Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fantonsen

#46
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
fredag 31. mai 2019, klokken 09:44
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 31. mai 2019, klokken 09:24
Litt kjedelig at det er en drøss med standarder kan man vel si. Du ser det som ligger med her hos meg, det er 3-pins blå 32A og en rød 5-pins 400V.

Det er visst bare jeg som tuller godt her! Jeg har de samme 2 adapterene.
Men mitt ene forsøk passet iallefall ikke med antall pinner, så da må det være jeg som husker motsatt, og at det var 4-pins kontakt jeg også forsøkte meg på.

Her må en tydeligvis investere i en ny overgang om denne skal kunne utnyttes fullt ut.

#47
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
fredag 31. mai 2019, klokken 08:39
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. mai 2019, klokken 22:49
Du vil normalt trenge minst en adapter til siden de 32A uttakene nesten alltid er 4-pins blå og ikke 3-pins. Dermed passer ikke den blå adapteren direkte.

Får dere med 3-pins blå adapter? Jeg fikk kun med 4-pins blå.
Og den eneste gangen jeg så langt har hatt mulighet for å lade på blå kontakt etter at jeg fikk juiceboosteren, så var det nettopp 3-pins kontakt der, slik at jeg ikke fikk testet denne allikevel.

Litt kjedelig at det er 2 standarder som finnes rundt om i landet vårt, og kun den ene som fulgte med.
#48
Sitat fra: Vannkraft på onsdag 15. mai 2019, klokken 20:53
Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Ingen av app'ene til Fortum og Grønn kontakt ser ut til å ha dette filteret.

Ja, det er helt utrolig at ikke Fortum og Grønn kontakt klarer å få laget til mulighet for denne filtreringen i appene deres. Dette har vært etterspurt i flere år nå.

Det verste er at i Fortum sin app, om du velger filteret "kun hurtigladere", så dukker IKKE de nye lynladerne opp, men kun de på 50kW. De nye er tydeligvis ikke er definert i systemet som hurtigladere, men kun som lynladere, som ikke kan filtreres på! Forstå det den som kan...

Det beste hadde vært et filter på min ladehastighet, som også kan være greit for enkelte som er på jakt etter AC-ladere av en viss størrelse.
Dette burde jo være en enkel jobb å få til!
#49
i-Pace / Sv: Klirrelyd ved høy kraft fra motor
torsdag 16. mai 2019, klokken 07:38
Ja, tenkte å ta det opp med forhandleren snart. Men frykter det blir vanskelig å vise dem lyden, da det ikke er så lett å finne en bakke i området som egner seg til å fremprovosere denne lyden.
#50
i-Pace / Klirrelyd ved høy kraft fra motor
onsdag 15. mai 2019, klokken 15:19
Hei.

Jeg har et par ganger i det siste opplevd en klirrelyd fra det jeg mener må være motoren i min I-Pace. Lyden kan høres her:

https://www.dropbox.com/s/1rmp8fet5nif6ay/I-pace%20noise.wav?dl=0

Dessverre så er det mye vindstøy her på grunn av en fart på over 80 km/h, men litt høyt volum, og helst et headset, så kan denne klirrelyden høres svakt i bakgrunnen.
(Dessverre har jeg ikke gode nok kunnskaper/verktøy til å filtrere bort den feile vind-støyen fra opptaket)

Denne lyden dukker sjelden opp, og kun når motoren må jobbe litt over snittet hardt.
Dette skjer dermed kun når jeg skal opp en lang og bratt bakke hvor jeg samtidig kan ha høy fart, slik at motoren må jobbe litt for å opprettholde (eller øke) farten.
Jeg hører ingen ting ved høy fart eller kraftig akselerasjon på flat vei.

Et godt sted å fremprovosere denne feilen er opp bakken fra en undersjøisk tunnell. Ved å holde en konstant fart på 80-90 km/h, så jobber motoren akkurat passe for at denne lyden oppstår. Og det er på langturer jeg merker dette, hvor motoren er oppvarmet. Har ikke hørt dette med kald motor.

Noen andre som har opplevd noen lignende ulyder?
#51
i-Pace / Sv: Software Update borte fra topix
mandag 06. mai 2019, klokken 07:49
Software-tab'en har vært borte hos meg også de siste dagene. (På den fulle versjonen)
Jeg har ikke fått oppdatert noe via SOTA enda. Er fortsatt på 18D, mens 19A har vært listet opp her et par uker.

Mistenker at de har tatt dette bort fra oss med normale innlogginger, siden vi allikevel ikke kan oppgradere selv fra den siden.

Spør du meg, så burde de heller hatt denne siden tilgjengelig for informasjon, og heller fjernet oppgraderings-linken for oss uten rett autorisasjon.
#52
i-Pace / Sv: Thatcham Category 6-system - Ikke fungerende?
fredag 03. mai 2019, klokken 10:07
Dette er jo urovekkende.
Jeg har også flere ganger mistet kontakten med bilen via inControl i flere dager slik du nevner, og det har gjerne tatt mange forsøk (over flere dager) med resettinger via langt trykk på knappen i taket før den plutselig en dag får kontakt igjen. Så dette er tydeligvis en svakhet i systemet.
Hvis dette systemet heller ikke får kontakt med bilen i en slik situasjon, så er jo dette nærmest ubrukelig!

Har du prøvd å ringe Jaguar Assistanse via appen istedenfor å bruke knappen i bilen? Skulle jo tro at det gikk for det samme?
#53
i-Pace / Sv: SOTA aktivert i bil og oppdatering gjennomført!
fredag 26. april 2019, klokken 13:29
Sitat fra: daktari på torsdag 25. april 2019, klokken 20:09
Kan vel ikke bli verre enn 18C? Skjermene tar 30 s på å starte opp, masse annet rør som ikke er stabilt fra dag til dag, ekstremt tregt ryggekamera...

Nå er vel ryggekamera listet opp som et (fortsatt) kjent problem i 19A, og at dette skal fikses først i neste hoved-versjon.
Nå vet jeg ikke om 19B (som det antydes skal komme i juni) regnes som en ny hoved-versjon. Men håper det. Hvis ikke er jeg redd det bli svært lenge til dette blir rettet på.

Jeg har også forsøkt å oppdatere min 18C via SOTA nå uten hell, men tror jeg venter på enda en ny versjon basert på de problemene jeg nå leser om her.
#54
Sitat fra: xyzzy på fredag 19. april 2019, klokken 15:49
Etter skuffelsen på Ionity på vei nedover, forsøkte jeg Fortums hypercharger ved McDonald's Rygge på vei hjemover - der var hastigheten ca 100 kW, og holdt seg på over 90 kW frem til 50% da jeg sluttet.

Hmmm...
Dette var svært mye bedre enn jeg fikk under en test på den nye identiske laderen til Fortum ved Ikea Åsane utenfor Bergen...
Gav opp etter 5 minutter, og maks 49 kW.
[ You are not allowed to view this attachment ]
#55
i-Pace / Sv: Moment på hjulboltene og hjulskift.
søndag 14. april 2019, klokken 08:00
Ifølge bruksanvisningen på nett (2019-versjonen), skal den trekkes til med et dreiemoment på 125 ± 10 Nm.
Kan ikke se at det står noe om forskjellige dimensjoner etc.

http://www.ownerinfo.jaguar.com/document/4K/2019/T19994/29953_no_NOR/proc/G2187476

Uoriginale felger vet jeg lite om,men ville kanskje vært litt skeptisk til å stramme dem alt for hardt?
Husk at de kanskje skal av en gang også uten nødvendigvis tilgang til det ypperste av verktøy!


#56
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
lørdag 13. april 2019, klokken 19:24
Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59
Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv.
#57
Sitat fra: Vind på mandag 11. mars 2019, klokken 11:18
Jeg har siste software (oppdatert for en uke siden), og har ca 6% lavere forbruk nå på samme tur i forhold til de første langturene (tidlig oktober).

Hvilke versjonsnumre snakker vi om her? Hva ble bilen oppgradert til?
#58
i-Pace / Sv: Rustne bremseskiver på helt nye biler
mandag 18. februar 2019, klokken 10:16
Slik ser mine skiver ut bak på den ene siden etter drøye 4 måneder i vestlandsk saltlake.
Minner veldig om det min e-Golf hadde etter 3 år. Håpet at dette skulle være bedre på denne bilen, men det ser jo ikke slik ut her.
[ You are not allowed to view this attachment ]
#59
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
fredag 01. februar 2019, klokken 14:10
Dette bør være uproblematisk minst 90% av turene. Trolig enda mere.
De få gangene det ikke går, om det måtte vært på grunn av start uten fulladet batteri, eller omveier, så er det kun et kort ladestopp som skal til for å få inn de siste nødvendige elektronene. Og en gang innimellom er vel ikke det noe problem?
Husk på at det ikke er nødvendig å stå 1 time eller mere for å fullade bilen hver gang. En trenger kun stå lenge nok til å nå frem til destinasjonen med komfortabel margin, iallefall så lenge en kan lade på destinasjonen.
#60
i-Pace / Sv: Får vi Android Auto?
fredag 04. januar 2019, klokken 11:17
Og skal du kun ha Spotify på storskjermen, så kan du like gjerne bruke jaguar sin InControl-app. Til det fungerer den utmerket.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA