Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ThomasEL

#16
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
søndag 08. oktober 2023, klokken 18:53
Og like plutselig var symbolene på plass igjen👍
#17
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
lørdag 07. oktober 2023, klokken 16:58
Etter siste automatiske oppdatering av kart, så har flere Eviny Bilkraft ladere (HPC) mistet sitt symbol i navigasjonskartet. De er fortsatt søkbare i navigasjonen, men HPC symbolet har forsvunnet.

Jeg har registrert at det gjelder flere steder i Agder, f. Eks. langs Rv9 i Setesdal.

Andre som har lagt merke til dette?
#18
Audi e-tron / Sv: Biltur til Kroatia - verdt degradering og slitasje?
mandag 11. september 2023, klokken 13:38
Takk for mange gode svar og et utrolig engasjement :+1:

Jeg setter pris på alle innleggene, både de som går direkte på det jeg lurte på, men også de som har drøftet andre aspekt med en slik tur.

For å avklare et par ting som har blitt diskutert i innleggene:
- Vi skal være et fastsatt antall dager i Kroatia, uavhengig av reisemåte. Vi har leid et hus der i et bestemt tidsrom.
- Ferieturens lengde bestemmes b.l.a. av reisemetode. Hvis vi velger alternativet med bil, så utvider vi ferien i begge ender.
- Fordelen med å kjøre bil er for vår del hovedsakelig knyttet til tiden etter Kroatia. Da kan vi treffe venner som allerede er på bilferie i Italia, og slå oss sammen med dem noen dager før vi reiser hjemover.

Basert på egne tanker og deres innspill så langt, så har vi vel 3 alternativer:
- Ta ferien som en ren Kroatiatur med fly tur/retur til destinasjon
- Ta fly til Nord-Italia eller Kroatia og leie bil der nede. Da vil det være mulig å i alle fall delvis gjennomføre italiaturen også.
- Ta egen bil, kjøre kjapt ned til Kroatia, være de aktuelle dagene der, for så å ta en mer "slow" reise hjemover der vi møter vennene i Italia og blir der noen dager, samt tar turen litt rolig gjennom Østerrike og/eller Sveits på vei hjem.

Time will show, som Blodstrupmoen så treffende sa det.
#19
Audi e-tron / Sv: Biltur til Kroatia - verdt degradering og slitasje?
fredag 01. september 2023, klokken 12:37
@Elektro:
Kone og barna er nok mer gira på
at vi skal kjøre bil ned enn jeg selv er. Så at det blir «fars hobby sommer», er det nok ikke så stor fare for🤣

Ungene gjør ikke så mye av å kjøre, har hatt et par turer til Molde hvor vi kjører i ett, kun avbrutt av 3 ladestopp. Det er ca 85 mil på norske veier.

Ellers syns jeg forslaget ditt med fly til nord Italia og elleiebil der også virker interessant. Vi får ha litt familieråd...
#20
Takk for mange gode innspill!

Siden vi bor i Kristiansand, har vi nok litt enklere vei en mange av dere tenker på. Kun 36 mil biltur til grensa Danmark-Tyskland. Så kommer langt ned i Tyskland allerede på utreisedagen i tilfelle.
#21
Audi e-tron / Biltur til Kroatia - verdt degradering og slitasje?
tirsdag 29. august 2023, klokken 18:55
Neste sommer skal vi til Kroatia.
Det store spørsmålet er om vi skal fly eller ta e-tronen.

Familien ønsker i utgangspunktet å kjøre bil. Da kan vi ta selve reisen som en tur, samt at vi kan ta en tur innom Italia også og besøke venner der. I tillegg slipper vi leiebil i Kroatia.

Jeg er ikke bekymret for kjøreturen. Vi har hatt elbil siden 2015, og har ikke rekkeviddeangst. Med Audikortet, Tesla appen og litt planlegging, så har jeg heller ikke ladeangst. Ser heller på den biten som litt gøy.

Det som derimot ikke er så gøy, er tanken på alle de ekstra km vi kjører på bilen i løpet av turen. Samt batterislitasjen ved såpass mye lynlading.

Så spørsmålet er:
Er det verdt å ofre litt av bilens helse, når det tross alt går fly..?
#22
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Erfaringer Sommerferie 2023
tirsdag 18. juli 2023, klokken 09:45
Vær så snill å ta denne diskusjonen et annet sted.

For de som vil lese om erfaringer fra sommeren 2023, så nærmer dette seg spam.

Bare en liten oppfordring🌞
#23
Audi e-tron / Sv: Individuelle innstillinger myAudi oppdatert
torsdag 13. april 2023, klokken 18:54
Jeg får også rett som det er denne meldingen. Men i motsetning til trådstarter, opplever jeg IKKE at noen innstillinger endres når jeg trykker «overfør»...
#24
Audi e-tron / Sv: Symboler og varsler i hytt og gevær
mandag 23. januar 2023, klokken 19:07
Disse varslene om nedsatt sikt og fare for skrens, genereres vel på lik linje med at det kommer varsel om kø..?
Dvs enten via at andre biler før deg i «løypa» har sendt noe slags autovarsel om at de har skrenset, eller kanskje via satelittobservasjoner?
#25
Audi e-tron / Sv: Irriterende autofunksjon for bakrutevisker
torsdag 19. januar 2023, klokken 10:41
Sitat fra: Elbil80 på torsdag 19. januar 2023, klokken 10:05
Hm, hos meg tror jeg ikke viskeren starter når jeg bruker spyleren til ryggekamera. Ikke brukt den så mange ganger ennå riktignok, men kan ikke huske å ha lagt merke til det. Og visker på bakrute bruker jeg å legge merke til. En irriterende funksjon jeg aldri bruker (frivillig).

Riktig, viskeren starter IKKE når man spyler kamera på den måten.

(Kan være en oppdatering som ble gjort etter hvert, @Elektro har 19-modell)
#26
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av MMI på 2021 modell
torsdag 05. januar 2023, klokken 18:01
Jeg begriper ikke hvordan de kan misforstå det du forklarer her, @Auto🙈🙈

Skulle tro de ikke vet at det går an å legge disse snarveiene på nedre skjerm... Blir rett og slett skuffet over kompetansenivået hos de som sitter på support😰
#27
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Eviny ladestasjoner
fredag 30. desember 2022, klokken 16:02
@Goggo:
Ja, veldig gledelig det som har skjedd i Setesdal👍
Fra å være i ferd må å gli inn i lynladingens skyggedal (med bare 50kW ladere), så har Setesdalen nesten over natten blitt en foregangsregion hva ladere angår. Kudos til Eviny + Setesdal Regionråd👏
#28
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av MMI på 2021 modell
onsdag 28. desember 2022, klokken 17:56
Det er helt utrolig at de fortsetter å gi slike «god dag mann, økseskaft» svar. Som du sier: Enten leser de ikke problemstillingen, eller så har de som sitter rpå support ingen teknisk innsikt i hvordan bilen fungerer.

Dette at snarveier på nedre skjerm (på hver side av de tre prikkene) forsvinner, er et softwareproblem som dukket opp på 21-modeller. Likevel har de ennå ikke klart å rette det. Helt utrolig. Samme gjelder at bilen ikke «husker» hvilket kjøreprogram den enkelte bruker var i sist... Dette fungerte på 20 modellen jeg hadde før, men ikke på 22 modellen

Men det er vel for få som gidder å klage...
#29
Men det tar da helt ufattelig lang tid fra byggestart til idriftsettelse mange steder..?
Da jeg passerte Trollveggen i mai, var arbeidet med Ionity laderne der godt i gang. Fortsatt har denne status "Now building".
Nå er det riktignok en ekstraordinær situasjon i forhold til tilgang på utstyr, noe av årsaken ligger nok der.
#30
Audi e-tron / Sv: Oppdatering av kart
søndag 11. desember 2022, klokken 23:11
Jeg har det siste året lagt inn flere rettinger i Here. Både veinavn som har vært feil og lagt inn veier som har manglet.
Det går 3-4 måneder, og så kommer endringen i Audien👍

Men: Det kan virke som dette med fartsgrenser er et unntak. Ser ikke ut som alle de gale (ofte svært korte strekninger) fartsgrensene i Audikartet er gale i Here...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA