Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - franvalseca

#46
Takk for svaret tomrh.

Har du kankjsje et kjøpsted for disse dekkene å anbefale?

Takk på forhånd!
#47
Hei,

hvor bra skulle de være å bruke Toyo Snowprox S943 ikke bare bak men foran også?

(Det er nesten halvpris ift. Nokian Hakkapeliitta R2 :) )

Hvor pleier dere å kjøpe dekkene? Har sjekket på dekkonline.com og det ser som de har greie priser med mva og levering i Norge inkl.



#48
Hei,

jeg tok endelig bildene...

Hva synes dere? Er denne en regulerbar kabel?




#49
Hei,

igår hentet jeg trillingen min fra verkstedet. De smøret,
Sitat fra: erik e på fredag 18. september 2015, klokken 16:24
Rens og smør bremser bak . Ikke noe ukjent fenomen på denne bilen. Søk på forumet. God helg.


Hei,

igår hentet jeg trillingen min fra verkstedet. Opprinelig tenkte de at det var å skivte bremsene bvak, men  det de gjørde var som du sa å rense, smøre og deblokere håndbremsen. Totalt mva inkludert 1200 kr. Førnoyd :)

Ha en bra dag videre!
#50
Siden bilen var ikke kjøpt opprinelig, i Norge da  går det ikke desverre på garantien. :(
#51
Takk for svarene.

Har bilen på verkstedet og de sier at den trenger nye bremser bak (sa også at var ikke kjørbar slik den er med bakbremsene sånn ). Finner dette veldig merkelig siden bilen var på kontroll på Bertel o Steen i avsluten av August og de sa alt var bra) Vet dere hvor mye kan en sånn ting koste? :(
#52
Hei,

idag har jeg hatt en uventet problem med min Peugeot iOn 2011. Bilen gikk gjennom rutinert kontroll på Bertel o Steen og de sa at bilen var i perfekt stand, men idag når man bremser i sakte fart, bråbremser bilen. Det kjenner ut som om jeg drar i brekket  (på en måte, selv om jeg ikke rører det.. ), når jeg kun bremse rolig ned. Jeg har kjørt bilen ummidelbart til verkstedet. Men lurer fortsatt på hva kan problemet være og hvor mye kan evt. koste reparasjonen?

Hva tenker dere?

#53
Sitat fra: Argi på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:09
Jeg har og bruker flittig en Dostar. Den slipper gjennom 16a om jeg bare plugger den i, men om jeg holder inne knappen kan jeg endre trinnløst fra 6 til 16. Dette mener jeg er optimalt da du kan lade så "fort"/sakte som det passer..

Hei Argi, den jeg har er også en "Dostar DSS-EV-P" Har hørt at den er regulerbar men har ikke prøvd det selv. ER det slik, det er bare å holde knappen inne og teller antall lys blink = antall A. den er alltid på 16A om man ikke gjør noe. Det høres nesten litt ukomfortabel. Hvordan funker det for deg?
#54
Etterhvert har jeg hørt at den kabelen jeg har (Dostar type 1) klarer å lade på 6A/10A/16A. Det er bare å holde knappen inne og teller antall lys blink = antall A. den er alltid på 16A om man ikke gjør noe. Har ikke prøvd ennå, så spent med testen. :)
#55
Hei,

jeg har fått en ladekabel som vises ikke å være optimal for å lade med forskjellige stikontakter (6A/10A/16A). Min kabel er en Dostar DSS-EV-P som så vidt jeg vet bare lader på 16A. Derfor onsker jeg å skaffe meg en optimal ladekabel ift. stikontaktene, men også til bra kvalitet og isolering (med tanke på vintertiden). Har sett at det finnes mange marker til forskjellige priser, men hvilken synes dere er "the cable"?

#56
Sitat fra: pwb på torsdag 10. september 2015, klokken 17:36
Du må ha en ladekabel hvor du kan justere hvor mange A bilen kan ta. Normal lader som følger med gir bilen beskjed om at den kan dra 8A mens den kan dra 14A hvis den kobles til en ladekontakt. Noen ladekabler har bryter så du kan justere ladestrømmen, hvis det ikke er noen bryter så kan det se ut som din er satt til 16A og da er det ikke lurt å bruke den på en vanlig kontakt i det hele tatt.

Hei,

nei kabelen jeg bruker har ingen bryter. I annønsen av bilen jeg kjøpte et par dager siden stå det at ladekabelen var "ladekabel type 1 schuko justerbar 6A/10A/16A" men kabelen har ingen bryter. Denne er en Dostar DSS EV P og det står også "Spec: 16A 240V AC35". Betyr det at kabelen er rett og slett ikke justerbar?

#57
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Lademodus Peugeot iOn?
torsdag 10. september 2015, klokken 14:20
Hei,

jeg er en ny eier av en Peugeot iOn fra 2011. Idag kom jeg til jobben og prøvde å lade bilen min: det gikk ikke. Jeg sporte en kollega som parkerte nettop en BMW i3 og han fortalte at pluggene var litt svake her, at kanksje hadde de 12 eller 10A. Han nevnte at han hadde 3 lademodus i bilen hans slik han hadde høyd, mid og lav modus. Er det noe lignende i disse Peugeot iOn? Kan man sette bilen på en sånn modus, (eller ladekabelen?). Jeg har for resten ikke original ladekabelen, bruker en "Dostar DSS-EV-P".

Takk på forhånd! :)
#58
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Forsikring
onsdag 09. september 2015, klokken 12:41
Hei igjen,

ja, vi har bare 30% bonus, er vel over 25 begge to (34 og 29). DNB har tilbuded oss Casco Best, med 20% bonus, 8000 kr kjørelengde.

Oppdaterte med 30% bonus har vi fått tilbudet på 8100 kr/år med 12000km/år med DNB, de har dekningsgaranti så det burde var best i marked?
#59
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Forsikring
onsdag 09. september 2015, klokken 10:15
Hei, jeg må ordne en forsikring idag til min trilling ( Peugeot iON, 2011).

Jeg har fått en tilbud på 10.000 kr/år. Jeg hørte at disse biler var ganske billige å forsikre. Er denne en vanlig pris? Eller, hvor mye omtrent betaler dere?

Hilsen,

Fran
#60
Hei,

vi har aldri hatt en elbil i familien. Vi har en småbarn (1 år) og vurderer kjøp av en elbil.

Jeg har sett 2 kandidater:

Think City 2010: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61869696

Peugeot iOn 2011: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63619912&searchclickthrough=true

Vi har nylig flyttet og nå er vi avhengig av bilen til å kjøre sønnen vår til barnahagen og videre til jobben (rund 15 km en vei)

Jeg har snakket med Think selgeren, denne har Zebra batterier men nevnte at bilen hadde akkurat idag en ladingproblem, bilen klarte ikke å lade. Kunne dette var noe alvorlig? Eller kanksje noe man kan lett fixe?

Hvordan ser dere disse to biler?

Vurderer også å kjøpe en Buddy, enten den classic (3 seter, ikke2!) eller den BAES.

Min opprinelig budsjett er rundt 60.000 km. kunne evt. gå opp til 80.000 hvis trillingen er verdt det.

Hva synes dere? Jeg trenger litt råd.

(takk på forhånd for å lese min dårlig norsk :))
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA