Har en norsk 2014 Leaf som oppfører seg noe underlig. Garanti går ut om noen måneder og ønsker å få ting sett på før dette.
Regenerering er ofte uberegnelig og hakkete. Særlig ved svak bremsing i nedoverbakke kjennes det ut som bilen får hikke. Særlig ubehagelig i kø da bremseffekt er varierende og man må ta det forsiktig så man ikke renner i bilen foran. Er som regel mellom 80-90% batterikapasitet. Nylig byttet skiver og klosser om det kan bety noe. Merker det skikkelig nå som kulden slo inn. Bilen står i garasje både hjemme og på jobb.
Ustabil beregning av restkapasitet på batteri. Kan starte turen med ca. 85% batteri og etter 6-7km i stabil fart på motorvei (90kmt) lese av under 50%. Når jeg så møter køen og det går sakte kan den telle opp igjen til 80% ila et minutt... Dette kan gjenta seg i bakkene opp der jeg bor for så å telle opp igjen når jeg stopper ved garasjen.
Kjente problemer eller tips til hva verkstedet bør feilsøke på?
Regenerering er ofte uberegnelig og hakkete. Særlig ved svak bremsing i nedoverbakke kjennes det ut som bilen får hikke. Særlig ubehagelig i kø da bremseffekt er varierende og man må ta det forsiktig så man ikke renner i bilen foran. Er som regel mellom 80-90% batterikapasitet. Nylig byttet skiver og klosser om det kan bety noe. Merker det skikkelig nå som kulden slo inn. Bilen står i garasje både hjemme og på jobb.
Ustabil beregning av restkapasitet på batteri. Kan starte turen med ca. 85% batteri og etter 6-7km i stabil fart på motorvei (90kmt) lese av under 50%. Når jeg så møter køen og det går sakte kan den telle opp igjen til 80% ila et minutt... Dette kan gjenta seg i bakkene opp der jeg bor for så å telle opp igjen når jeg stopper ved garasjen.
Kjente problemer eller tips til hva verkstedet bør feilsøke på?