Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - S4e

#661
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:31
Interessant artikkel.

Viser at det er en betydelig kostnad ved et så stort batteri. Viktig å ha med seg når en sammenligner pris med andre elbil merker...
#662
Synes ikke pakkene er helt vilt priset?
Hadde de bare hatt ACC med i den ene pakken hadde jeg vært veldig fornøyd...
#663
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Motstand mot Opel
lørdag 17. desember 2016, klokken 20:20
Fra tidlig tester av Bolt produksjonsmodell: "Martin Mitchell: I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car. Not a fan of cloth seats, though, after the numerous stains on my VW Golf seats made them look really dingy.
Rear leg room is phenomenal for such a small car."
#664
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Motstand mot Opel
lørdag 17. desember 2016, klokken 19:14
Sitat fra: Benji_9 på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:02
Bra sagt, det är där mitt fokus ligger, interiör och saknad av ACC. Och när de gäller interiör är det skinnklädsel, kvaliteten och stolarna fram.
Har inget annat att klaga på bilen, har inte brytt mig om alla små detaljer som många andra bryr sig om men har lagt vikt på de stora delarna som nämnt.

Och igen, detta är ingen Opel, det är en Chevrolet. Hade verkligen hoppats det skulle varit Opel med deras ljus och säten.
...

Er det ikke litt tidlig å konkludere på setene basert på en testbil?
#665
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Motstand mot Opel
lørdag 17. desember 2016, klokken 19:10
Sitat fra: TM på lørdag 17. desember 2016, klokken 16:14
Det er jeg enig i. Jeg tror at elbilene fortsatt vil være mest egnet for lokal transport og bykjøring. Om rekkevidden er 300 eller 500 km, vil det uansett kreve litt planlegging i dra på langtur utenfor tettsteder eller i utlandet. For de som av ulike grunner trenger 2 biler, så vil et stort batteri heller være en ulempe.
...

Her føler jeg du glemmer de som ofte kjører 2-3,5 timer hver helg! Ganske mange har en hytte i den avstanden og det frister ikke med ladestopp hver vei til hytta! Tesla er for dyr, men med Ae så har vi endelig et alternativ :-)

Kjører en over 300 km så er det jo en god ide å legge inn en pause. Men på kortere turer er det etter min mening en stor ulempe. Har derfor ventet med lengsel på en bil som Ampera.
#666
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
torsdag 15. desember 2016, klokken 23:05
Sitat fra: Jakal på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:41
Takk for den, S4e, da forsvant den siste rest av tvil ;D

Kjøp en romslig skipose med glidlås. Mye kjekkere å ha de inne i bilen og da går det også fint med klister. Behøver ikke å lukke skiposen når de er inne i bilen. Jeg bruker bare stativ når jeg har mange passasjerer.
#667
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
torsdag 15. desember 2016, klokken 19:29
Sitat fra: Jakal på torsdag 15. desember 2016, klokken 10:11
- Et premiss for meg er å kunne legge ski i bilen, er Amperaen lang nok til det hvis jeg legger ned baksete? Det står ingen ting om ev skipose...

Basert på erfaringer med mindre biler og 1/3 2/3 nedfelling baksete (Corsa): Skiene vil enten stikke frem mellom førersetene eller på siden av en av førersetene. Det bør gå helt fint, spesielt i midten siden Ae har "automat".
 
Sitat
- Med takrails bør det vel være mulig å sette på et skistativ?
Absolutt. Opel skal komme med et forslag som tilleggsutstyr og det vil helt sikkert være mulig med 3. part i og med den har takrails.
#668
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
torsdag 15. desember 2016, klokken 19:16
SitatPeter Christian Küspert, Opel Group Vice President Sales & Aftersales added some personal input on the Ampera-e's roll-out in Europe

"The availability of the Ampera-e will be limited due to a slow ramp-up of production at the Orion plant in Michigan. Therefore, we made a decision to go with a staggered introduction plan going first with the countries that already have some form of EV infrastructure in place or countries that have shown ambition to become EV leaders. This has created the pecking order Norway, Germany, Netherlands, France and Switzerland.

However, we are flexible here and will be able to add countries or change the order at short notice if somebody becomes so attractive because of changed policies for example. Our goal is to have enough capacity by 2018 so that we can offer decent volumes in most European countries.

Our current plan has the Ampera-e being sold by e‑agents selected from the Opel dealer network in all markets, except Norway where it will be sold throughout the entire Opel dealer network as the Ampera-e will soon be Opel's bestseller there."

http://insideevs.com/norway-get-first-bolt-ev-based-opel-ampera-e-june-germany-france-follow/
#669
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E
onsdag 14. desember 2016, klokken 18:59
#670
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 17:04
Sitat fra: Benji_9 på onsdag 14. desember 2016, klokken 16:57
S4e,  varför trodde du det, stod ju och var förklarat att den kommer full utrustad för 331.000 kr + vinterhjul och metallick?

Kontraktene var ikke veldig klare. Det har jo vært veldig mye spekulasjon rundt dette her. En forhandler oppga maks 325' som standardmodell i kontraksforslaget. Den jeg signerte var det 330' for premium modellen, men ikke angitt at det inkluderte tilleggsutstyr/pakker og vinterhjul.
#671
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 16:52
Forventninger er jo så mangt...  Jeg fryktet at bilen ville koste tett på 330' uten tilleggsutstyr og vinterhjul. Og i verste fall bare standardmodellen.

Synes dette ble bedre enn forventet. Ser presseoppslag om at Opel med denne prisen starter priskrig...
#672
Sitat fra: TM på onsdag 30. november 2016, klokken 17:33
Med Ampera-e har ingen behov for å lade til 100 %. Det er bedre for batteriet og lommeboken å stoppe ladingen på 80-90 % SOC  :).
Jeg forventer å kjøre langt hver helg. Vil helt sikkert lade 100% i starten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#673
Elbilen i Samfunnet / Sv: Har Elon Musk skutt seg selv i foten ?
tirsdag 29. november 2016, klokken 21:53
Stor fan av alt Musk har fått til. Men er veldig spent på om modell 3 virkelig blir så billig som indikert. De har blitt dyrere og dyrere med S og X, der alle tilvalg er svært friskt priset. Hvordan skal de forsvare å selge 3 så mye billigere, med mindre den er ribbet for det meste og med dyre tilvalg?
#674
Kjøpe elbil? / Sv: Krav til min neste elbil
tirsdag 29. november 2016, klokken 21:30
Ampera-e pluss:

  • Større bagasjerom, men samme rekkevidde (litt større batteri?)
  • Tilhengerfeste
  • AWD
  • ACC
#675
Zwischen 34.000 und 36.000 Euro wäre dann wohl ein realistischer Preis-Tipp (nach Abzug der Prämie). Mal sehen, ob das zur Demokratisierung des E-Autos reicht.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA