Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ampéreson

#256
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rumlelyd venstre foran
onsdag 16. mai 2018, klokken 10:54
Denne gangen var det nye dekk, så det fikk dekkmann gjøre. Uten tvil best å skifte selv, burde også ha sjekket.

#257
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rumlelyd venstre foran
onsdag 16. mai 2018, klokken 10:14
Takk for svar. Hjulene ble satt på av Dekkmann, skal sjekke etter jobb.
#258
Model S 2013 - 2022 / Rumlelyd venstre foran
onsdag 16. mai 2018, klokken 09:02
Har en rumlelyd som kommer når jeg kjører. Den er der hele tiden ved kjøring, blir høyere ved økt fart, samme lyd på forskjellig underlag så det er ikke dekkstøy. Har testet dette med å kjøre fra gammel asfalt til ny, lyden er den samme. Høres ut som om jeg konstant kjører på stiplet linje, sånn stiplet linje til høyre om man dupper av og skal våkne av. Det er også en merkbar liten risting.

Dette kom etter to uker på sommerfelger, 21". Har ikke kjørt borti noen kanter som kan ha gjort kull på hjulstillingen. Men det var en episode i et parkeringshus som jeg reagerte på med at ved fullt rattutslag mot venstre rygget ut av parkeringsplassen kom det to merkante kneppelyder.

Ellers er rattet bent, ingen sporing, kun den lyden og den lille ristingen. Noen som har vært utenfor dette?
#259
Model S 2013 - 2022 / Sv: Range mode året rundt?
søndag 22. april 2018, klokken 18:49
Har brukt range mode fra nyttår, det er betraktelig mindre forbruk når den står over natten. Tidligere kunne den forbruke 5% på en natt i batterivarming. Med rage mode på er det 1-2% isteden. og enkelte morgener har regenrerering vært minimal eller slått av grunnet kaldt batteri. Har fungert bra og spart meg for mye unødig strømforbruk. Ellers husker jeg som regel å ta på varmen 15 min før jeg går uti bilen, som står ute hele året.
#260
Etter jeg fikk firmware 2018.6.1. 641efac på min 2014 P85+ har jeg merket og fått bekreftet fra Tesla at det er noen bugs.

1. Feilmelding om at Parkersingsbremsen ikke løsner, fikk den hele tiden i begynnelsen, men når er den borte igjen.
2. Ingen lyd (bip bip) som indikerer at jeg er nær noe ved rygging, ryggesensor. Får lyd når bilen kommer nær noe foran. Og det vises på skjermen, mangler bare lyd. Han på telefonen sa at de skulle fikse den ved neste firmware oppdatering.

Andre som har flere bugs å legge til?
#261
Hehe, nei ikke i fart. Gikk ut og prøvde flere ganger på flere måter, men det lot seg ikke endre. Det virker som ingenting er galt med parkeringsbremsen, bilen ruller like godt som før og jeg hører de går på og av. Så jeg tror det enten er veldig lite de holder eller så er det en software bug. Ringte til Tesla og de skulle kjøre en analyse på det, får høre hva de sier.

Har også prøvd å resette senter og instrument skjermene.
#262
Takk for svar, alltid gøy med ny firmware, men denne gangen kom parkeringsbremse feilmelding på første turen. Skal prøve og holde inne knappen en stund og se hva som skjer.
#263
Har fått denne feilmeldingen siden nevnt firmware ble isntallert, så og si hver gang jeg skal ut og kjøre. Andre som har fått dette, er det bare tilfeldig at det viste seg etter ny firmware?
#264
Trump har også nevnt 25% toll på import av biler. Da må de landene som eksporterer biler til USA også sette på toll på biler importert fra USA. Dette kan være meget kostnadsdrivende for sluttbruker.
#265
Stabilisator stag lenke arm gikk på min og på 35 000, skiftet på garanti. Merker nå at et til er gått.
#266
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fw 2018.4
onsdag 14. februar 2018, klokken 11:55
Venter i spenning på denne oppdateringen, noen som har fått den med pre AP. Jeg har en 04.2014 P85+ og har ikke fått den.
#267
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppdatert App!
mandag 12. februar 2018, klokken 08:51
oppdaterte appen nå til Versjon 3.3.1 på android. Ingenting nytt å melde. Finner ikke setevarme, defroster eller annet nytt. Har en 04.2014 P85+.

Ser nå på notatene på playstore at bilen må ha versjon 2018.4 for at dette skal fungere. På appen står det at jeg har 2017.50.2 så da er det bare til å vente til den plutselig kommer.
#268
Lading av Tesla / Sv: Vampire drain
onsdag 31. januar 2018, klokken 10:17
Har hatt strømsparing og range mode på nå i en uke. Trenger always connected da bilen står ute og trenger å bli varmet opp når det er is og kaldt vær. Det er betraktelig mindre tap, mener også at always connected ikke kan store trekke mye på batteriet. Bakdelen er at batteriet blir veldig kaldt, minimalt med regenerering mulig og mer bruk av bremser.
#269
Lading av Tesla / Sv: Vampire drain
mandag 29. januar 2018, klokken 09:05
Må si jeg sliter litt med vampire drain, kan lett miste 5-6% når den står over natten når det er kaldt (typisk surt Bergens vær, står ute). Kjører ikke bilen skikkelig varm i løpet av dagen, bare småkjøring, parkerer om kvelden og neste morgen er det mye tap. Jeg har iverksatt tiltak og at det er mye mindre tap over natten nå, ca 1%. Lengre tid å starte, skjermen bak rattet tar noen sekunder og merker at regenerering er minimalt om morgenen.


  • Har på strømsparing
  • Range mode

Men lurer på hvilken effekt det kan ha på batteriet i det lange løp. De tiltak man kan gjøre slår jo av diverse som bruker strøm, som sikkert er der for helsen til batteriet. Tanker og fakta mottas med glede.
#270
Har selv en 2014 P85+, den er merkbart kjappere ved 90% og oppover enn f.eks. ved 50%. Men slik er det også med alle andre Teslaer etter det jeg forstår. En annen ting jeg bet merke i du sa, og det var at bilen du prøvde var helt utladet når du skulle prøve den. Dette ville jeg ikke ha likt, batteriet til en elbil eller hvilket som helst batteri har ikke godt av å være utladet i lengre perioder av gangen. Lithium ion batteriene er bedre på dette en andre eldre teknologier, men fortsatt ikke å anbefale. En regel jeg følger er å holde batteriet mellom 20 og 80% til enhver tid. Lader bilen til 85% til vanlig og plugger den i om den er rundt 50%. Kommer jeg ned under 30% tar jeg nødvendige steg for å få ladet innen kort tid.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA