Jeg kan leve med lav effekt, men skulle heller sett for at de kunne tilby en type 2 lader og ikke schuko. Slik at hvis man oppgraderer nettet om noen år, så slipper man å bytte ut hele boksen.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: nr1rayner på fredag 23. september 2016, klokken 19:33"Uttak for el-bil lading med schuko uttak maksimalt 1.8kw ladekapasitet" man får tolke det som man vil, men jeg tolker det som et sted jeg skal kunne lade bilen min, fremfor å dra på hurtigladere.
Det har vel ikke kommet helt frem:
Er denne schukoen ment som lading av elbil, eller bare for å ha stikk i forbindelse med parkering?
1,8kw er lite, utrolig lite. 10A fungerer fint for de fleste som lader over natta, men 1,8kw vil jo bli ca 8A.
Jeg regner ca 10% pr.time med 10A på min 24-Leaf, så regn med ca 8% med 8A..?
Det skulle da ta ca 12-13 timer å fullade en 24-Leaf fra tomt til fullt. For ikke å snakke om en Opel AE, som da vil ta ca 30-35 timer.
Med så sakte lading vil jeg si man tvinges til å ha 2 biler hvis man har elbil og kjører en del..
Med 16A går det ca 16-17% inn pr time på min, så regn 7 timer fra tom til full, eller 15-20 timer med AE.
Såpass bør det nesten være på et nytt anlegg ment for å lade elbil..
Sitat fra: JanBrede på fredag 23. september 2016, klokken 15:49Glemte å skrive at det er med egen måler og jordfeilbryter. Men allikevel...
Dette legger seg vel pent inn i mulighetsrommet som "tilbydere" av ladestasjoner for elbil ser nå (elektrolux høflig untatt) Har fulgt med på mode 3 ladestasjoner i flere år på grunn av planlagt utbygging i borettslag, og leverandørene har i flere tilfeller nesten doblet prisen for det samme produktet.
At det koster 15.500 for en separat kurs med vanlig kontakt er jo helt vilt.
Sitat fra: Griffel på fredag 23. september 2016, klokken 15:03Når man får sånne svar som det her:Sitat fra: fredag på fredag 23. september 2016, klokken 14:38Enig i at dette er i strid med anbefalingene for nye ladepunkt.
Be om å få en 16A kurs (eller mer hvis du trenger) med CEE-kontakt og rød/blå CEE-kontakt, og B-vern. Forklar dem at selv om 10A schuko strengt tatt fremdeles er lovlig, så er det ikke anbefalt av DSB.
Og så får du en elektriker til å bytte ut CEE-kontakten med en mode3-ladeboks når du flytter inn.
Men, det er nok ikke enklere å få til dette enn å få utbygger til å levere en mode3 ladeboks med en gang. Løsningen for større utbygginger og fellesgarsjer er nok den elektrolux misjonerer: ladestasjoner med lastbalansering.
Sitat fra: fredag på fredag 23. september 2016, klokken 14:38Borettslags leilighet, så går nok ikke...derfor jeg prøver å få involvert noen med mer kunnskap til å overbevise de om at en 1.8kW schuko blir/er ubrukelig om kort tid.Sitat fra: Filip86 på fredag 23. september 2016, klokken 12:35
Hei,
I den nye leiligheten som ikke er ferdig bygget, så tilbyr utbygger at man betaler 15500Kr for en schuko som leverer 1.8kW.
Har man virkelig ikke kommet lenger enn å tilby "nødladere" (iflg. enova) som vanlige elbilladere i nybygg?
Jeg hadde nå sett for meg at man i et nytt bygg i 2016 kunne hvertfall ha betalt for å få en type 2 lader....
Er det noen som har noen innspill rundt dette? Det er vel ikke så mye man får gjort?
Be om å få en 16A kurs (eller mer hvis du trenger) med CEE-kontakt og rød/blå CEE-kontakt, og B-vern. Forklar dem at selv om 10A schuko strengt tatt fremdeles er lovlig, så er det ikke anbefalt av DSB.
Og så får du en elektriker til å bytte ut CEE-kontakten med en mode3-ladeboks når du flytter inn.
Sitat fra: Griffel på fredag 23. september 2016, klokken 13:25Sitat fra: Filip86 på fredag 23. september 2016, klokken 13:18Jeg tror nok elektrolux må få litt mer opplysninger om prosjektet for å kunne utføre sitt nyttige misjons arbeid.
NCC er utbygger, NBBO er vel de som er "ansvarlige" for prosjektet.
Du bør nok sened en han en mail med kontakt personer osv.
Sitat fra: elektrolux på fredag 23. september 2016, klokken 12:59NCC er utbygger, NBBO er vel de som er "ansvarlige" for prosjektet.
Hvem er utbygger?
Tenker at her trengs misjons arbeid.
En overlegen løsning trenger ikke bli veldig mye mer kostbart
Sitat fra: cairnz på fredag 23. september 2016, klokken 08:29Ble koblet av en som har gjort det på flere teslaer her på forumet. Så tviler på at det er noe ghetto kobling. Synes allikevel ordlyden er ufin fra Tesla.Sitat fra: lunitiks på torsdag 22. september 2016, klokken 14:14
Denne tråden - og problemstillingen som trådstarter reiser - tar utgangspunkt i feil på DU og blinkende airbag. At Tesla etter et slikt reklamasjonsbesøk tilbakemelder til kunden at Dashcam-installasjonen "anyway"(!) kan påvirke bilens funksjon fordi den henter sitt ubetydelige strømtrekk fra OBD2, synes jeg er å gå litt for langt, det er nå min mening
Vel, det kan jo hende det har vært ghetto-koblet og det har havnet litt 12V både her og både der.
Og hvis kunden hadde klaget på dårlig DAB-mottak så er jo BV-kameraene i stor grad synder her (eller dårlig isolert kabel eller whatever det er) - når bak-kameraet er på så er DAB-mottaket svekket.
Tror dog at hvis man har problemer med DU, så er vel BlackVue-kameraer ikke det første man skal se på
Sitat fra: Ljosdal på lørdag 17. september 2016, klokken 20:54De gjorde det samme med vår, byttet drivaksel og konkluderte etter prøvekjøring at DU måtte byttes. De skal få delene nå på mandag og så er vel bilen klar på onsdag. Kjipt å bare ha bilen i 2 måneder og allerede ha hatt den på verksted 2 ganger. Men må si oppfølgingen 2 gangen har vært eksemplarisk, får telefon annen hver dag med hva som skjer også har vi fått en p90dl som lånebil. Hos Ford måtte jeg mase selv på hva som skjer i de 1 1/2 månedene bilen var på verksted.
Jeg var innom Tesla Stavanger på freddan, men de sa jeg kom litt seint ettersom de hadde mye å gjøre og stengte om en time, ba meg møte opp igjen på mandags morgen. Så nok noen timer avspassering da..
Stusset litt på at de sa at de skulle ta opp lyden å sende den til USA, for å få tillatelse til å bytte hvis dem mente det var nødvendig... Bilen høres jo ut som en knallert. Så her sår ingen tvil.
For all del bilen virker jo og kan brukes i det daglige, men jeg håper de finner utav ting fort.
Sitat fra: fonberg på onsdag 14. september 2016, klokken 22:20Det blir litt vanskelig, høres ut som en høy hvine lyd som kommer ved pådrag. Vi merket den best ved 80 km/t og 115 km/t.
Kan du beskrive ulyden?
Sitat fra: Powerflux på onsdag 14. september 2016, klokken 21:20Ulyd ved pådrag og regen, hadde ikke hørt det på noen av de andre bilene vi har prøvekjørt, og lyden ble bare verre og verre. Facelift som har kjørt 6000km...Sitat fra: Filip86 på onsdag 14. september 2016, klokken 21:00Snakker vi Facelift model som bare er et par mnd som må ha ny front DU
Vår bil, som ble hentet i slutten av juni, får nå byttet DU foran etter at mekaniker i USA godkjente det. Den bak ble byttet for 3 uker siden. Imponert over vennligheten i Drammen, og hvor kjapt dette egentlig har gått. Kjipt på en ny bil, men vi var forberedt på en mandagsbil...