Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Amigakongen

#16
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøpe brukt elbil til maks 350 000
tirsdag 04. august 2020, klokken 00:55
Du burde teste bmw i3. Får en helt ny fra 299.900-349.000. Finnes også brukte på finn fra ca.100.000 og oppover.
#17
BMW i3 / Sv: Nytt kart tilgjengelig
søndag 01. desember 2019, klokken 12:10
@Orbit

Hva er siste versjon tilgjengelig?
Min sier 2019-2.... ?
Og hvordan finner man ut hvilken versjon man har?
#18
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Skikk og bruk av ladeplassen.
lørdag 30. november 2019, klokken 22:07
God ladeskikk?  :o
Bilen står plugget i, men ladingen er avsluttet. Så i appen står den som ledig.
#19
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Nye lynladere i Norge
lørdag 28. september 2019, klokken 13:17
@daktari
Hvor på Fagernes er disse? :)
Sitat
2x 150kW ved Circle K Lier E18 og
2x 150 kW fra BKK på Fagernes.
#20
BMW i3 / Sv: Priser forsikring Bmw i3
mandag 22. juli 2019, klokken 12:54
På min 2016 har jeg:
Trafikkforsikringsavgift: kr 0
Sum pris per år: kr 3.876
Her er det 25.000km årlig kjørelengde. 4000 egenandel. Ingen førere under 24år.

På min 2015 har jeg:
Trafikkforsikringsavgift: kr 0
Sum pris per år: kr 3.096
Her er det 16.000km årlig kjørelengde. 4000 egenandel. Ingen førere under 24år.

Begge er forsikret hos Storebrand. Har pensjonssparing gjennom jobben, så får rabatter for dette. 75% bonus på begge.
#21
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til 150000
lørdag 20. juli 2019, klokken 21:06
@automat
Det ligger en tråd på forumet her om en som har satt i ett "større" batteri. Byttet fra 60ah til 94ah. Er noen i utlandet som har gjort det samme, men da med nye batterier.

@hansi
ikke hør med BMW Norge. Hør med lokale BMW verksteder. De sier nok noe annet. :)
Sitat fra: automat på lørdag 20. juli 2019, klokken 13:38
Sitat fra: Amigakongen på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:54
Kjøp en i3 60ah. Blir rekkevidden for kort, så har man mulighet å bytte batteri til ett større ved senere anledning. :)

Vet du om noen som faktisk har gjort dette, og som derved kan bekrefte at det teknisk er mulig?

Og selv om det teknisk skulle være mulig, er sannsynligheten stor for at det økonomisk sett er mer lønnsomt å bytte ut hele bilen,
#22
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til 150000
lørdag 20. juli 2019, klokken 12:54
Kjøp en i3 60ah. Blir rekkevidden for kort, så har man mulighet å bytte batteri til ett større ved senere anledning. :)
#23
BMW iX3 / Sv: Har du reservert / avbestilt etc?
fredag 12. juli 2019, klokken 21:54
Venter og ser an.
#24
BMW iX3 / Sv: Tilhengerfeste bekreftet
fredag 05. juli 2019, klokken 17:46
Endelig litt mer info. Var innom lokale BMW sjappa i dag for service på i3'n. Og fikk klaga litt til selger for lite info. Kanskje de hørte meg?  ;D
#25
@hELgenen

Her i huset er i3'n nr.1(og nr.2). Så setter pris på større batteri. gjerne med takboks og hengerfeste til liten henger... Vil kjøre til hytta om vintern uten å lade(30mil). Hadde vært suverent. :)

Sitat fra: hELgenen på søndag 23. juni 2019, klokken 09:46
Ser ikke hensikten med større batteri på i3. Med 120Ah kjører jeg lett 50 mil på EN ladestopp. Det rekker trolig for de fleste på en slik liten bil. Har kjørt 31 mil uten å lade med 6% rest igjen i Comfort modus. Har null rekkeviddeangst med denne. Men bilen er jo for liten til å være en fullverdig familiebil,så en større variant med hengerfeste og 500+ bagasjerom og rails hadde jo vært drømmen. Men det skjer nok ikke.  Hadde uansett ikke vært betalingsvillig å strekke meg lenger for en 150 Ah eller 180Ah versjon av i3
#26
BMW iX3 / Sv: Reservasjon av iX3
mandag 03. juni 2019, klokken 22:39
@Stikkkontakt
Tesla Model 3 har 0,23. Samme som 3 serien.
Kan kanskje håpe på 0.28 på ix3....
#27
BMW i3 / Sv: Har alle solgt BMW'n sin ?
søndag 26. mai 2019, klokken 22:03
Har 2, men 1 ryker vel til neste år. Sjefen vil ha 5 seter og bedre rekkevidde.
#28
Kjøpe elbil? / Sv: Vil kjøpe brukt EL-bil. Hjelp!
torsdag 16. mai 2019, klokken 19:56
Null stress med unger og i3. Kjører og henter i barnehagen. Funker bra det.
#29
GPS sporing. NEI TAKK!!!
Sett heller opp skatten. Og bruk de pengene til vei og slikt.
#30
@1317142119
Nå har vel BMW sagt at det skal være minimum 70kwh tilgjengelig..
Hvis jeg kommer meg til hytta uten å lade så er jeg fornøyd(300km).
Regner også med at en x3 vil være billigere å bygge(karosseriet) enn i3'n, pga karbonet på i3'n.

Sitat fra: 1317142119 på mandag 13. mai 2019, klokken 21:29
Sitat fra: TM på mandag 22. april 2019, klokken 19:52
Med 70 kW er det vel all grunn til å anta at iX3 får kortere rekkevidde enn alle konkurrentene (i-Pace, e-tron og EQC). Da må prisen bli lav om dette skal bli en bestselger.
Det er vel i grunn svært få grunner til at man skal velge iX3 i stedet for noen av de andre på markedet - selv med en "lav" pris.

Med 70-batteripakke og jeg gjetter: 67 netto og et realistisk gjennomsnittsforbruk et sted mellom 20 og 25, så snakker vi rekkevidde på mellom 270-335km. Og dette er altså rekkevidde på en god dag - ikke en vanlig vinterdag eller regndag på motorveien.

Det er omtrent samme rekkevidde som en i3 120Ah. Samtidig koster en i3 (listepris vel og merke) opp mot 400 000 kroner. Vil derfor overraske meg stort dersom iX3 får mindre enn 500 000 i startpris - så må man i kjent stil for premiummerkene legge på minst 100 000 for å få en helt akseptabelt utstyrt bil.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at iX3 kommer til å bli en bil som det vil være lange køer for å kjøpe. Er jo bare å se hvor dødt det er her i iX3-forumet også. Det blir en dritdyr nummer 2-bil - ikke en bil som kan ta over for fossilvogna mange fremdeles har for å komme seg på fjellet.

Edit: jeg er for øvrig klar over at BMW lover 400 km rekkevidde på 70 netto batteripakke, men det sier seg selv at det ikke kommer til å skje. Da vil den ha ikke noe høyere gjennomsnittsforbruk enn i3.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA