Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BEVeRage

#46
Konstigt, är det bara jag som störs av Leaf'ens obehagliga resonansljud (ca 230Hz) i farter över 30km/h?
(dvs inte VSP ljudet)
Nissan verkstaden påstår att det är normalt men då borde ju fler höra det.
Min Leaf 2015 har nu gått 400 mil och resonansljudet hördes redan från början.

När jag bytte till Leaf (BEV) tänkte jag att den skulle vara minst lika tyst som min gamla Prius (HEV), dvs under dom korta stunderna Prius'en bara drevs med elmotorn, men så blev det ju tyvärr inte.
#47
Sitat fra: Rødkleiv på lørdag 01. august 2015, klokken 20:34
På tørr motorveisasfalt vil jeg si at Leaf og eGolf er like. eGolf er noe bedre isolert mot veistøy, så ved regn/grus e.l er nok den best. Leaf har nok minst vindstøy.

Tack Rødkleiv.
Hur är då ljudisoleringen i din Tesla jämfört med din Leaf?
#48
Vilken av Leaf, Soul EV och e-Golf är tystast?

Jag har bara kört min Leaf 2015 och tycker Nissan kunde ha lagt mer tid och pengar på ljudisolering.

Kör jag på grusvägar hörs varje sten som åker med in i hjulhusen.

Åker jag på grov svensk asfalt hörs ett obehagligt resonansljud (ca 230Hz) i hastigheter över 30km/h.

Min nästa elbil måste bli tystare, så hur är ljudisoleringen i Soul EV och e-Golf?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA