Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andy76

#31
Lokalt verksted ga kontra, skulle matche prisen på 2490,~ som det ble vist til over fra Mitsubishi Follo. De ville dog ha en tusenlapp til pga bremsevæske da de mente dette ikke var inkludert siden det ikke sto nevnt, men har fått bekreftet fra Follo at det er inkl, så da håper jeg de står for lovnaden om pris match. I så fall ender jeg opp med en utgift på 2490 istedet for nesten 6000 (og da smøres alle bremser opp, ikke bare bak ).
Takk til vedkommende som tipset om prisen i Follo :+1:  :+1:
Verksted skal ha pluss for at de jenket seg, men skuffende at de skal prøve seg. Dessverre for de, traff de kunden fra helxxte denne gang ;D
#32
Automat- skiftet de bremse væske i din pris på 2490?
#33
Syns det virker litt useriøst hele greia  :-1-: Pris på selve hovedservicen utgjør  snaut 1/5 av totalprisen jeg fikk, så kommer masse greier på toppen som visstnok er nødvendig for å opprettholde garanti. Bremse væske burde vel feks ligge i en hovedservice eller bør jeg droppe denne etter kun 12ooo km?
Hva er feks denne effekt kabelen som må utskiftes?

Ellers har jeg sendt mail til lokale Peugeot forhandlere her i nedre Glomma region og spurt om noen matcher.
#34
Fikk pris tilbud på 2 års service idag.
Er det omtrent dette dere andre har måttet betale også? Ca 5800 inkl mva og litt rabatt.
Øverste punktet som ikke fremkommer i sin helhet er selve hovedservice
Skulle ikke forundre meg om de vil smøre opp bremser foran også, det gjorde de i fjor.
Men trengs alle disse punktene? Feks effekt kabler.
#35
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Charge & Drive- Fortum
fredag 03. mars 2017, klokken 15:30
Mangler ett par bokstaver dessverre. Har Ion, ikke Ion(IQ).
Antar vel at det var Hyundaien du skrev om?
#36
Ladeplasser og ladekabler / Charge & Drive- Fortum
fredag 03. mars 2017, klokken 15:08
Ser at det hos lokal Coop Xtra finnes lader fra Fortum.
Her står det priser på hhv 0,20 og 0,60 kr pr minutt. Begge kunne lade på 32A men forskjell var hhv 400 og 230 V om jeg husker rett.
Ampere har jeg noenlunde oversikt over men hva forskjell hhv 230 og 400 v betyr, aner jeg ikke.
Uansett:
Jeg har en Ion, den tar vel ikke imot mer enn 13A på type 2 kontakten.
Jeg får vel dyttet på underkant av 3 kw på en times lading (13A).
Tar Fortum sine ladere hensyn til at jeg bare kan ta imot 13A (og således reduserer prisen siden jeg ikke benytter meg av de 32A som er tilgjengelig) eller beregner de full minuttpris uansett om man tar imot 32A eller halvparten?
Virker jo en smule :-) dyrere enn å lade hjemme.
2 timer / 13A= 6kw.
Hjemmepris 6kw: 6-7 kr
fortumpris  6kw/2 timer:72 kr
?
Er det slik det fungerer?
#37
Kia Soul EV / Sv: Nytt batteri i Kia Soul EV sommeren 2017
tirsdag 10. januar 2017, klokken 15:25
Jeg fikk mail fra selger om at nye batteriet ville øke rekkevidde med 80 km. Sa intet om størrelse.
#38
Ladeplasser og ladekabler / Klattlading?
lørdag 07. januar 2017, klokken 09:04
Endelig blitt satt opp ladestasjoner utenfor idrettshallen. Skader det batteri på noe vis å lade ett par timer flere ganger i uka, Jf å fullade ett par ganger i uka?
Klattlading drepte jo mobil batterier i gamle dager mener jeg å huske.
#39
Spiller kanskje ikke så stor rolle i praksis?
Peugeot var ikke konkurransedyktige med sitt tilbud da vi kjøpte bil, jf det jeg nå i ettertid har fått fra lokal elektriker og Netkonsult- Kirkebø.
Kan jo være kvalitetsforskjeller, men det kan jo slå begge veier.
For meg virket det som at Peugeot sin samarbeidspartner la mva fritaket rett i egen lomme og priset sin pakke som om det skulle vært inkl mva.
Følte vel mye av samme på ekstrautstyret jeg skulle ha på ion også- forhandler la inn drøye priser som ikke akkurat indikerte mva frihet...
#40
Utifra hva som står her, kan ikke jeg forstå at det elbilhjelpen skriver om at laderen kan settes i ett cee stikk som en semi portabel mode 2 løsning uten b vern, er etter boka?
Jf mitt innlegg nr 2i denne saken.
Dvs står ikke nevnt noe om b vern sammen med cee, mens det er positivt nevnt ved fast montering.
Jeg tolket da dithen at det ikke trengtes sammen med cee
#41
Ja de monterer vel ikke mer enn 10A kurs på Shuko når du sier elbil, men trodde de så annerledes på CEE stikk, da disse skal kunne tåle mye mer. På elbilhjelpen står det om en Ratio lader:
Det er 2 måter å montere disse ladestasjonene:

Mode 2: Semiportabel tilkobling til 16A kurs via 16A Cee stikk/støpsel.
Mode 3: Fast tilkobling direkte fra 20A kurs med Jordfeilvern type B
#42
Om jeg har forstått rett når det gjelder lade stasjoner opp til 16 ampere-
Ved fast montering kreves b vern
Ved montering med CEE stikk kreves ikke b vern.

Hvorfor dette?
Jeg tenker at 16 ampere holder, er det da noen vits å vurdere fast installasjon med b vern?
#43
Er innebygd b vern i lader bedre enn å ha det i sikringsskapet? Lokal elektriker skulle ha 2000,~ ekstra for b vern. Vil feks ett b vern i skapet dekke hele huset eller kun en kurs? (Siste er sikkert fryktelig dumt spm men.. :-) )
#44
Lade hjemme / Prisforskjell på bokser til hjemmelading.
søndag 18. september 2016, klokken 17:31
Hvorfor er det så stor forskjell i pris?
Feks Ratio ser ut til å gi fin hjemmelader for under 5000,~ mens mye annet gjerne koster både 7000 og 8000.
Er feks Ratio så mye dårligere enn Schneider?
#45
Fikk bilen fra service idag. Bilen er ett år.
Er det noe å lese ut av denne utskriften?
Tenker da på om det er mulig å lese ut av tallene hvor mye batteriet har tapt seg.
Tallene til venstre er før lading, til høyre etter lading.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA