Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Filip86

#1
Model X 2014 - 2022 / Levetid bremseskiver
fredag 27. mars 2020, klokken 17:41
Hva er egentlig forventet levetid på bremseskiver på disse bilene?
Vår er en Q4 2017 modell og har gått i underkant av 40.000km. Kjenner at det er en god kant på bremseskivene på denne, til sammenligning har vår a3 e-tron bremser som så vidt har en kant (like gammel og gått like langt).
På tidligere biler har jeg måttet skifte bremseklosser hvertfall 2-3 ganger før skivene måtte byttes, så begynte å stusse litt på dersom dette må gjøres hver 40.000km, blir jo ikke dette billig i lengden (bilen kjøres pent med regen i standard på sommer og low på vinter).
#2
Model X 2014 - 2022 / Mulig forklaring på fantombremsing?
mandag 14. oktober 2019, klokken 15:22
Vi har hatt dashcam montert på vår model x siden den var ny via bilkomponenter, så antar jo at det er "riktig" montert.
Det jeg stusser på etter å ha klaget på høyre blinklys foran som blinket 10-20 ganger i sekundet er denne meldingen fra service senteret:

Corrections: RH Side Repeater Camera General Diagnosis
Right side repeater works as designed. We checked the triple cameras in the front
windshield and see that the fish eye camera detects the bracket of the 3rd party
dashcam. This leads to the camera detects an obstacle and will not work as intended.

(på neste linje skriver de alikevel at de har byttet begge blinklysene på frontskjermene)

Dere som opplever fantombremsing, har dere 3rd party dashcam?
#3
Lading av Tesla / Model X ladehastighet twc
fredag 17. august 2018, klokken 22:48
Fikk byttet lader på vår nesten nye model x, da den ikke ville lade på mer enn halvparten av tilgjengelig effekt.
Nå får vi plutselig 22kW, ikke at vi klager, men er det kommet nye ladere til model x som støtter 22kW? Det vanlige er vel 16,5kW?
#4
Model X 2014 - 2022 / 0% batteri
onsdag 22. november 2017, klokken 10:05
Hei!

Hva er egentlig konsekvensen av 0% batteri på bilen over tid?
Skulle egentlig hente bil i dag, men ble oppringt om "forsinkelser", når jeg så begynte å grave litt i grunnen, så var forklaringen at bilen har blitt stående på havna med 0% batteri og de fikk ikke start på den.

Kjedelig å hente ut en ny bil, som kan ha feil på batteriet allerede fra dag 1.
#5
Model S 2013 - 2022 / Feil med bremsekalippere?
lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:47
Byttet til vinterdekk i dag og la merke til st venstre kaliber foran så slik u:

Bilen er helt ny og har akkurat rundet 8000km.
Har aldri hatt nybil og kun hatt biler med rustne kalippere fra før, men dette så ikke "normalt" ut...noe jeg bør melde inn så Tesla kan ta en titt?

Eller er jeg bare pirkete?
#6
Hei,

I den nye leiligheten som ikke er ferdig bygget, så tilbyr utbygger at man betaler 15500Kr for en schuko som leverer 1.8kW.
Har man virkelig ikke kommet lenger enn å tilby "nødladere" (iflg. enova) som vanlige elbilladere i nybygg?

Jeg hadde nå sett for meg at man i et nytt bygg i 2016 kunne hvertfall ha betalt for å få en type 2 lader....

Er det noen som har noen innspill rundt dette? Det er vel ikke så mye man får gjort?
#7
Model S 2013 - 2022 / Dashcam anmerkning på service
onsdag 21. september 2016, klokken 15:13
Har fått arbeidsordre fra tesla etter at bilen var på service for bytte av DU og airbag lampe som sporadisk lyser. Fikk denne anmerkningen: "Anyway the car has an BlackVue dachcam connected to the
EuropeanOnBoardDiagnostic connector (under dashboard, left hand side), and it is not recommended, it can affect the function of the car."

Har det noen praktisk betydning, det de skriver?

Feil med airbag kom for øvrig før dashcam ble montert...

#8
Ble akkurat oppringt fra en selger hos tesla som påstår at bilen jeg har satt i hold, vil bli kansellert fra hovedkontoret sin side hvis jeg ikke fullfører bestillingen ikveld.
(Vi satt bilen på hold etter noen dager etter konfigurasjon).
Synes dette virker veldig merkelig, jeg og dama ble fortalt at det ikke skulle være noe problem å få bilen satt på hold frem til neste år, men nå må vi tydeligvis "trykke på knappen".

Er det noen som har noe info om dette?


EDIT: Problemet ble løst, bilen ble bare bekreftet og levering utsatt til Juli 2016, slik vi ønsket.

#9
Jeg har søkt litt på google og forumet, men jeg klarer ikke å finne helt nøyaktig informasjon rundt dette.
Det hjelper heller ikke at når jeg har pratet med selgere hos Tesla, så får jeg motstridende informasjon av det jeg finner her.

Før jeg bestemmer meg for å sende en mail til Tesla for å få et skriftlig svar, så er det kanskje noen her som kan svare meg på dette eller linke meg til rett forum tråd.

Det står på Tesla sine sider at den årlige servicen dekker:
"Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)"

Jeg har sett avtalen på forhåndsbetalt service som foreligger her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8844.210.html

Jeg vurderer å droppe forhåndsbetalt serviceavtale, da navnet i seg selv tilsier at det bare er servicene som er forhåndsbetalt, og det skal ikke være noen forskjell på om man forhåndsbetaler eller velger å feks ta service annet hvert år.

Spørsmålet jeg ikke klarer å få svar på er:
Hvilke deler er det som egentlig dekkes av servicen til Tesla?

Tesla sin selger påstår at det kun er bremseklosser og vindusviskere, og at feks bremseskiver og luftfjæring ikke dekkes av servicen.
I mitt hode er et sett bremseklosser på lik linje en slitedel som må byttes som feks bremseskiven(e) eller en støtdemper/luftbelg.

Jeg regner med at innenfor garantien/reklamasjonen så vil feks en luftbelg kanskje dekkes på garanti, men hva hvis de sier om 6 år at denne må byttes? Er det da bare å ta en service, også vil dette bli byttet?

På forhånd takk for svar :)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA