Du burde teste bmw i3. Får en helt ny fra 299.900-349.000. Finnes også brukte på finn fra ca.100.000 og oppover.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat
2x 150kW ved Circle K Lier E18 og
2x 150 kW fra BKK på Fagernes.
Sitat fra: automat på lørdag 20. juli 2019, klokken 13:38Sitat fra: Amigakongen på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:54
Kjøp en i3 60ah. Blir rekkevidden for kort, så har man mulighet å bytte batteri til ett større ved senere anledning.
Vet du om noen som faktisk har gjort dette, og som derved kan bekrefte at det teknisk er mulig?
Og selv om det teknisk skulle være mulig, er sannsynligheten stor for at det økonomisk sett er mer lønnsomt å bytte ut hele bilen,
Sitat fra: hELgenen på søndag 23. juni 2019, klokken 09:46
Ser ikke hensikten med større batteri på i3. Med 120Ah kjører jeg lett 50 mil på EN ladestopp. Det rekker trolig for de fleste på en slik liten bil. Har kjørt 31 mil uten å lade med 6% rest igjen i Comfort modus. Har null rekkeviddeangst med denne. Men bilen er jo for liten til å være en fullverdig familiebil,så en større variant med hengerfeste og 500+ bagasjerom og rails hadde jo vært drømmen. Men det skjer nok ikke. Hadde uansett ikke vært betalingsvillig å strekke meg lenger for en 150 Ah eller 180Ah versjon av i3
Sitat fra: 1317142119 på mandag 13. mai 2019, klokken 21:29Sitat fra: TM på mandag 22. april 2019, klokken 19:52Det er vel i grunn svært få grunner til at man skal velge iX3 i stedet for noen av de andre på markedet - selv med en "lav" pris.
Med 70 kW er det vel all grunn til å anta at iX3 får kortere rekkevidde enn alle konkurrentene (i-Pace, e-tron og EQC). Da må prisen bli lav om dette skal bli en bestselger.
Med 70-batteripakke og jeg gjetter: 67 netto og et realistisk gjennomsnittsforbruk et sted mellom 20 og 25, så snakker vi rekkevidde på mellom 270-335km. Og dette er altså rekkevidde på en god dag - ikke en vanlig vinterdag eller regndag på motorveien.
Det er omtrent samme rekkevidde som en i3 120Ah. Samtidig koster en i3 (listepris vel og merke) opp mot 400 000 kroner. Vil derfor overraske meg stort dersom iX3 får mindre enn 500 000 i startpris - så må man i kjent stil for premiummerkene legge på minst 100 000 for å få en helt akseptabelt utstyrt bil.
Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at iX3 kommer til å bli en bil som det vil være lange køer for å kjøpe. Er jo bare å se hvor dødt det er her i iX3-forumet også. Det blir en dritdyr nummer 2-bil - ikke en bil som kan ta over for fossilvogna mange fremdeles har for å komme seg på fjellet.
Edit: jeg er for øvrig klar over at BMW lover 400 km rekkevidde på 70 netto batteripakke, men det sier seg selv at det ikke kommer til å skje. Da vil den ha ikke noe høyere gjennomsnittsforbruk enn i3.