Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - d58palset

#2
Audi e-tron / Lade e-tron på 230v 3-fas
tirsdag 17. mars 2020, klokken 18:55
Noen som vet hvilke ladestasjoner som støtter dette?
Noen som vet om juice booster vil kunne dette?
#3
Ingen som vet?
#4
Evt hvilket adapter må da benyttes?
#5
Audi e-tron / Ingen som velger skinn/alcantara i metropolgrå?
mandag 04. november 2019, klokken 08:59
Virker som om samtlige som velger sportsseter velger dem i svart, ser ingen som har valgt alternativet som er grå....

Noen som har valgt grå?
Eller har bilder?
#6
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:44
Sitat fra: MightyCalves på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:31
Heisann! Ny her og ny til elbil. Hadde i grunnen tenkt til å gå for en hybrid som neste bil, men så hørte jeg på radio om e-Tron til "bare" 499k og ble veldig fristet :)

Noen som har fått noen gode tilbuder på e-tron 50?
Via jobben skal vi egentlig få 9% på elbiler fra albjerk men i følge selger var det bare 4% å få som storforbruker.

Noen tips til utstyr man "må" ha i tillegg til assistentpakke tur, 360 kamera og hengerfeste?
Og tips til vinterhjul hvis man ikke ønsker å gi dem 30k ekstra for det?

På advanced business og sport er vinterhjul inkludert...

Men på de modellene får du gjerne ikke storforbrukerrabatt....?
#7
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 27. oktober 2019, klokken 10:45
Sitat fra: Nicko på søndag 27. oktober 2019, klokken 09:57
Noen som aner på ekstra kost for elektriske seter på e50, og om dette er smart med tanke på annenhåndsverdi? Tenker på sportsseter men uten elektrisk justering (såftremt ekstra kost er veldig høy!). Tenker det er bedre å bruke pengene på gode seter (sport) kontra elektrisk innstilling.....

Sportsseter med delskinn/alcantara koster like over 10 mer enn standardsetene i skinn/kunstskinn

Elektrisk justering 13.350, man kompenseres dessverre ikke for at korsryggjustering allerede er inkludert på advanced business og sport

Jeg tenker i utgangspunktet at en slik bil bør ha elektriske seter, men til den prisen tror jeg egentlig ikke man kan regne med å få det igjen
#8
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
onsdag 23. oktober 2019, klokken 20:10
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. august 2019, klokken 14:54

F.eks en blå 32A 4-pins til rød 32A 5-pins vil gi mulighet for å lade en Tesla Model 3 med 11kW fra 230V 3-fase med Juice Booster.

Vet vi at Juiceboosteren støtter dette? (fordi den da tror det er 400v?)
#9
Audi e-tron / Sv: e-Tron 50 pakker
onsdag 09. oktober 2019, klokken 09:01
Sitat fra: TM på onsdag 09. oktober 2019, klokken 08:20
Ville vegret meg mot å bruke 40.000 på å oppgradere setene i en e-tron 50, med mindre jeg planla å ha bilen veldig lenge. På den annen side, så det jo viktig å sitte godt i en god bil. Hvis sportspakken gir gode nok seter, så er det nok en bedre bruk av pengene.

I utgangspuntket enig; bil med kort rekkevidde bør ikke bli for dyr. (På den annen side, enkelte trenger ikke rekkevidde)

Men tilbake til saken:
Hvis man uansett også skal ha skinn og også elektrisk setejustering blir sportssetene nesten like dyre.
* Setene 6780 (så må man i tillegg også oppgradere til skinn/alcantara eller skinn type valcona)
* Tillegg Skinn valcona: 13380  alternativt tillegg Skinn/ Alcantara: 3730 
(regnestykket: valcona 25090 - skinn/kunstskinn 11210 = 13380 Skinn/alcantara er 14940 - skinn/kunstskinn 11210  =3730)
* Eventuelt elektriske seter 13350
TOTALT 33510 ink helskinn og elektriske seter. (minus 9650 hvis man ikke skal ha helskinn. Minus 13350 hvis man ikke skal ha elektriske seter)

#10
Audi e-tron / Sv: e-Tron 50 pakker
tirsdag 08. oktober 2019, klokken 16:06
Sitat fra: Wendel på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 15:59
Jeg har gått utifra prisen konfiguratoren gir på business advanced, og prisen er da ca 35.000.

Selger skal ha over 40.000,-

hva må du helt nøyaktig betale?
Er det prisen fra konfigurator e55 du ser på?
Virker å være noe feil der; eksempelvis kommer prisen for skinnet opp som den lavere prisen man ifølge prislisten kun skal få i kombinasjon med s-line.....
#11
Audi e-tron / Sv: e-Tron 50 pakker
tirsdag 08. oktober 2019, klokken 16:06
Kan virke som om man ikke får igjen for det som er inkludert i advanced, men utgår....?

Jeg ønsker elektrisk setejustering men må da betale 13 350 (som er pris for elektrisk setejustering inkludert korsryggstøtte) selv om advanced altså har korsryggstøtten fra før (og den kostet 3000)
Ulogisk da å skulle betale 13 350 og ikke 10 350

Annerledes virker det å være ved oppgradering til sportsseter. Da betaler man kun prisforskjellen mellom skinn/kunstskinn og skinn//alcantara. (14 940 - 11210)

#12
Sitat fra: Kim Morten på tirsdag 17. september 2019, klokken 12:22
Det er riktig, men det er for meg totalprisen som er viktigst. Totalprisen ble bedre for meg hos EA Bryn enn hos Møller på tross av etableringsgebyr..

Fikk du rabatt også?
Eller bare vanlig pris + rente + vinterdekk?
#13
Model 3 / Sv: Model 3 best og mestselgende bilmodell siden 1969
fredag 13. september 2019, klokken 12:19
Sitat fra: Roy N på fredag 13. september 2019, klokken 11:59

Har nå kjørt 10K km siden juni uten noe tull som helst.

Fatter ikke at det er så enormt mye syting, kan det ha noe med hvordan man selv oppfører seg?

Du gir jo svaret selv; du har ikke opplevd noe tull - ergo ingen grunn til å være missfornøyd.

Selv har jeg hatt flere Teslaer og virkelig vært glad i både bil og selskap, men jeg har altså opplevd å vente i halvannet år på utbedring av en skade påpekt ved utlevering (!). Jeg har også måttet ta fri fra jobb for å levere bil på servicesenter annet sted i landet, fordi jeg etter 9 måneder (!) ikke kunne vente lengre på ny time (de avlyste avtalte timer, manglet deler etc) - og kjøper av bilen (jeg skulle bytte til ny Tesla faktisk) ikke ville kjøpe min gamle dersom mangelen ikke var utbedret. Hvis du mener slike historier er syting, så må du gjerne mene det.

Tidligere har de vært greie på å godkjenne reklamasjonssaker (problemet har altså vært tiden det har tatt - ting har nå blitt ordnet), nå i det siste er de etter hva jeg hører blitt vanskelige der også (men det har jeg ingen erfaringer med selv - det er kun ventetider jeg smertelig har fått erfare)

#14
Audi e-tron / Sv: e-Tron 50 pakker
onsdag 04. september 2019, klokken 21:39
Sitat fra: TM på onsdag 04. september 2019, klokken 21:06
Sitat fra: Sveinaldo på onsdag 04. september 2019, klokken 20:28
Noen som vet om det er mulig å fjerne ting fra pakker?
Business edt ser interessant ut men liker ikke mørke bakruter.. vanskeligere å se godt ut når man rygger
Forhandlerne har nok en viss frihet til å gjøre endringer. Pakkene er vel egentlig bare en markedførings-greie, for bilene kan så vidt jeg vet konfigureres fritt. Er det fjerning av mørke ruter som skal til for en handel, så tipper jeg forhandleren finner en løsning.

Min forhandler fortalte de ikke kunne ta bort utstyr, det var bestemt sentralt. (Muligens fordi det lå i kortene at jeg ville bytte med annet utstyr, altså ikke ta bort uten at det ble kompensert slik spørsmålsstiller her ser ut til å ønske)
#15
Audi e-tron / Må man ha rails for å kunne ha takstativ?
tirsdag 03. september 2019, klokken 19:59
Eller finnes det løsninger for å feste i dørkarm?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA