Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - fantonsen

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
16
i-Pace / Sv: Ingen kontakt med bil - Tilfeldighet?
« på: Torsdag 10. ſeptember 2020, klokken 11:35 »
Det er sikring nr. 19 under baksetet, tok ut SIM'en i går, fremdeles kontakt med bilen.
Takkdå mye!! Dette funket. Jeg har nå kontakt med bilen igjen!!! Sweet

Dette hjalp dessverre ikke for meg. Tvert imot gjorde det ting verre for min bil akkurat nå.

Saken min er at jeg har en tidlig bil fra høsten 2018, og en gang iblant mister jeg tilgang til bilen via app. Vanligvis kommer det tilbake innen kort tid av seg selv, og maks så langt har vært 1 uke uten tilgang.
Noen ganger har det hjulpet med langt trykk på service-knappen i taket, men ikke alltid.
Irriterende, men ingen krise, da bilen ellers har virket fint hele tiden.

Denne gangen har jeg vært uten kontakt siden 29. august, så snart 2 uker. Har prøvd kontakten i taket flere ganger uten hell. Den blinker fint, men uforandret resultat på app-tilgangen. Så da forsøkte jeg i går å nappe ut sikring 19, og sette den inn igjen kort tid etter. Men det skulle jeg tydeligvis ikke gjort. Nå ble det bare rot her...

  • Fortsatt ingen app-tilgang.
  • Nå virker ikke sim-kortet i bilen lenger. Det gjorde det før. Det skjer ingen ting når jeg trykker på mobildata i tilgangs-menyen. Vanligvis kommer jeg da inn i egen meny for å styre mobildata, men nå skjer det ingen ting. Jeg kan kun slå av/på mobildata, uten at det endrer på noe lenger.
  • Wifi fungerer som normalt, og er eneste vei ut på nettet nå. Men ubrukelig da det kun virker rett utenfor huset!
  • Service-knappen i taket virker heller ikke lenger. Ingen lys lenger, og ingen reaksjon på trykk.

Prøvde å ta ut sikring 19 en gang til i dag, og da ha den ute flere minutter før jeg tok den inn igjen, men samme resultat. Har ikke rørt noen andre sikringer.

Andre som har opplevd noe tilsvarende? Eller er eneste håp verkstedsbesøk?

Bilen var på service for 1 måned siden, med siste oppdatering av H280. Har ellers alt av oppdateringer før det:
Telematikk versjon 18.2 (tror jeg fikk den i desember 2019 sammen med H264)
BECM: BP-AAE-BC-AC-BE

17
i-Pace / Sv: Knirkende speil
« på: Mandag 22. Juni 2020, klokken 08:40 »
Jeg har også dette en gang i blant, men ikke så ofte at jeg har gjort noe med det.
Det var ingen antydning til dette gjennom hele vinteren, men de samme lydene var også der innimellom i fjord sommer, så det må være varme eller uttørking som gjør dette.
Jeg tenkte å ta dette opp på første servicen som nærmer seg.

18
i-Pace / Sv: Forbruksrapporter post H264
« på: Mandag 18. Mai 2020, klokken 13:30 »
Ok, jeg har forstått det slik at den grønne batteriindikatoren (lagt ved bilde for illustrasjon) kom i H264, og den har jeg i bilen.

Den grønne indikatoren har ingen ting med H264 å gjøre. Dette er en egen modul som enkelte fikk oppdatert lenge før H264 kom ut. Mange får nok denne også oppdatert som en del av H264, men du kan nok ikke bruke denne som bevis for om du har H264 eller ikke.

Kan det være at de har lagt inn H264, men at det ikke er oppdatert i TOPIx?
Ser ofte at ting henger igjen 1 ukes tid i topix etter oppdateringer, så det kan i teorien være rett. Men har du ikke hatt bilen inne for H264 siste uken, så har den neppe det. Eneste som kan svare sikkert på det, er verkstedet. En kjapp telefon, så får du svar på det, og samtidig kan du sette opp time for oppdateringen.

19
i-Pace / Sv: Forbruksrapporter post H264
« på: Mandag 18. Mai 2020, klokken 10:30 »
Det eneste du kan sjekke er om H280 eller H264 ligger som utestående kampanje på din bil.
Om ingen av de ligger der, så har du de nok installert.
H280 er kun et tillegg til første utgave av H264. Får du H264 i dag, så inneholder denne også H280 slik at du ikke trenger denne separat.

20
i-Pace / Sv: I-Pace på finn.no
« på: Onsdag 15. April 2020, klokken 08:24 »
Synes også som 2020 modellene har litt mindre trøbbel enn 2019, men der er det litt delte meninger.

2019 og 2020 modellene er identiske, så dette er det ingen hold i. Så vidt jeg vet, så blir det heller ingen vesentlige endringer på 2021-modellen.

Eneste forskjellen må være nyere software-versjoner, og der var det nok en del problemer i begynnelsen. Men det får du oppdatert etter hvert som nyere versjoner kommer.

21
i-Pace / Sv: Ladehastigheter ombordlader
« på: Torsdag 26. Mars 2020, klokken 11:33 »
Alle hastigheter over skal fungere helt fint, så lenge ladestasjonen/ladekladden kan låses til nevnte hastigheter.

Var du blant dem som var heldig og fikk en Juice Booster, så kan den settes til de fleste hastigheter nevnt her. (Ikke 10A og 12A)
Men har du kun den originale ladekladden, så er denne låst til 10A.

Vet ikke om det finnes en nedre hastighet som bilen takler, men vil tro at 6A er blant det laveste en kan gå. Dette kan være greit i visse tilfeller når tilgangen på strøm er begrenset. Jeg har selv brukt 6A en gang av denne grunnen via juice boosteren.

Dessverre så kan ikke bilen selv velge ladehastighet. Den tar alltid mot maks av det ladekladden/ladestasjonen tilbyr. (Opptil 32A 1-fase)

22
i-Pace / Sv: Underspyling
« på: Tirsdag 24. Mars 2020, klokken 09:36 »
Tenkte du på grunn av åpning av bakluken? Har ikke skjedd meg, men jeg har vært litt nervøs. Jeg vet ikke om den åpner seg når jeg sitter i bilen.

Den skal ikke kunne åpne seg når du sitter i bilen.
Det kan kun kunne skje dersom du står bak bilen med nøkkelen i lommen.
(Og har utstyrspakke type "spark under bilen for å åpne bakluken")


23
i-Pace / Sv: Kjenner du til BECS versjonen i bilen din?
« på: Tirsdag 18. Februar 2020, klokken 07:44 »
Min dukker opp av og til opp etter H264, inkludert oppdatering til 18.2.
Har enda ikke skjønt når den dukker opp, for det er ikke så ofte, men her er bildet med versjonsnummeret.

 [ You are not allowed to view attachments ]

24
Jaguar / Sv: Kurs i avansert kjøreteknikk fra Jaguar Land Rover
« på: Onsdag 29. Januar 2020, klokken 08:32 »
Har de satt ned prisen på denne?
Første mail jeg fikk om denne for 1 uke siden var på kr. 4900,-.
Og nå denne med egenandel på kr. 3000,-
Eller er dette 2 forskjellige ting? Ser det er dagen før, men innholdet så likt ut for meg.

Kode: [Velg]
Velkommen til et todagers event på Golsfjellet!

Ankomst: 09.02.2020, kl. 17:00
Avreise: 10.02.2020, kl. 16:00
Sted: Golsfellet Fjellstue – kart
Pris: Kr 4.900,- per deltaker
Dette er inkludert

    Overnatting på Golsfellet Fjellstue
    Samtlige måltider under oppholdet
    Teorikurs og realistiske kjøreøvelser
    Isbanekjøring med profesjonell instruktør
    High Speed Laps med racerkjører

25
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
« på: Tirsdag 03. Desember 2019, klokken 13:57 »
Kan ihvertfall melde om at Insignia ikke aksepterer noe H261-relatert booking før tidligst Januar. Dvs, du må vente til Januar med å ringe dem for å booke H261.

Antar du mener H264  :D

Jeg har også time snart (midt i desember) for å oppdatere alle utestående kampanjer. Så da antar jeg at de tar denne også, som også er dukket opp i listen nå. Noe annet vi være idiotisk med mindre de ikke har denne klar enda. Men da burde den heller ikke vært i listen over utestående kampanjer. Men jeg skal dobbeltsjekke i god tid før timen. Hvis ikke, så utsetter jeg heller det hele.

Men dette er Sandven i Bergen. Kanskje de har forskjellige regler her?

26
i-Pace / Sv: Jaguar og dette med data og sånt. Hva betyr "Batterikjøli"?
« på: Mandag 18. November 2019, klokken 08:20 »
Det står, som ardevd allerede har skrevet, Batterikjøling. Hele teksten kommer frem når skjermbildet er rotert i landskapsmodus. Dette er nok kun en oversettelses-bug som kun er i den norske språk-drakten. (Og muligens også et par andre språk???)

 [ You are not allowed to view attachments ]

Jeg regner med at problemet er at Jaguar ikke har skikkelig håntering på hvordan feil som dette skal innrapporteres, og dermed får aldri instansen som kan gjøre noe med problemet aldri beskjed om feilen?
Kanskje har JaguarNorge gode innspill her?

Dette forklarer det meste. Denne feilen har vært der hele tiden, og vært nevnt for 1 år siden, uten at det har skjedd noe. Få bryr seg om slike småting som i tillegg trolig kun er for norske kunder.

27
i-Pace / Sv: Ladeluke i minusgrader
« på: Torsdag 07. November 2019, klokken 07:54 »
...om det ikke er mekanismen som har frosset. I fall er det en ring rett opp for ladeluka under panseret, som nevnt.
Her...

Nå er vel denne ringen for å løse ut ladekabelen fra kontakten.
Tror ikke denne åpner selve luken!

28
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
« på: Torsdag 31. Oktober 2019, klokken 08:42 »
Til info vil rekkeviddeoppdateringen etter planen bli tilgjengeliggjort for forhandlernettverket neste Onsdag. Deretter vil info om kampanjen bli sendt ut til kunder en eller annen gang etter det.

Yay... Er dette fra "offisiell" hold?
Jeg har time 14. november for oppdatering av H228 m.m. og hadde håpet å få med denne i samme slengen. Og stemmer dette, så kan det jo gå som planlagt.

29
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
« på: Onsdag 23. Oktober 2019, klokken 07:55 »
Det stemmer, stod i signaturen min, menvet ikke hvorfor signaturen min av og til bare forsvinner..

Hmmm... Ser at det er skjedd med meg også nå. Signaturen min er bare plutselig søkk borte!

30
i-Pace / Sv: Moment på hjulboltene
« på: Mandag 21. Oktober 2019, klokken 08:01 »
Jeg var inne på samme tema i vår etter å ha lest en tilsvarende artikkel rett før vinterdekkene skulle av. (Kanskje det var samme artikkel?)
Da var svaret at denne bilen ikke har noe jekke-modus, og skal fint kunne jekkes opp som vanlig. Jeg gjorde det da selv uten problemer, og planlegger å gjøre det samme igjen om en uke eller to.

Et tips jeg fikk, var å heve bilen til maks før jekkingen for å komme lettere til med jekken.
Noen senker den også ned igjen noe når jekken er på plass under bilen, for dermed å kunne jekke minimalt, men det er jeg litt forsiktig med.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10