Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mack_

#76
Leaf 2010-2017 / Sv: Hundegitter?
tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:14
Sitat fra: derwaechter på lørdag 11. februar 2017, klokken 13:11
Noen som erfaring med denne: http://www.gytisautek.no/Shop/Product/Nissan-Leaf-2011-Hundegitter/GANIS-HG001
Er det vanskelig å montere?
Må bore to hull med 8mm bor eller noe i den duren samt bruke hullene hvor det står to plastflaske i taket. Har montert til flere og det er gjort på 10 minutter. Anbefales på det sterkeste! Uten dette gitteret måtte jeg ha solgt bilen siden Leafen er bil nummer 1, vi har to bakovervendte barneseter og en monstrøs Emmaljunjavogn i bagasjen til daglig.
Om det er originalt vet jeg ikke,  men det er lagd og tilpasset leaf,  det er sikkert.
#77
Skulle ha bodd i ditt distrikt, kjøpte jo laderen fra deg, så da hadde blitt noe helt annet!
#78
Lade hjemme / Hårreisende pris på montering av Cee-kontakt og B-vern?!
lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Hei
Fikk meg mildt sagt en overraskelse da jeg fikk regning fra elektriker på ca 8000kr for montering av B-vern og 16A sikring med Cee-kontakt. Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det. I tillegg er det en jordfeilautomat DS202 til 750kr. Hadde ikke avtalt pris på forhånd, men dette virker svimlende dyrt i forhold til prisene jeg ser rundt her på forumet?! Er vel bare å betale, så får jeg ta dette som en stygg lærepenge... Synspunkter?
#79
Leaf 2010-2017 / Sv: Hente ny Leaf
fredag 01. juli 2016, klokken 08:23
Sitat fra: bjoris på fredag 01. juli 2016, klokken 08:04
Sitat fra: mack_ på fredag 01. juli 2016, klokken 00:00
Hei! Det gikk bra! Det var kona som henta den. Hun hadde gode marginer bade i Geiranger og i Skjåk. Problemet i Skjåk var bare at mobilen var tom før strøm, så hun måtte lade den litt inne på senteret der ::) Tror det var 56% igjen på i geiranger, ladet til 89% og 60%-92% i Skjåk. Fremme på Høvringen (950moh) hadde den 44%. Synes det var oppløftende tall. Har kun ett spørsmål: Finnes det noen som får en lade/klimakontroll app til å fungere på Windows Phone? Frustrerende hvis jeg må skifte fon pga bilen!

Mobilen kan en lade i bilen:) Når en har startet hurtiglading er det bare å skru på bilen igjen og dermed lade fra USB kontakten som lader mye fortere på vår nye Leaf enn den gml... bare ett tips! Om vinteren MÅ en jo ha på bilen for å slippe å fryse...

Jepp, hun prøvde å lade i bilen, men ledningen hun hadde med var av den elendige typen..skal skaffe en bedre, så blir det vel fart på sakene. Noen som vet hvilken A den usb-kontakten kan gi?
#80
Leaf 2010-2017 / Sv: Hente ny Leaf
fredag 01. juli 2016, klokken 00:00
Hei! Det gikk bra! Det var kona som henta den. Hun hadde gode marginer bade i Geiranger og i Skjåk. Problemet i Skjåk var bare at mobilen var tom før strøm, så hun måtte lade den litt inne på senteret der ::) Tror det var 56% igjen på i geiranger, ladet til 89% og 60%-92% i Skjåk. Fremme på Høvringen (950moh) hadde den 44%. Synes det var oppløftende tall. Har kun ett spørsmål: Finnes det noen som får en lade/klimakontroll app til å fungere på Windows Phone? Frustrerende hvis jeg må skifte fon pga bilen!
#81
Leaf 2010-2017 / Sv: Hente ny Leaf
onsdag 29. juni 2016, klokken 17:47
Tusen takk for raske og fine svar. Blir nok lading i Skjåk fremfor Lom da gitt! Noen som har prøvd seg på Eid-Stryn-Skjåk uten lading i Stryn? Virker i drøyeste laget Strynefjellet tatt i betraktning.
#82
Leaf 2010-2017 / Hente ny Leaf
onsdag 29. juni 2016, klokken 09:00
Hei. Skal hente en ny 2016 Leaf 30kWh i Sandane i morgen. Må ha den med over Strynefjellet til Otta, men lurer fælt på hva som er gunstigste kjørerute mtp lading. Eid-Skjåk er 160km med ganske mange høydemeter, og det er vel ikke noen hurtigladinger i mellom? Ser for meg at løsningen blir Eid-Hellesylt-(ferge)-Geiranger-Otta. Med lading på geiranger og evt i Lom. Hva tror dere?

Takk for svar
#83
Jeg kansellerte pr mail 16.mars, fikk ikke svar og purret 2.april. Fikk heller ikke da svar og prøvde å ringe. Etter litt om og men fikk jeg tak i noen å snakke med og da sa jeg at jeg hadde reservert M3 og ønsket å kansellere MX. Fikk pengene på konto fire dager senere :)
#84
Model S 2013 - 2022 / D eller ikke?
torsdag 10. desember 2015, klokken 14:00
Jeg har lenge ønsket å kjøpe en X, men innser at prisen for en ny X kanskje har kommet opp i et slikt nivå at den rett og slett blir for dyr. På bruktmarkedet ligger 85D fortsatt så høyt i pris at jeg anser det like greit å kjøpe en ny. Grunnen til denne posten er at jeg nå lurer på om noen kan si meg noe om hvor stor fordel det er å ha firehjulstrekk på Model S. Jeg bor på et ganske ekstremt sted og kjører mange hundre høydemeter hver dag i all slags vær. Likevel ser jeg at mange kjører med tohjulsdrevne ICE'er uten problem. Så hvordan er egentlig fremkommeligheten på en Model s? Både 85 og P85. Hvis man ser prisene på bruktmarkedet skiller over 200 000 på en 2014 85 og en 2015 85D med relativt like specs. Skulle gjerne ha ventet til sommeren og fått bedre bruktpriser på 85D, men nå ser det ut til at motoren har røket på min gamle bil... Noen betraktninger fra personer som har kjørt begge på vinterføre?
#85
Model X 2014 - 2022 / Sv: 6 - eller 7-seter?
lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:54
Sitat fra: sigurdi på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:41
Men de gangene jeg trenger det så må jeg heller lukke øynenne og sette på en skiboks eller bruke henger.
(Hater skibokser)
Skiboks? Er det kommet noe mer info om takfester som jeg ikke har fått med meg nå?? Hvis du mener sugekopper og skiboks er jeg svært skeptisk...
#86
Model X 2014 - 2022 / Sv: 6 - eller 7-seter?
lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:50
Har tenkt litt på muligheten for å skru ut den bakerste seteraden og så dra nytte av åpningen under 2.seterad for å frakte ski. Det er blitt påstått i en eller annen forumpost enten her eller på tmc forumet at andre seterad kan skrus ut på 5 min. Kanskje det er lett med tredje også? Isåfall kan man mekke et custom gulv (for å få bagasjerommet flatt) med en nedsenkbar spalte i for ski. Jeg er mest ivrig på å ha standard 2+3 seters oppsett. Hvis dette byr på for store problemer blir det Model S, men jeg føler egentlig et sterkt behov for tilhengerfeste, så jeg får sitte på gjerdet en stund til.
#87
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tanker etter lansering
onsdag 30. september 2015, klokken 20:37
Takk for svar, men jeg var muligens litt uklar på noen punkter. Jeg lurte på om det var noen oppdatert om skiboks/takfester uten bruk av sugekopper (eks seasucker). Tipper at seasucker+skiboks er en dårlig combo. Mener det var noe snakk om at en person hadde observert noen festeanordninger på taket a la Model s, men det var vel bare ønsketenkning.
Ser at setene blir flate, bra! Men det betyr altså at man ikke kan stikke ski under setene på rad to, dvs ingen mulighet for ski uten bruk av seasucker/bakpå. Eventuelt å velge sekssetersvariant...
Jeg vet at Musk'en sa 5000 dollar mer enn en likt speccet MS, men hva det betyr i norske kroner og øre er det tydeligvis litt uvisshet rundt. Håper det ikke blir mer enn 850k!
Takker igjen
#88
Model X 2014 - 2022 / Tanker etter lansering
onsdag 30. september 2015, klokken 12:58
Satt med spenning og fulgte med på lanseringen i morges, men noen spørsmål er fortsatt ikke besvarte for min del.
Hvordan ser bagasjerommet ut med bakre seterad lagt ned? Blir det flatt? Jeg kommer sjeldent til å ha behov for 7 plasser.
Er det noen som har oppdatert info om skiboks/kajakkmuligheter på taket? Ser jo for meg at to kajakker på høykant er mulig hvis man ikke bruker den ene falkevingen. Selvfølgelig forutsatt at noe kan fastes til taket. Tviler på at sugekopper er svaret for min del...
Siste spørsmålet jeg har er om noen har tenkt noe rundt pris. E24 mener innstegsmodellen blir kostende 1,12 Mill, men det er vel bare tull?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA