Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AppleKnocker

#16
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
søndag 05. mai 2019, klokken 19:03
Hvis batteriet er samme som Kona 38/39/40, så har det jo vært en diskusjon omkring lav ladefart på den.
#17
EQC / Sv: Nyheter om EQC
fredag 03. mai 2019, klokken 21:12
Sitat fra: Zuexi på fredag 03. mai 2019, klokken 19:48
Synes det er lite som tilsier at BOS kommer til å prise EQC "gunstig" når man ser hvor godt de har tatt seg betalt for e-Niro, e-Soul og DS 3 E-tense bl.a.

MB har jo allerede varslet forsinkelser i produksjon pga batterimangel, så BOS kommer nok til å skivse hver minste krone de kan ut av det antallet de får tak i. Sier jo også sitt når de ikke lar Star Autoco ta del i EQC salget.
+1
Når de har magemål til å prise Niro som en premiumbil, er det ingen grunn til at de skal la landeveisrøver mentaliteten ligge når EQC skal prissettes  :police:
#18
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
fredag 03. mai 2019, klokken 21:08
Dagens Ioniq lader jo som en stukket gris på Ionity ladere -opp til 68kw som holder seg over 50kw opp til 80%. Snittet blir nok rundt 60kw. I km ladefart pr time er det ikke langt unna Model S 85kwh 2015. Men man må betale med mange flere stopp med Ioniq selvsagt.

Hvis den nye har et snitt på under 20kw, er den en snile på langtur som bli frakjørt av gamle Ioniq med margin. Og da er jo poenget borte...
#19
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
torsdag 02. mai 2019, klokken 16:40
Av de fire elbilene som tilbys av konsernsøsken Hyundai/Kia, Soul, Niro, Kona og Ioniq, er Ioniq mest premium. Litt ironisk at den da får minst batteri og nødvendigvis må bli billigst.

Blir spennende å se hvordan de løser dette
#20
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
torsdag 02. mai 2019, klokken 13:04
Hvis prisen blir omtrent som i dag kan dette bli bra.
#21
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
søndag 28. april 2019, klokken 15:50
Det jeg lurer mest på er rekkevidden på motorvei hvor man cruiser i rundt 130 km/t. Kjøring sørover fra Oslo, gjennom Sverige og videre f.eks.

Og forsåvidt støynivået i samme hastighet. Men det er kanskje en annen tråd...

#22
Model 3 / Sv: Std + vs LR AWD - verd prisforskjellen på 83.000?
lørdag 13. april 2019, klokken 19:02
Standard kart og navigasjon.

Betyr det at man ikke ser trafikk? Selv ikke om man kobler opp og gir bilen nett via mobil? Og Tesla har jo ikke apple carplay...

Det er en stor mangel på SR+ i så fall. Bruker trafikkinfo hver dag for å velge raskeste vei fra jobb.
#23
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq + Ionity
lørdag 13. april 2019, klokken 18:52
Har lastet ned Ionity app og lagt til kreditkort. Funker knirkefritt.
#24
Hyundai Ioniq / Ioniq + Ionity
lørdag 13. april 2019, klokken 10:07
Det går unna på europatur; kjørte 95 km på rundt 45 min. Snittfart like under 130km/t. Var ikke trafikk så farten var jevn. Stoppet på Ionity lader med 20% batteri. Under 18 minutter senere var bilen ladet til 80% og klar for neste etappe.
Fikk 68kw ladefart på det meste. Over 80% soc går det tregt.
#25
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
onsdag 10. april 2019, klokken 00:46
Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:44
Støynivået litt ovenfor min nåværende Soul.
Mener du at støynivået var litt høyere i den nye? Eller at den gamle er litt dårligere?
#26
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
torsdag 04. april 2019, klokken 19:44
Sitat fra: TM på onsdag 03. april 2019, klokken 18:14
Sitat fra: HPSE på onsdag 03. april 2019, klokken 17:24
Angående App så hadde de på forhandlermøte fått beskjed om at å varme bil via app bare funka om den stod tilkoblet strøm... Håper ikke dette stemmer, men det var info de hadde fått...
Vil anta at dette stemmer, siden e-Niro heller ikke kan forvarme uten tilkobling. Det er uforståelig at de gjør dette, for teknisk sett trekker jo varmeapparatet strøm fra batteriet siden det kan benyttes i utilitarisme mode / hvilemodus. Det må jo være en software endring som må være utrolig enkel å få til.
Hørte at Samsung lanserer en mobil som bare kan ringes med når den er tilkoblet lader...
#27
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
søndag 31. mars 2019, klokken 18:57
Sitat fra: TM på søndag 31. mars 2019, klokken 12:53
La oss håpe at den nye e-Soul er bedre på dekkstøy enn e-Niro.  Kona EV og e-Niro oppfatter jeg som å være dårligst i klassen når det gjelder dekkstøy. Så det er kanskje ikke å vente at e-Soul er i klasse med de beste heller, men litt bedre er det håp om i en nyutviklet modell.
Jeg har finlest de testene jeg har sett så langt, uten å få noe klar svar. Det eneste jeg har snappet opp er at fyren fra TEK.no som testen den, sier at han ikke kan skille den fra forrige generasjon som han selv kjører.
#28
Model 3 / Sv: Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
søndag 31. mars 2019, klokken 18:54
Sitat fra: Autowinder på søndag 31. mars 2019, klokken 17:44
Sitat fra: olekvi på søndag 31. mars 2019, klokken 13:17
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Jeg skal ha en Model 3, la meg gjøre det klart. Men en bekymring man ikke kan glemme, er støynivået. Jeg ser det er delte meninger om det, men jeg stoler på Teslabjørns vurdering - way to high!

Siden han har kjøpt en så kan det vel ikke være *så* ille?


Det støyer litt, ingen tvil om det, men synes det går helt fint.  Har Performance og kjørt en del på brostein i Tyskland de siste dagene, det er ikke superkomfortabelt.

Derimot er det ganske fint å ligge rundt 160 Wh/km i 100+ km/t og lade med peak på 117 kW :-)
Har han kjøpt, eller vunnet den?
TeslaBjørn laget en video hvor han vurderte Model S (som han har vunnet) mot Model X (som han har fra før) mot Model 3. Andre ikke-Tesla elibiler røyk ut pga ladenettverk som han mener ligger tre år bak Tesla.

Han valgte å selge S og X og kjøpe en Model 3 LR P som han fikk nå nettopp. Han la ikke skjul på at kjøpet var delvis motivert av views på youtube, men hovedsaklig fordi Model 3 er effektiv og lader raskt = gunstig for langtur.
#29
Model 3 / Sv: Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
søndag 31. mars 2019, klokken 18:50
Sitat fra: knut.aulie på søndag 31. mars 2019, klokken 11:37
Sitat fra: AppleKnocker på søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Det går an å være med i menigheten uten at svaret på alle spørsmål er Halleluja

Forøvrig tror jeg mer det er elbil som er menigheten og Tesla er en retning innenfor denne.
Slenger meg på med ytterligere en enighet der
#30
Model 3 / Sv: Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
søndag 31. mars 2019, klokken 11:27
Jeg skal ha en Model 3, la meg gjøre det klart. Men en bekymring man ikke kan glemme, er støynivået. Jeg ser det er delte meninger om det, men jeg stoler på Teslabjørns vurdering - way to high!

Heldigvis er det en bekymring man trolig kan gjøre noe med. I form av ettermarked støyisolering. Venter i spenning på hvilke metoder som fungerer best.

Det går an å være med i menigheten uten at svaret på alle spørsmål er Halleluja
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA