite strøm igjen på batteriet. Hun kjørte da totalt ca. 120-130km på én lading og da var det så godt som tomt. Jeg kjører jo nesten like langt med min i-miev! Var til henne i helgen igjen og da opplyste hun at den aldri viser mer enn 100-110km rekkevidde selv når den er fullt oppladet (lader på vanlig stikk, 16A). Jeg måtte dobbeltsjekke dette og hun hadde rett. Jeg kjørte meg en tur på ca. 1,5mil og den synes jeg gjorde et stort innhugg i batterimåleren.

Instruksjonsbok har ikke hun bladd i og heller ikke jeg har hatt tid til dette, er det noe som er totalt oversett her? Slik skal det vel ikke være? Bilen har akkurat passert 1000km nå. Jeg har lagt merke til en liten rund måler helt til høyre i instrumentpanelet, det står noe sånt som F-cell eller E-cell. Den står alltid på fullt. Hva  indikerer denne?
#26
Har en 2015 i-miev og har brukt hurtiglading kun et par ganger. I helga skal jeg på langtur der det kun finnes 1 hurtiglader ca. 100km hjemmefra. Planlegger å hurtiglade der for å komme frem til destinasjonen som ligger ytterligere 30km forbi hurtigladeren. Deretter lader jeg fullt opp der jeg skal være så batteriet er 100% til hjemturen. Men jeg regner med å lade på samme hurtiglader på vei hjem, og etter 30km er nok batteriet rundt 80%. Får jeg da ladet til 100%? Og hvordan fungerer dette, for de andre gangene jeg har hurtigladet så stopper den jo automatisk på 80%. Bare å koble til på nytt med én gang igjen for å få de siste 20% eller?  :)
#27
I dag kjørte jeg fra Ytterøy ved Levanger til Klæbu, en strekning på 91km. Bortsett fra 20km landevei har kjøringen foregått på E6 med fartsgrenser fra 70-90km/t. Jeg fulgte trafikken men prøvde samtidig å kjøre så økonomisk som mulig. Jeg brukte nøyaktig like lang tid som vi gjør med fossilbilen.

Bilen var fulladet og forvarmet ved start, utetemp på 6grader og varmeapp av hele veien. Når jeg parkerte hjemme hadde den tredje streken på batteriindikatoren nylig forsvunnet så det var 2 streker igjen og esitmert rekkevidde tilgode på 17km. En helt ok margin synes jeg. Da tyder det på at jeg kunne kjørt totalt 118km.

Hvor mye påvirker utetemp rekkevidden slik som i dag, f.eks hvis utetemp hadde vært 25 grader istedenfor 6grader? Merkbart eller ikke?
#28
Kjøpte min i-miev ny i november i fjor og endelig har jeg fått tatt en skikkelig shining på den. Var kommet en god del småprikker (piggdekkstøv) som små rustprikker i lakken allerede så det kan lønne seg å polere hvis man ønsker å ta vare på bilen.

Slik gjorde jeg det:
- Prickbort på tørr bil, virketid 10min og spylte av med høytrykk
- Surfex HD på våt bil, virketid 5min og spylte av med høytrykk
- Iron S (trekker ut rustpartikler som piggdekkstøv fra lakken) virketid 5min, spylte av med høyttrykk
- Vanlig vask med Meguiars bilshampo og vaskehanske
- Tørket bilen med nal og tørkehåndkle
- Gikk over med poleringsmaskin med medium/fine pads med PolishAngel Escalate Lotion
- Påførte PolishAngel Master Sealant lakkforsegling for hånd, 15min tørketid på første lag, buffet av ventet 1,5t og la lag nr. 2
- MucOff Silicon Shine på dekksidene
- Felgene ble satt inn med Swisswax Autobahn felgvoks før jeg satte de på

Lakkforseglingen skal nå vare opptil 1år med riktig vask.

Bilen ble utrolig blank og fin og dette tok ikke mer enn ca. 3,5t totalt inkl. ventetid på herding av forsegling som jeg brukte til å vaske bilen innvendig  :)







#29
I dag gikk turen inn til Trondheim by sammen med fruen og minstejenta i bakovervendt spedbarnsstol. Fruen skulle se på ei ny barnevogn (bestillingsvare) samtidig som vi skulle møte et vennepar og spise middag. Vi måtte dermed ha med Simo-combi barnevogna vår som er en av de desidert største vognene på markedet. Jeg var meget skeptisk til om vi fikk plass til den i trillingen, men man må jo prøve  :D

Jeg la ned ene bakseteryggen, la sammen vogna og tok av hjulene, og sannelig gikk den ikke inn på høykant over seteryggen som var lagt ned, og det med god margin og fortsatt plass til gode i halve bagasjerommet.

Vi dro til byen, fant lett parkering på tross av totalt kaos, takket være bilens smidige størrelse. På butikken viste det seg at de faktisk hadde akkurat den vognen fruen var ute etter, på tilbud og én stk igjen i riktig farge. Så da ble det handel og vi sto der med 2 barnevogner. Fruen foreslo at en av oss kunne ta bussen hjem med den ene vogna. Men jeg tenkte, enn om... Vi måtte jo prøve! Og sannelig gikk ikke den nye vogna også inn, klappet sammen på høykant mot bakseteryggen og i rimelig trygg posisjon i forhold til kidden (joda, det ser kanskje litt skummelt ut på bildene). Dette hadde aldri gått uten den gode takhøyden i denne bilen! Samtidig ble det handlet et par bæreposer med matvarer som ble trygt plassert i forbrønnen i baksetet. Og alle kjørte komfortabelt hjem med god plass  ;D

Rett og slett overraskende, tatt bilens størrelse i betraktning!








Begge vognene i oppslått tilstand
#30
Har en 2015 i-miev som jeg kjøpte ny i november 2015. Gått 4.600km nå. Planla langtur på onsdag så tenkte å prøve hurtiglading for første gang i dag i nærområdet. Og det var jammen bra jeg gjorde! Ladet på Fortums hurtiglader, fulgte innstruksene og betalte med sms. Hadde 4 prikker igjen når jeg satte på lading. Gikk inn og handlet imens og fikk etter 20min sms om at landingen var fullført. Gikk ut til bilen, koblet fra hurtigladeren og når jeg startet var den 80% full, men den gule lampen med bil med utropstegn inni lyste. Når jeg kjørte kom skilpadde opp med en gang jeg gav gass. Stoppet etter en stund og ringte merkeverksted som igjen henvendte meg til Mitsubishi veitjeneste. Ringte de og spurte om det var ok at jeg kjørte hjem (12km) da jeg hadde med ene barnet og jeg skulle sende kone og barn på påsketur om kort tid. Det var ok så da gjorde jeg det. Venter på at Falck kommer med bergingsbil og leiebil til meg samtidig som de tar med seg mieven på merkeverksted.
#31
Tenker å bytte ut vindusviskeren foran da den allerede tar veldig dårlig og gir dårlig sikt (bil kjøpt ny i november 15). Liker ikke konstruksjonen på "holderen" til gummien, den gir for dårlig trykk mot ruten, særlig i kuldegrader da de to leddene lett fryser til. Er derfor på utkikk etter ny visker og tror kanskje Bosch sin AR70N bør passe. Har god erfaring med Bosch fra før; den er dyr, rundt 300kr, men den varer lenge og man sparer også MYE spylevæske ved å ha en god visker og god sikt er et sikkerhetsmoment.
Noen med erfaringer angående dette temaet som har prøvd f.eks Bosch eller andre ikke-originale alternativer?
#32
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / I-miev = vinterbil
lørdag 27. februar 2016, klokken 00:26
En påstand jeg står inne for!

Førerkort i 18år, 37 biler på samvittigheten og mange flere kilometer. Bor i innlandet i Trøndelag, mye forskjellig abeidstider og føreforhold, men natt til fredag denne uken så toppet det seg virkelig!

Snøfall fra en annen verden, sluttet jobb rundt 24:00, dårlig brøytet fra Trondheim til landsbygda.. MEN! Når jeg passerte kommunegrensa så var det ikke bare dårlig brøytet, det var faktisk ikke brøytet i det hele tatt! 1C i lufta og ca. 20cm snø med kanskje 2 spor hver vei. Relativt tung og fuktig snø. Strakstiltak: Antispinn AV, fort! Her var ingen fart å miste.

Krevende veier med både bakker og svinger ble forsert meget konsentrert og effektivt men uten nevneverdig dramatikk. Hadde snø opp til rett under skiltplaten fremme, måtte øke pådrag pga plogingen og balansere watt-pedalen så bakhjulene ikke rev seg løs.

Hadde en smånervøs men meget imponert passasjer (han kjører Saab 9-5 2005mod med nye vinterdekk til vanlig). Når jeg svingte av fra hovedveien mot sideveien til huset mitt var det en brøytekant på ca 50cm våt snø. Hadde ca 2sek å bestemme meg, tok avgjørelsen og trådde på så mye jeg torde uten hjulspinn. Plutselig manglet jeg frontlys da jeg braste igjennom kanten så det lugget under bilen men uten antydning til å sette med fast.

Videre på denne sideveien var jeg første bil til å kjøre etter det store snøfallet og brøytet meg fint igjennom. Gårdsplassen var ikke mye bedre, men jeg måtte rygge inn for å sette på lading, så her måtte jeg ha 2 forsøk og etter jeg hadde parkert for kvelden så matte jeg faktisk dra snø vekk fra bakenden for å få åpnet bakluka.

Hilsen en erfaren men imponert bilsjåfør!

PS: De som synes trilling er dårlig på vinterføre, sjekk dekkene og evt bytt. Hvis dette ikke gir resultater, vennligst lever førerkortet på nærmeste trafikkstasjon; du har ingenting på norske vinterveier å gjøre  ;)

PS: Kjører på Conti6 piggfridekk første sesong.

#33
Er dere fornøyd med funksjonen til fronrutespylerne på trillingene deres?

Har en 3mnd gammel i-miev og synes de 3 dysene spres spylevæska veldig dårlig. Når det er saltlake som spruter opp blir det store felt som er umulig å spyle/viske bort uten å holde inn i 10sek og tømme 1/3 av spyletanken. Særlig den nederste dysen har kun en tykk stråle og null spredning.
#34
Kjører 19km til jobb hver vei med min 2015 i-miev. Når jeg jobber kveldsskift har jeg lademuligheter på jobb og lader med kabel fra elbilgrossisten som er justerbar mellom 6-10-16A, jeg bruker 16A når jeg lader på jobb.  Hjemme lader jeg med original 10A kabel.

Det jeg synes er rart er at når jeg fulllader på jobb og kjører 19km hjem så bruker jeg ca. 3 prikker, men når jeg kjører hjemmefra og til jobb etter fullading med originalladeren så bruker jeg 5prikker. Forvarming 30min i begge tilfellene, og hva gjelder høydemeter er det ca. 150-200m når jeg skal HJEM, altså motsatt av hva som burde vært logisk når den bruker mindre strøm på hjemveien. Har ikke prøvd å lade med 16A hjemme, men synes det et rart. Noen som har forklaring eller lignende erfaring?
#35
Det er felles påfylling av spylervæske både til for og bakvindu i tanken fremme ja?
Bakrutespyleren virker ikke lengre på min 2015 i-miev. Greit nok at det har vært kaldt, men nå har det vært ned i -3 grader og den fungerer fremdeles ikke, selv om den foran gjør. Noen tips?
#36
Da har jeg kjørt til jobb den kaldeste dagen hittil med min 2015 i-miev. Utetemp hjemme var -16 grader. Forvarmet 30min og oppnådde 2grader inni bilen. Når jeg startet opp var forventet rekkevidde fulladet 86km. Hadde på full varme og "max"-knappen hele veien og luftfordeling på hakket nærmest føttene.
Kjørte 19km til jobb, (20min) mest 60-80soner, temp har ned i - 20 i ca. 5min og - 13 ved an komst jobb. Hadde forventet restrekkevidde på 47km (må være pessimistisk), brukt 5 av 16 streker, altså 11 gjenstående. Temperatur i bil ved ankomst 15grader +. Frøs ikke, men heller ikke veldig varmt (hansker boblejakke og setevarmer hjelper).
#37
Ønsker å dele mine erfaringer etter 1mnd og 1400km med ny i-miev og som fersk elbilist.

Først kan jeg nevne at jeg er bilentusiast og liker det som brummer. Jeg eier flere veteranbiler og bil har alltid vært en stor lidenskap for meg. Mye pga dette har jeg vært negativ til elbil og tenkte at jeg aldri kom til å eie en elbil, langt mindre kjøpe en helt ny. Dette hadde jeg også understreket tydelig til familie, venner og kolleger, så jeg har hatt en tøff måned med mye mobbing (som er fortjent da jeg har mobbet alle andre som kjøpte seg elbil  ;D

Vel... Det hele startet med at jeg måtte bytte frontrute på den ene fossilbilen hos et lokalt bilglassfirma. De hadde nettopp kjøpt en 2011 C-Zero som gratis leiebil og den fikk jeg låne over 1 døgn. Så jeg ga den rare bilen en sjans, og jeg kjørte så mye jeg klarte mellom ladingen, testet rekkevidde og mye annet og tok meg selv i å sitte å glise innimellom. Dette var jo slettes ikke ille og den gikk overraskende godt og var utrolig lettkjørt og faktisk nokså klmfortabel. Bakhjulsdrift er også et stort pluss for en bilentusiast.
Jeg leverte bilen nesten motvillig tilbake og spurte hva han måtte gi for en slik. 90.000kr gav han, det syntes jeg var billig og visste ikke om disse tvillingene og det lave prisnivået. Dermed begynte jeg å surfe på finn.no, lese tester, spurte litt her på forumet og konkluderte med at en i-miev var det beste valget for meg i forhold til mulighetene for forvarming i og med at jeg har garasjen full av andre biler og nr. 2 bilen må stå ute.
I tillegg satte jeg opp et regnestykke og fant ut at jeg faktisk kunne spare rundt 20.000kr/året på å bytte ut den tilårskomne bensinbilen som jeg brukte til jobbkjøring.

Overraskelsen ble stor da jeg oppdaget at i-miev var såpass mye dyrere som brukt. Jeg ville ha forutsigbarhet og etter en kjapp titt på Mitsubishi sine hjemmesider så jeg at nybilprisen ikke lå skremmende langt over brukt. Nytt regnestykke som fortsatt så meget bra ut, og jeg ringte forhandler og spurte om ny i-miev. Og de hadde EN igjen, sannsynligvis den siste i hele landet. Flere fikk de ikke inn før april 2016.
Spurte spent hvilken farge den hadde, ville helst ha blå, hvit eller sort og sannelig var den ikke blå ;) Da begynte det å gå litt fort i svingene, bilen ble umiddelbart reservert ut dagen etter og jeg brukte ettermiddagen på å overbevise en skeptisk kone. Dagen etter dro vi til forhandler og prøvekjørte og fruen ble positivt overrasket og kontrakt underskrevet  ;D Mens vi satt og diskuterte pris o.l på kontoret til selgeren, kom det en annen selger inn med mobilen inntil øret og spurte om den lille blå var solgt. Da så selgeren på oss og vi nikket i kor  ;)

Når det gjelder selve bilen så har den blitt brukt flittig, mest til jobbkjøring av meg, men også en del turer til Trondheim by (med kollektivfelt og gratis parkering), og fruen bruker den så mye hun kan til handleturer og annen småkjøring. En langtur på 14mil (inkl overnatting) har det også blitt.
Fossilbilen har knapt vært utav garasjen og bensinstasjonen husker jeg snart ikke hvor ligger  ;)

Bilen er utrolig fin å leve med i hverdagen, selv med 2 barn med barneseter i baksetet er plassen helt ok i det daglige. Bagasjerommet sluker mye mer enn man skulle tro (5 fulle handleposer går fint) og vi setter pris på den kompakte størrelsen og den gode oversikten ved parkering osv. Det største minuset med den innvendige plassen er bredden. Blir litt "skulder mot skulder" i forsetet, særlig med 2 velvoksne mannfolk. Men det går helt fint.

Støynivået er lavt og bilen har mer enn nok kraftoverskudd i de aller fleste situasjoner. Kjøreegenskapene føles helt ok selv med myke piggfridekk. Det negative er stabilitet på slapsføre, følsomhet mot sidevind og noe harde slag i understellet på skarpe ujevnheter.
Andre ting jeg stusser på er at jeg kunne tenkt meg at den utvendige ladeluken hadde åpnet nedenfra og oppover istedenfor sidelengs slik at ladeplugg og kobling hadde vært mer skjetmet for regn og snø, evt et trekk man kunne dratt ut fra luken og over.

Når det gjelder rekkevidde så er jeg positivt overrasket. Jeg satte forventningene lavt med vilje, men 7mil med god varme på vinterføre holder i massevis til vårt bruk (har 4mil t/r jobb). Så jeg gleder meg til sommeren for å se hvor langt jeg kommer da  8)

Av oppgraderinger har jeg montert midtarmelen (se egen tråd) og kjøpt en ekstra ladekabel (6/10/16A) som jeg medbringer i bilen hele tiden. Den originale 10A laderen har jeg montert inni garasjen og dratt kabelen på utsiden og laget et lite "hus" av en 10liters plastdunk som jeg skar toppen av og monterte opp/ned på veggen slik at jeg henger ladepluggen inne i denne så den er skjermet for vær og vind.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med min i-miev og gleder meg til hver kjøretur og over hvor godt det er å sette seg inn i isfri og oppvarmet bil hver morgen. At jeg sparer penger er bare en bonus.
Beklager at innlegget ble litt langt, men jeg håper de som er i tenkeboksen angående kjøp av trilling kan se nytten i dette innlegget  :)
#38
Jeg følger med litt på bruktmarkedet for tvillinger, spesielt imiev, av ren nysgjerrighet da jeg kjøpte en helt ny imiev for 1mnd siden og er spent på verditapet. Jeg betalte 162.000kr ferdig reg inkl. Metalliclakk, skikkelige gulvmatter og Conti6 vinterdekk på alu.felg. Kanskje ikke kjempekjøp ifht pris men var den siste nye imiev i Norge frem til ny forsendelse ankommer i april 2016, og jeg var ikke alene om å ville ha bilen, så det var dårlig prutingsmonn.

Mye av grunnen til at jeg valgte å kjøpe ny er nettopp at bruktprisene ligger såpass høyt. Et eksempel er denne fra finn.no: http://www.finn.no/68572099

Den lå ut i 2-3 dager før den ble solgt så regner ikke med selger har prutet mye på prisen.
Hvis vi tar utgangspunkt i at denne er solgt ny første halvdel av 2012 så har den hatt et verditap (i forhold til hva jeg betalte) på 43.000kr på 4år, dvs ca. 11.000kr i året! Det er veldig lavt! Hvis vi tenker på at bilen kanskje bare har 1-1,5års garanti igjen og at alle 8 dekkene er moden for utskifting, samt selvfølgelig et stort dropp i verditapet når garantien utløper så kunne man med fordel heller kjøpt en helt ny, tenker nå jeg..

Men selvfølgelig bra for oss som eier imiev at de holder seg såpass godt i pris da. Skikkelig sparegris disse bilene :-)
#39
Når lades startbatteriet? Kun når man lader fremdriftsbatteriet og ingen andre situasjoner bortsett fra hvis man manuelt setter på batterilader? Har dere opplevd at startbatteriet går tomt og i hvilke situasjoner kan det skje?
#40
Ser at et firma som kaller seg Sørimport AS selger div. brukte importerte I-miev på finn.no og kaller de "XL" og sier at det er en større versjon? Ser ikke noe større ut på bildene men ser jeg ut som en amerikansk utgave eller noe slikt. Men er de virkelig større eller er det bare tull?

Link til annonse: http://www.finn.no/68341291
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA