Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cookie Monster

#1396
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. september 2015, klokken 13:35
For min del er det 2 løsninger som gjelder hvor nr1 er det jeg ønsker skjer. Men hvis det ikke blir tilfelle går jeg videre med nr 2.

1. Få oppgradert slik at den går like rask som oppgitt 0-100 tid samt at den blir noe raskere fra 60 km/t og videre oppover, som i det minste står i still med at  den var så mye dyrere enn 85D og liksom skulle ha over 50% mer effekt.

2. Heve kjøpet

Hvis det går til at jeg må heve kjøpet så gjør det meg ikke noe om det blir basert på at man aldri får kjøpe bil av Tesla igjen. For hvis det ender med det har jeg uansett ikke noe interesse av å handle med Tesla igjen.

#1397
Model S 2013 - 2022 / Sv: s60,s85, s85p 0-100 tider med litt vekt
mandag 07. september 2015, klokken 13:15
Tesla P85D Rolling start, 5-60 mph: 4.1 sec

2014 BMW M6 Gran Coupe Rolling start 5-60 mph: 4.0 sec

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S-model Rolling start 5-60mph 4.1 sec

Så selv uten hjelp av launch control er moderne bensinbiler langt fra noe sinke selv om man starter på lavt turtall. Så nei Tesla er heller ikke overlegen selv på rullende start, ligger ganske likt.

Flere her inne på seriøst få kjørt litt skikkelig bensinbiler også som RS7, M6, Nissan GTR osv og ikke bare sitte å snakke ned om de fordi den sure diesel møkka passaten de hadde før var så treig ;D

#1398
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
søndag 06. september 2015, klokken 00:26
Sitat fra: jazzwheel på søndag 06. september 2015, klokken 00:01
Jeg forsøker så godt jeg kan å være saklig og ikke la følelsene styre innlegg, men det blir av og til litt vanskelig... Jeg kan si det samme som jeg har sagt før og det er at på pressemeldingen til P85D så nevnte ikke Elon eller Tesla 691hk eller at den kjørte fra en McLaren F1. De skrev at "den på grunn av AWD var bedre". Jeg er heller ikke 110% enig i at det Tesla farer med løgn og svindel så lenge man faktisk klarer å oppnå 0-60mph med rollout på 3,2 sec ved optimale forhold. At bilen ikke henger med en RS7 over 100km/t syns jeg blir helt feil å fjernt å bruke som argumentasjon da Tesla'en ikke har gir og derfor teorien om vekt/hestekrefter blir feil. Men, jeg er helt enig i at Tesla er altfor entusiastisk og kreativ i sin egen markedsføring og at de generelt bør skjerpe seg.

Finnes flere intervjuer med Elon Musk hvor 691hk og like rask som mclaren F1 nevnes.

Men akkurat den biten henger ikke jeg meg opp i. Er det at det sto spesifisert på nettsiden at P85D hadde over 50% mer effekt enn 85D samt oppgitte 0-100 tider som er 0-100 og ikke trekke fra tiden som bilen brukr til ca 5 km/t
#1399
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 22:56
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:32
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 22:26
Sitat fra: kos på lørdag 05. september 2015, klokken 22:11
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 05. september 2015, klokken 21:42
Løsningen blir vel at de justerer ned effekten på 85D OTA, problem solved :-X

Problemet gjelder antagelig alle teslaene - men er det noe i veien med farten da?
Blir alltid noe tullete når man forholder seg til kjent fossil teknologi og man tar det med seg over i ny teknologi. Hadde man i dag gått motsatt vei fra elbiler til fossil. Som en revulusjon på rekkevidde ville effekt og svindel vært betegnet langt oftere. Samtidig er nok effekten av å føle seg spesiell med tesla  - den ballongen er nok eksplodert. Bilen er blitt vanlig . Noen er vel sår over det.

Alle modellene UNTATT P85D holder hva Tesla lover, hvor vanskelig er det å forstå?

Det høres ut som du ikke har helt fulgt med - de har faktisk skrevet effekten både opp og ned på disse bilene fra starten av, og om du leter i tråden så er det ikke første gang at dette er et problem for noen.

Så om det er litt trøst så les igjennom noen tesla tråder med effekt som tema.
Men oppdaget du ikke det da du kjøpte bilen at den ikke gikk så godt ? Eller ble det aktuelt da du leste om det i et ukeblad ?

Må være du som ikke har fulgt med. Dette er diskutert i mange tråder på Tesla Motors Club forumet og 85D og 70D oppnår oppgitt ytelse som Tesla sier målt med vbox. Så av bilene de selger nå er det bare P85D og nå også P90D som ikke gjør det. Noe Tesla også inrømmet igår med å skrive på nettsiden at P85D og P90D er målt med rollout.

Hvis du ikke forstår at det var ytelsen som fikk oss som kjøpte P85D til å betale mye ekstra hva tror du da det er? Har ikke betalt masse ekstra for å være grei med Tesla.
Akkurat som at jeg ikke kjøper en mye dyrere modell av en vaskemaskin hvis det ikke er funksjoner som jeg ønsker som kan forsvare den økte prisen. Og i dette tilfelle var det over 50% mer ytelse som fikk meg til å betale mer eller i det hele tatt kjøpe Model S.
#1400
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 17:54
Sitat fra: P85pluss på lørdag 05. september 2015, klokken 17:45
KOS hvordan model s har du?

Han har siklert ikke P85D men feks en 85D og aksjer i Tesla :p
#1401
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 15:27
Tullet? Nå har jo selv Tesla også inrømmet med å oppdatere Usa siden med ny info om at tallene til P90D og P85D er målt med rullende start.

Bare de i indre Tesla menigheten som finner seg i slikt. Har sikkert aksjer i Tesla og eier ikke en gang en P85D dere få som sier det er greit å få servert feil info om bilen.
Rett å slett svindel av Tesla og kun oppgi toppmodellene med rullende start og feil effekt.

Tar saken videre til forbrukerombudet hvis det ikke blir noe løsning på dette og vi er ikke et fåtall som man også ser veldig tydelig på Facebook.
#1402
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 00:41
Bare å pøse på og gå til media med det hvis ikke Tesla leverer. Jeg kommer til å kreve å få hevet kjøpet hvis Tesla ikke leverer noe som i det minste er i nærheten av lovt ytelse.

Og ha egne 0-100 målinger for kun P85D og P90D for å få de til å virke bedre enn resten av modellene er svindel.
Nå oppgir de det i det minste.
#1403
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 00:34
Det gjelder bare Norge og belgia som får nedtrimmende versjonen av samme bil pga hk avgift som det er vel bare nevnte land som har.

Kjøper man en Bmw M3 får man en helt annen bil enn Bmw 330 når det kommer til understell,motor osv. På Tesla får man for ca samme ekstra sum hvis man sammenligner med andre biler i andre land bare annen software.
Ikke en gang bedre understell osv får man lengre.

Greit å være obs på det. de som er medlem av Tesla menigheten betaler nok gladelig uansett. For oss andre som kjøpte bilen basert på at det skulle være model s sin prestanda modell har ikke fått i nærheten av lovt ytelse og effekt.


#1404
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
fredag 04. september 2015, klokken 14:12
Nå er usa siden til Tesla oppdatert med at P85D og P90D er målt med rollout
#1405
Model S 2013 - 2022 / Sv: 4G
fredag 04. september 2015, klokken 01:11
Den siste F versjonen for Europa er gammel. Hvis man ser i delekatalogen for USA så er de på -M og det står beskrevet at den støtter LTE. Så lover dessverre dårlig for at noen av europa bilene har blitt levert med mulighet for 4G/LTE.
Finnes heller ikke noe Retrofit kit for LTE for europa enda.
#1406
Model X 2014 - 2022 / Sv: My Tesla er oppdatert med nytt bilde
tirsdag 01. september 2015, klokken 14:18
Slik jeg forstår det kan man bare legge ned 3 seterad?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA