Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TMDF80

#1
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Frastjålet ladekabel
søndag 19. mars 2017, klokken 19:16
Jeg trodde også at kablene ble låst fast til bilen.

Takk for svar electrolux. Da spørs det om det lønner seg ta dette på forsikring...
#2
Avansert: Batterier og Lading / Frastjålet ladekabel
søndag 19. mars 2017, klokken 14:41
Jeg ble frastjålet ladekabelen min i går kveld, på en kommunal p-plass m ladestasjon i revierstredet i Oslo :( Det var ikke ladekabelen med stikk-kontakt (den jeg bruker mest), men den med en halvmåneformet kontakt til å stikke i ladestasjonen (Sorry, vet ikke hva de heter  :-[ ) Hvor mye koster denne kabelen? Er det noe poeng å forsøke få igjen noe på forsikringen? Hva ville dere gjort?
#3
Jeg er spent på hvordan det blir når brynstunnelen åpner, og Vålerengatunnelen stenger.. Det har blitt klart økt trafikk etter at Brynstunnelen stengte, og jeg mistenker ytterligere økning når Vålerenga stenger. Det går så vidt jeg vet flere biler gjennom der, enn det gjør gjennom Bryn..
#4
Teller barn som passasjer?
#5
Sitat fra: Caspar på lørdag 03. desember 2016, klokken 23:37
Sitat fra: sjossang på tirsdag 29. november 2016, klokken 09:50
Samme regel på E6 Sørfra (fra Nøstvedt til Klemetsrud).

I det nye kollektivfeltet fra Mortensrud ned til Skulleruddumpa ble det ingen begrensninger da feltet åpnet for noen uker siden.
Det er jo ikke så rart, for der går det vel ingen busser? Og da kan jo i det minste vi bruke det feltet

Svært sjelden det er kø ned den bakken. Jeg kjører der hver dag og har benyttet meg av det 1 gang tror jeg. Pleier gå greit fra Klemetsrud og så stopper det opp ved bommen før Ryen igjen..
#6
Det tror jeg det er mange som ikke har fått med seg. Jeg kjører i vanlig felt når det ikke er kø, selvfølgelig, men mellom 13-14 køer det seg ofte på Mosseveien. Jeg kjører da i kollektiv-felt, men ser maange elbiler som står og stamper..
#7
Oslo og Akershus elbilforening / Sv: Parkering Gardermoen
onsdag 29. juni 2016, klokken 08:54
Jeg så også at det var fullt. Jeg bestiller på Dalen og hurtiglader litt i Jessheim enten før jeg setter den fra meg eller etter henting. Har forøvrig sendt forespørsel til Dalen om lading, men velger nok dem uansett grunnet gunstig pris.
#8
Oslo og Akershus elbilforening / Parkering Gardermoen
onsdag 29. juni 2016, klokken 00:05
Hvor parkere på Gardermoen i forbindelse med ferie? Gjerne hvor bilen kan lades opp i mellomtiden, blir nok litt snaut med batteri T/R. Har brukt Dalen parkering før elbilen kom, men står ingenting om lademuligheter på nettsiden deres. Så på flightpark, men de skulle ha over tusen nr for 2 uker og 250 for å lade opp bilen.. Utgår.. Tenkte sende Mail til Dalen, evt bare parkere der og hurtiglade på vei hjem, men tenkte høre her hva folk har gjort før meg.
#9
Saga parkeringshus har en egen etasje for el-biler, hvor man både står parkert gratis, og lader gratis  ;D Fant det i helgen helt tilfeldig, etter å ha kjørt rundt i ring i en halvtime og hadde innfunnet meg med at den kinoturen jeg skulle på ville koste 400,- mer enn planlagt fordi jeg måtte stå i p-hus. Så happy! Masse ledige plasser var det også, kanskje ikke det er så kjent?
#10
Har alle fått fikset dette nå? Hentet bilen min 17 feb. Fikk beskjed om jeg ville bli innkalt i mars, ikke hørt noenting enda.
#11
Jeg har funnet ut at dette med de tre lampene visst ikke er universelt når det gjelder lading allikevel? Jeg snakket om det med ei på jobb som kjører E-up (eller den andre til VW) og hennes hadde ingen slike lamper.. Så da blir det jo vanskeligere, da må man ha full oversikt over alle EL merker før man kobler fra i så fall.
#12
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde 30 kWh Leaf
mandag 29. februar 2016, klokken 18:25
Det skal ikke mange minusgradene til forbruket går VELDIG opp synes jeg. I dag kjørte jeg ca 12 mil, og jeg fikk skilpadde ca 1 km hjemmenifra. Skrudde av all varme ca 3 mil hjemmenifra fordi batteriet gikk faretruende ned.. Temp -10 om morgenen, -2/-5 ettermiddag.
#13
Jeg synes det virker litt rart egentlig jeg. Jeg mener - de bruker argumentet om redusert fremkommelighet grunnet bryntunellen, og at det da vil bli økt belastning på Mosseveien. Men - det vil jo bli ytterligere køer nå som også elbilene skal ut av kollektivfeltet.

Denne uken har jo gått helt greit, sikkert grunnet vinterferie. Men jeg gruer meg til mandag kjenner jeg.
#14
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde 30 kWh Leaf
fredag 26. februar 2016, klokken 16:15
I dag fikk jeg ny rekord :D Lørenskog-Drøbak - 50 km. Startet med fulladet batteri. Ingen forvarme. Klima på auto 20 grader. Kjørte uten tanke på strømsparing. Ankom Drøbak med 74% batteri igjen :D Så 20 mil på sommeren må jo absolutt være innenfor rekkevidde tenker jeg.
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf for dummies
torsdag 25. februar 2016, klokken 17:03
Hm - er det bare jeg som opplever det at forvarming spiser av batteriet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA