Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. november 2019, klokken 17:22Sitat fra: geirci2 på tirsdag 12. november 2019, klokken 16:28Hvordan er Teslas løsning sammenliknet med E-pedal?
Etter ett år med Leaf 2 (april 2018-april 2019), var det kun én funksjon ifra Leaf'n som jeg savnet på Model 3: E-pedal.
Med oppdateringen 2019.36.2.1 fikk jeg også "E-pedal" på Model 3. Tesla kaller den "Stoppmodus" med valgene Kryp (Creep) / Rull (Roll) / Hold (Hold); hvorav den siste (Hold) gjør at Model 3 "oppfører" seg som Leaf's E-pedal.
Forøvrig er brukerhåndboken oppdatert (2019.36.1 Europe):
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Jeg er bare sånn passe fornøyd, og synes bilen bruker for lang tid til å stoppe helt på slutten.
Kjenner ikke Leaf sitt system, men Ampera-e hadde kraftigere regen enn Tesla. Liker nye funksjon i Tesla bedre. Men Standard og varmt batteri er det ikke noe problem å stoppe uten brems om en kjører mykt.