Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hemi

#1066
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
lørdag 07. mars 2020, klokken 23:43
yes, medfører merarbeid for de må sies.
#1067
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
lørdag 07. mars 2020, klokken 23:11
Alle mine autopass ligger hjemme, det funker, så tipper frunken funker!
#1068
Model Y / Sv: Model Y performance - med eller uten hengerfeste?
lørdag 07. mars 2020, klokken 15:17
men uten track mode.... er det typ ikke så mye vits med performance :§
#1069
hos oss ble det betalt  over 100.000, flere av plassene er <6 meter fra trafo... hvordan det er mulig for basic 1 fas er for meg uforstålig.

Ladepunkt bransjen har kommet greit ut av kontroll, men litt pussig siden det jo er konkurranse.
#1070
Model Y / Sv: Model Y performance - med eller uten hengerfeste?
fredag 06. mars 2020, klokken 10:07
mistenker amerikanske har mer proof reading.
#1071
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
torsdag 05. mars 2020, klokken 16:33
snittfart?

Relativt likt det jeg klarte om jeg holdt meg til 70 og sånn ca, 100-110 sone var døden, da måtte jeg ligge bak lastebiler
#1072
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
torsdag 05. mars 2020, klokken 10:53
det er jo fort 2021 før det er snakk om noe levering her vel? og relativt liten RWD sedan, i 2021 konkurransen virker pussig? Hjelper mye med bmw logoen på panser må sies.
#1073
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
onsdag 04. mars 2020, klokken 13:20
Det fungerte med e-up og e-golf, så bør fungere fint med audi, det er om appen lar deg komme inn og gjøre noe :p
#1074
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
onsdag 04. mars 2020, klokken 10:26
har hud på banebilen, lovin it.
#1075
Model Y / Sv: Model Y performance - med eller uten hengerfeste?
onsdag 04. mars 2020, klokken 10:25
uten track mode, er ikke performance så gøy på model Y
#1076
BMW i4 / Sv: BMW i4 specs offentliggjort
tirsdag 03. mars 2020, klokken 17:10
lansere, uten å levere er jo en greie.

BMW var flinke med i3, og tilsvarende lite flinke med ix3. Spent på hvor denne havner.
#1077
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 03. mars 2020, klokken 15:28
Emnet og svaret var til rekkevidde, ikke byggkvalitet.

Leaf har uten tvil bra byggkvalitet på det de har laget og lite feil, om det de har laget er bra er en annen diskusjon.

#1078
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lynlading på Leaf 62kWh
tirsdag 03. mars 2020, klokken 15:25
aner ikke kwh på mg, men zoe og ioniq har vel ikke så store batterier? når det i praksis blir 60+ min på en DC lader for å klare 80-90% og du ruller inn med 5-10%, er dette imho dårlig i 2020.
#1079
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 03. mars 2020, klokken 14:27
igjen, batteri % er ikke linjær. <50% faller den raskere, og bruker du leafspy ser du det er ganske mye ledig kapasitet på 0% vist.

Du gir ikke "realworld tall", du gir en kort tur, kjør til den viser 0%, så ser du.

Veldig mange som forsvarer sitt kjøp blindt og ikke evner å se grove problemer med bilene og rekkevidden.

Min mening er vesentlig mer faktabasert, og mindre fanboi basert.
#1080
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lynlading på Leaf 62kWh
tirsdag 03. mars 2020, klokken 14:21
35-48kw er jo hinsides dårlig på noe med 62kwh batteri.

gamle zoe har 43KW ac, ref referansen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA