Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Amigakongen

#241
BMW i3 / Sv: I3 - Vinterbil??
fredag 08. januar 2016, klokken 20:45
Veiene er sykt glatte om dagen. Det saltes visst ikke ved rundt -15 og kaldere. Så tviler på at det har blitt saltet i de siste dagene. Men var flere som syntes det var glatt på veiene. Men bilen startet og gikk fint selv ved -20,5 grader. Men i Skedsmo er det jo mildt. :P

Sitat fra: 02jan på fredag 08. januar 2016, klokken 19:57
Helt ening DTC skulle vært raskere tilgjengelig. Har den kodet på knapp nr1, Alikevel for tungvint når jeg har behov for å slå dette inn. Anbefaler ikke noen uten kjøre erfaring å bruke denne funksjonen høye hastigheter. Jeg bruker dette kun for å dra meg frem hvor selv 4x4 biler har utfordringer.

Ang. Glatt for i3 , ja litt glatt har det vært idag, jeg kjører fortsatt 30 i 30 sone og får sinna octavia&mondeo i speilet, men ut på riksvei og 4 felt er det få som henger på.

Det skal godt gjøres å få i3 sidelengs, dette har jeg prøvd mye på(uten å lykkes) men elektronikken er rene tvangstrøyen i forhold til når jeg rattet min 200cm høye og 390cm lange "monster" , uten krykker.
At det rykker litt bakfra , kun en påminnelse at jeg kjører over evne.

Skulle ut på riksveien ettermiddag, bilene som skulle ut og samme vei som meg (FWD-biler), la seg over i feil kjørebane for å få fart opp og ut på RV. I3 brydde seg fint lite om det glatte partiet, og kjørte bilen ut fra riktig fil.

Legger ved klipp fra distriktet mitt idag , ikke bare glatt for i3 ?
http://www.rb.no/nyheter/skedsmo/samferdsel/bilene-bare-spinner-og-spinner-de-kommer-seg-ikke-opp/s/5-43-215921

Forøvrig , har jeg lagt merke til at kjørebanen her rundt Oslo er glattere en noen gang, er det pga i3 eller er veidekket påsmørt noe galt kliss ? Er det forandret på saltlaken i år ? Spesielt at det er glatt/våt veibane her ,når det har vært -10 -17 de siste dagene.
#242
BMW i3 / Sv: Snart en førstegangs elbil-eier til...
lørdag 02. januar 2016, klokken 23:15
Hvis det er mulig å få varme i rattet så velg dette. :)
Veit ikke om det er mulig, men er det eneste jeg savner hvertfall. Jeg kjøpte high volt edition i fjor. Med andre sommer felger, sota ruter og led lys. Veldig fornøyd.
Hvis du skal bruke bilen til pendlerbil + butikk samt andre små ting. Da ville jeg gått for 32A egen kurs. Det koster en del. Jeg skal hvertfall få lagt opp dette. Tar ganske lang tid å lade fra ladekabelen som følger med. Slik at bilen har gått glipp av en del kjøring til butikk/barnehage/babysvømming pga for liten rekkevidde etter jobb. :(
#243
Alternativ energi / Sv: Skandinavias største solcellepark
tirsdag 29. desember 2015, klokken 21:49
Lite gunstig å bruke opp bra jord til dette formålet, synes nå jeg. Men digert var det ja. :)
#244
Elbilen i Samfunnet / Sv: Rekordlave strømpriser
lørdag 26. desember 2015, klokken 13:42
Litt vanskelig når du må ut med 40øre i nettleie pr kwh.  :'(

Sitat fra: stefse på fredag 25. desember 2015, klokken 23:22
Grossistene konkurerer om strømkundene. Sist en av de ringte spurte jeg om de kunne tilby fastpris på 2016, men det kunne de ikke, men han skulle ta det opp med sjefen. Så hvis du finner noen som tilbyr dette så si fra.

Strømprisen på timespoten er rekordlav i dag og var nede i ca. 0,29 øre klokka 3-4 i natt. Dvs man kunne fylt en tomladet Tesla for 25 øre på den timen.
#245
BMW i3 / Sv: Strømutgifter
torsdag 24. desember 2015, klokken 23:09
Hvor mye koster denne laderen?

Sitat fra: bromm på onsdag 23. desember 2015, klokken 23:56
Tung og uhåndterlig, fru Blom - to små avkveilinger av en slangeholder til 79,- fra Clas Ohlson - Circontrol CCL-WBM (heter nå Proxxl WBM http://www.proxll.no/veggmontert-ladestasjon/), som er både mest og best for pengene (både 1-fas 32A (7,4 kW) og 3-fas 32A (22 kW) i samme IP54 boks)...

Vel, jeg merker ingenting av det "uhåndterlige", og selvfølgelig rygger man i3 inn mot enhver ladestasjon - alt annet er bare ekstra-arbeid...
#246
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
fredag 18. desember 2015, klokken 21:38
Tenkte på Strømproduksjon pr installert kW.

Sitat fra: Elmo på torsdag 17. desember 2015, klokken 23:13
Sitat fra: Amigakongen på torsdag 17. desember 2015, klokken 22:22
Er det ca 900Kwh dem regner med at man får her i landet?
Du må si noe om kvm paneler og tidsaspekt før det er mulig å svare på det.
#247
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
torsdag 17. desember 2015, klokken 22:22
Er det ca 900Kwh dem regner med at man får her i landet? Da i sydlig retning med hvilken vinkel på taket?
#248
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - veggbokser
tirsdag 15. desember 2015, klokken 21:47
Driver og hører rundt om å få lagt opp en egen kurs. Ser ut som alle har gjort avtaler og leverer egne ladere.
Koster mer enn det smaker synes nå jeg. 32A kurs med lader, men uten graving for nesten 24000. Er det gull som legges? Skjønner jo at jeg ikke skulle slutta på elektro linja når jeg var ung.
#249
Elbilen i Samfunnet / Sv: Fremtiden for olje og gass.
søndag 13. desember 2015, klokken 00:29
Merker jeg er skeptisk til hele dette klimamøtet. Er halleluja stemning nå, men bare vent til det skal handles. Da trur jeg pipa får en annen lyd. Hvert land setter opp egne mål. Men ser ikke ut som det får konsekvenser om disse målene ikke blir etterlevd.
Også regner jeg med at alle topplederne som var der drar hjem i hvert sitt miljøvennlige privatfly?
#250
Er det skadelig å lade en elbil på 32A hele tiden? Og hvorfor er det ikke så lett å finne en 32a lader på 230v? Ser de fleste er for 400v. Ser etter 32a lader til å kunne lade min i3 på. Skal sjekke med elektriker for å få lagt opp en ny kurs til dette formål. Håper å få en ok pris på dette.  :P
#251
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
søndag 22. november 2015, klokken 11:38
Hva skjedde?  :-\
#252
Tviler på at han får noe positivt svar for å si det sånn. Parkeringsselskaper er noe svin. Men støtter at det bør stå noe info ved laderne slik at man unngår trur ditt og datt.
#253
BMW i3 / Sv: Brukerprofil på ConnectedDrive
lørdag 21. november 2015, klokken 20:00
Har dessverre ikke noe svar til deg, men lurer på hvordan man får ordnet app og det som skal til for å benytte den. Må være ærlig å innrømme at jeg ikke fulgte mye med da selgeren pratet om appen. Regna ikke med at den kom til å bli brukt. Men kunne tenkt meg og prøvd denne alikevel. :)
#254
BMW i3 / Hvor langt har din I3 gått?
søndag 01. november 2015, klokken 19:35
Som tittelen sier, hvor langt har bilen din gått?
Spennende å se om det er noen i3 som har trillet en god del.

Fikk min 18.august og har trilla 5000km. Fortsatt fornøyd, brukern så mye som mulig. :)

18. februar.. 6mnd i dag og har 11246km på telleren. :)
Har dessverre gått glipp av en del km grunnet for treg lading. Samt at sjefen har hatt litt rekkeviddeangst.
#255
BMW i3 / Sv: Første langtur
torsdag 22. oktober 2015, klokken 22:08
Hva er høyt dekktrykk?

Sitat fra: Klykken på torsdag 22. oktober 2015, klokken 14:03
Høyt dekktrykk hjelper også på hvis det kniper om rekkevidden.

Jeg fikk testet fortums hurtiglader på Ørje for ca 1 mnd tid siden. Synes den var genial å bruke. Var bekymret før vi dro. Men fikk den i gang på ett blunk, og virket veldig fint.

Men er det noen som veit hvordan det er å stille inn ladehastigheten på bilen? Prøvde for morroskyld å lade maks med vanlige ladekabelen. Og da gikk sikringen etter litt tid. Når jeg ladet i Charlottenberg så jeg at det stod forskjellige uttak, Ene var var 3,7kw og en på 22? Eller var det enda høyere? Trekker bilen så mye strøm den klarer selv, eller må man stille dette inn?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA