Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AppleKnocker

#46
Model Y / Sv: Model Y presentasjonen
mandag 04. mars 2019, klokken 19:02
Ser ut som en kamuflert Skoda Corolla.
#47
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: Priser er klare
mandag 04. mars 2019, klokken 16:03
Sikkert en ok bil, men latterlig dyr.

#48
Når det ser ut som man kan snart kan få Model 3 SR med autopilot, glasstak og skinn for rundt 350 laken, tror jeg Kia skal slite med å selge Soul for noe særlig mer. Jeg vil nok heller si at Kiaen bør koste en del titusen mindre.

Rekkevidden er omtrent like lang og ytelsene i Tesla går Kia en god gang. Model 3 sliter dog med serviceapparatet og lasteåpning.

#49
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
søndag 03. mars 2019, klokken 10:03
Synsing; volumet er tilstrekkelig. Utfordringen vil være hvis man skal ha større gjenstander inn. Barnevogn osv går sikkert, men det er krøkkete med så liten åpning.
En scenario hvor bilen vil komme til kort for en småbarnsfamilie er den dagen vaskemaskinen ryker og man nå ut å kjøpe ny på dagen. Skjer heldigvis ikke så ofte.

Jeg tipper Model 3 vil kunne fungere for veldig mange som bil nr 1.

Selv har jeg innsett at jeg f.eks bare bruker tilhenger 4-5 ganger i året og jeg finner andre løsninger hvis jeg har en hovedbil som ikke fungerer.
#50
Model 3 / Sv: Vindstøy
fredag 01. mars 2019, klokken 19:39
Sitat fra: olavxxx på fredag 01. mars 2019, klokken 19:02
Sitat fra: Handyman på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:38
Sitat fra: bjornskj på torsdag 28. februar 2019, klokken 21:41
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:29
TM3 kjøpere er så skuffet over at bilen ikke har luftfjæring, batterivarmer, og at den har mye støy og ikke samme bakluke som TMS. Men så for f.... kjøp TMS da!!!
Og så har du de som klager over at noen klager mens andre, som meg, klager over at noen klager over at noen klager.... :o
...de som klager over at den ikke har batterivamer kan like gjerne klage over at bilen ikke har hjul. Begge deler er nemlig feil.
Han er veldig opptatt av å henge ut alle som ikke kjører Model S med 100 batteri.
S100 stuper vel i verdi nå som M3 kommer, så naturlig reaksjon...
#51
Sitat fra: ProsjektX på fredag 01. mars 2019, klokken 09:20
For å oppsummere. For 40.000 USD får man da
TM3 Standard range+ RWD med partial premium interiør og 240 miles rekkevidde = samme som e.g. eNiro + Autopilot.

Så rundt 360.000kr med teslakurs = 9 NOK/USD.

Da skal det nok enkelte slite litt, les ihvertfall Leaf, AmperaE (til 410.000kr), m.m.
Ikke dårlig!
#52
Model 3 / Sv: Vindstøy
tirsdag 26. februar 2019, klokken 21:21
Noen andre med erfaring på støynivå, f.eks sammenlignet med Model S?

Prøvekjørte på slapseføre så jeg fikk ikke inntrykk av om det var mye eller lite støy.
#53
Sitat fra: Nelz22 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:05
Sitat fra: arthur på mandag 25. februar 2019, klokken 19:33
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 18:42
Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.

I starten ja, men gikk vel opp til 335 ganske raskt.

Men da bør jo den miste batteriet (Exsclusive modellen) være under 335k ellers så blir det bare feil.
Soul med lite batteri kan vel ikke koste mer enn Kona med stort batteri?
Soul 64kwh til 335
Soul 39kwh til 290-300

Ser da bort fra BOS faktoren....
#54
Kjøpe elbil? / Sv: Mye penger spart!
mandag 25. februar 2019, klokken 22:22
Sitat fra: arthur på lørdag 23. februar 2019, klokken 18:09
Hvis man sammenligner en Corolla og en Tesla Model X så vil nok svaret bli at Corollaen er billigst hvis man i regnestykket også tar med renter og verdifall, vesentlige elementer i mitt regnestykke i alle fall.
Kanskje ikke de to vanligste bilene å vurdere opp mot hverandre.

Hvis man kjører 40 000km i året og bor i bompengeland, som vi gjør, så er greia at man kan få en veldig mye bedre elbil for pengene.

#55
Kjøpe elbil? / Elbiler med ventilasjon til baksetet
mandag 25. februar 2019, klokken 19:23
Mye rart man kan finne på å diskutere, men jeg har funnet ut at egne lufteventiler til baksetet er et krav. Da tenker jeg ikke bare på kanaler under forsetet for varmluft, men egne dyser for ventilasjon til baksetet. Med barn i baksetet er det en enorm forskjell både vinter og sommer på hvordan temperaturen blir bak det, og ikke minst hvor lang tid det tar å varme/kjøle baksetetpassasjerene.

Så min liste over elbiler med dette utstyret er forløpig slik:
Alle Tesla (ikke roadster...)
Kia Niro
Jaguar I-pace
Hyundai Ioniq
Audi e-tron?

Har jeg glemt noen?

Hvordan er det med e-Golf? Har nye Leaf dyser bak?


#56
BMW i3 / Sv: 120ah - realistisk rekkevidde - egne erfaringer
mandag 25. februar 2019, klokken 19:11
En 120ah burde vel gå ganske nøyaktig dobbelt så langt som en 60ah? Dvs ca 200km på motorveien.
Jeg regner 1km pr % med 60ah i høye hastigheter.
Kjører man saktere kommer man selvsagt lenger.
#57
Model 3 / Sv: Autopassbrikke - Ha med egen?
mandag 25. februar 2019, klokken 18:43
Har også avtale, brikken ligger hjemme. Aldri hatt problemer med det.
#58
Kona 64kwh med teknikk uten skinn koster vel 325.
Kan Soul uten skinn med mindre batteri og mindre utstyr koste 320 da?

Synes ikke det klinger helt godt...

300 er maks for 39kwh active vile jeg sagt.
#59
Sitat fra: Fansypantsy på mandag 25. februar 2019, klokken 15:01
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 25. februar 2019, klokken 14:59
Hvor mye billigere enn Niro blir denne?

30-40000 billigere tipper jeg
Ja, blir det mindre avstand så er det rart. Bagasjerommet på Soul har blitt større, men det fortsatt lite sammenlignet med Niro.
#60
Hvor mye billigere enn Niro blir denne?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA