Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Arha

#601
Sitat fra: 2EL på fredag 28. desember 2012, klokken 21:15
Har ikke kommet så langt at jeg har funnet ut vilken versjon jeg har. Men nå har jeg fått testet forvarmen uten tilkoblet til nettsteøm. Det funka uten noen problemer. Ingen feilmelding eller havari. Tempen var da -7 grader

Jeg måtte bare teste det, men var en smule nervøs

Merket du noe forskjell, f.eks. at varmen slo seg av når du åpnet døra?
#602
Hurtilading av Leaf / Sv: Nissan`s Hurtiglader i Bodø
mandag 17. desember 2012, klokken 00:46
Fra tomt til fullt tar batteriet ca 21kWh, så det blir ca 50 ganger.  I praksis vil du ikke lade særlig over 80% da ladinga ikke lenger er så hurtig da, og batteriet er vel heller ikke helt tomt før du skal ha påfyll.  I praksis ca 70-80 fyllinger?  Det var forresten en hyggelig pris de hadde.
#603
Leaf 2010-2017 / Sv: Isolere vanntanken til varmeaparate
fredag 14. desember 2012, klokken 23:06
Sitat fra: Kryten på fredag 14. desember 2012, klokken 14:25
Sitat fra: Arha på fredag 14. desember 2012, klokken 13:45
Kjører du kanskje i ECO? Da blir forbruket til oppvarming begrenset til ca 1,5kW.

Jeg kjører nesten utelukkende i ECO modus og har varmeforbruk på opp mot 4 kWh og over hvis det er kaldt nok

Med bilen i ECO-modus og klimaanlegget i AUTO, så trekker i hvertfall bilen min max 1,5 kW til oppvarming.
#604
Elbiler i media / Sv: Tesla på natgeo
fredag 14. desember 2012, klokken 14:00
Du så nettopp reprisen, programmet ble ble vist første gang i går kveld.  Det kommer sikkert flere repriser.
#605
Leaf 2010-2017 / Sv: Isolere vanntanken til varmeaparate
fredag 14. desember 2012, klokken 13:45
Sitat fra: Eopheim på fredag 14. desember 2012, klokken 11:48
Har opplevd Leafen som iskald ved beina når det er -15 ute , til tross for at den står i oppvarmet garasje+forvarmes ved retur fra jobb. Har derfor kjøpt en liten kupevarmevifte fra Biltema(200w) som jeg har montert til venstre for pedalene(i god avstand!) . Kobles til sigarettenneruttaket og funker kjempebra, til tross for noe støy.....

Kjører du kanskje i ECO? Da blir forbruket til oppvarming begrenset til ca 1,5kW.
#606
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 06. desember 2012, klokken 13:16
Jeg oppfordrer dere som har feil om å oppgi følgende:

* Kjøpstidpunkt
* VIN (f.eks sist fem sifre hvis man ikke ønsker å oppgi hele)
* Har bilen solcellepanel?
* Var bilen koblet til når feilen oppstod

Hvis det er feil i software, vil VIN være meningsfull.
Hvis det er problemer med 12V bør biler med solcellepanel ha færre problemer.

Thomas

* Kjøpstidpunkt 28/2 2011
* VIN ***09306
* Har bilen solcellepanel? Nei
* Var bilen koblet til når feilen oppstod? Nei

Ble ok etter å ha slått av og startet på nytt.

#607
Har hatt samme problem 2 ganger etter forvarming uten tilkopling, men begge ganger gikk det bra etter å ha slått bilen av og på en gang til.
#608
Lading / Sv: Når stopper hurtiglading på leaf?
onsdag 05. desember 2012, klokken 18:00
Et aldri så lite sidesprang. I artikkelen på elbil.no om samarbeidet mellom Nissan, Fortum og McDonalds og åpningen av ny hurtiglader på Berger står det:

Hurtigladeren på Berger er foreløpig gratis å bruke. I nærmeste framtid vil det bli innført betalingsløsning med mobil som koster 30 kroner for hver lading, uavhengig av hvor lenge du står tilkoblet. Dette er ifølge Fortum et introduksjonstilbud enn så lenge. De som har kjøpt Nissan LEAF etter at samarbeidsavtalen mellom Fortum og Nissan ble underskrevet kan lade gratis ut 2013 på Berger og de andre planlagte laderne.

Er det noen her som har fått kort til disse laderne?
#609
Den rimeligere forsikringspremien på elbiler i forhold til sine fossile søsken skulle vel tilsi færre ulykker.
#610
Lading / Sv: Forvarming med 10A ladekabel tilkoblet
fredag 23. november 2012, klokken 11:27
Sitat fra: Lorents på fredag 23. november 2012, klokken 09:52
Hei,

Her om dagen satte jeg på forvarming med Carwings appen mens bilen var tilkoblet med 10A ladekabel. Bilen var ferdig ladet (80% på timer). Etter 15 minutter fikk jeg mail fra Carwings om at "Klimakontrollen er nå slått av automatisk".

Mener å ha lest at forvarming slår seg av etter 2 timer når bilen er tilkoblet strømnettet og etter 15. minutter når forvarming går fra batteriet. Da virker det nesten som om forvarmingen drar strøm fra batteriet selv om bilen er tilkoblet strømnettet med 10A lednignen?

Er det noen andre som har merket det samme med 10A ledning tilkoblet?

Mvh
Lorents

Har aldri hatt problemer med dette. Er du sikker på at ikke sikringen var gått, eller at kontakten ikke sto skikkelig i?
#611
Leaf 2010-2017 / Sv: Når kommer 2013-modellen?
torsdag 22. november 2012, klokken 18:06
228 km er etter den " svært snille" japanske måten å måle rekkevidde på, 175 km er etter europeisk "litt mindre snill" standard.
#612
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: 10A - 16 A lading
torsdag 22. november 2012, klokken 13:32
Kladden forteller max strømstyrke du får lov til å trekke, bilen bestemmer hva den vil ha avhengig av lader, temperatur og %ladestatus.  Sålenge el-anlegget tåler  det er det ingen fare med bilen.
#613
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
søndag 18. november 2012, klokken 23:28
Nå virker plutselig Carwings igjen for meg også, etter å ha vært nede siden 6/11.
#614
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglading i nærheten av Gardermoen?
søndag 18. november 2012, klokken 16:59
Du har kanskje mulighet for å plugge inn den vanlige ladekabelen mens du er på møte, eventuelt kjøre innom hurtiglader på Frogner eller Lillestrøm?
#615
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
lørdag 17. november 2012, klokken 17:08
Sitat fra: Lynet på lørdag 17. november 2012, klokken 14:57
Sitat fra: Arha på fredag 16. november 2012, klokken 14:33
Det kan virke som om teamet består av gamle bilmekanikere..
Da hadde det vært fikset med en gang  >:(

Synes ikke forumet skal inneholde hets mellom yrkesgrupper, vi finner litt av hvert i alle yrkesgrupper.....

Poenget mitt var at dette har dratt så langt ut i tid at det ikke virker som om Nissan har satt IT-folkene sine på saken.  Ikke et vondt ord om bilmekanikere, men denne feilen bør vel håndteres av andre yrkesgrupper.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA