Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - shuatorp

#91
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Skvettlapper
onsdag 05. august 2015, klokken 20:57
Sitat fra: Argi på tirsdag 04. august 2015, klokken 00:11
De er skrudd inn i støtfangeren bak. Har skvettlapper foran, og fikk det da bilen var ny. Lurt med 3M plastfilm mellom kanalskjørtet og skvettlapper foran.

Igår hentet jeg mine på Motorforum.
Fikk de for 1340,- selvom de egentlig sa 1650,- men klaget ikke på det.
De ble montert idag, diskre og små.
Får håpe de hjelper litt mot sprut bortover kanalen og døra.
Har lagt på Coating, så da slites den om mulig litt senere av.
#92
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Skvettlapper
tirsdag 04. august 2015, klokken 00:34
Så de er bare skrudd inn i plast både foran og bak?
De du har bak der så litt sånn Rallybil aktige ut :-) Kule
#93
Sitat fra: bruisepristine på mandag 03. august 2015, klokken 22:22
Vet ikke helt hva jeg synes om fossilbil-lyd på mjauen, er dette nytt fra 2015 - kan du legge ut lydklipp?

Min (2013 mod) høres mer ut som et futuristisk svevefartøy på tomgang, tiltar noe når farten øker men bare opp til rundt ca 30km/t  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=_W-49r6yvfk

Grøss, ja den lyden der.. Det der er en plage å høre på. Er riktignok bryter på den, men så idiotisk.
#94
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Skvettlapper
mandag 03. august 2015, klokken 23:53
Sitat fra: Argi på mandag 03. august 2015, klokken 23:34
I dag kom skvettlapper i posten. Jeg synes det ser greit ut, hva mener dere?
Håpet er at disse skal redusere skitten bak på bilen.



For interesserte kjøpe jeg disse på eBay:

http://www.ebay.com/itm/141314879409?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hvordan er disse festet?

Jeg bestilte originale foran på Motorforum idag og de var sinnsykt dyre..
#95
Sitat fra: Ernie på mandag 03. august 2015, klokken 14:33
Det ruster på metalldelen hvor vindusviskerblad festes på.

Merkelig at de ikke gjør noe med dette problemet da..
Takk for svar
#96
Noen som vet hvordan skru av den lyden permanent?
Helt forferdelig å høre på og irriterende å måtte skru den av hver gang jeg starter bilen.
#97
Sitat fra: Ernie på torsdag 30. juli 2015, klokken 15:00
Denne uken har jeg utført bytte av nærlyspære på min 2011 i-MIEV. Jobben var godt beskrevet i instruksjonsboken og gikk rimelig greit å utføre.

Skruene satt litt fast.

Vær OBS på at nærlyspæren er av typen H11.

Jeg fikk byttet vindusviskerarmen på garantien. Jeg er nøye med å vokse den nye.

Ser ut som flere har problemer med denne.
Hvor er det den ruster?
#98
Sitat fra: Lasse Aarønæs på onsdag 29. juli 2015, klokken 14:09
Mange i-miev blir fem år i 2016. Mitsubishi Motors Norge oppgir batterigarantien slik:

"Mitsubishi i-MiEV har 5 år eller 100.000 km garanti mot produksjonsfeil. Dette gjelder også for batterier. Dersom batteriene forringes mer enn forventet fra produsent, vil batterier eller battericeller bli reparert eller byttet dersom kapasiteten er under 80 % av hva den var som ny."

KILDE http://presse.mitsubishi-motors.no/artikkel.asp?id=2937

En liten sjekk viser at få eller ingen merkenøytrale verksteder (NAF inkludert) kan gjennomføre slike tester. Batteripakken er svært kostbar, og batterikapasitet er avgjørende for bilens rekkevidde. Eiere av i-Miev og tilsvarende biler, som må stole på merkeverkstedets målinger, har kanskje et problem?

Tror ikke dette skal bli noe problem, merkeverkstedene tjener jo penger hvis de må reparere noe på bilen.
#99
Sitat fra: TB på tirsdag 28. juli 2015, klokken 14:17
Sitat fra: shuatorp på tirsdag 28. juli 2015, klokken 01:05
Får vente til OVMS er utviklet litt videre da, eller er den lett å montere?
Hvor selger de det jeg trenger?

Fjernkontrollen er kjekk den, men irriterende at varmen skrur seg av etter ca30min.
Må sette den på igjen på nytt ev. Men veldig glad jeg har muligheten da vinteren snart kommer.
OVMS kan kjøpes av fasttech.com - her er hovedmodulen:
https://www.fasttech.com/product/1000300

ODB2 kabel, og GSM og GPS antenne er i tillegg.

Når det gjeld utvikling er OVMS basert på "open souce", dvs. kjeldekoden er åpen for alle. Kjenner ikkje til at det skjer nokon utvikling for trilling p.r. idag. Dvs, alle som ynskjer kan laste ned, og justere / utvikle koden, men prinsippet er at koden igjen skal bli delt med dei nye endringar.

I dagens versjon er den nyttig for å lese ut ladenivå, plassering, temperatur. Men, ingen støtte for å styre varme av/på.

Ser denne bestillingen riktig ut?

Er dette kompatibelt med Mac og finnes det en innstalasjons guide?
Type sim kort?
#100
Sitat fra: TB på mandag 27. juli 2015, klokken 23:55
Sitat fra: shuatorp på mandag 27. juli 2015, klokken 23:49
Huff, trist at man må ha Android.
Det er dessverre uaktuelt.

Idiotisk at ikke Mitsubishi bare lager en enhet man kan kjøpe og kople til.
Hadde vært mersalg med en gang det.
Hadde vært digg å slippe den teite fjernkontrollen.

OVMS finnes både til iPhone og Android. canIon finnes berre for Android.
Å sleppe unna fjernkontrollen er kanskje mulig, men kommando som må bli sendt via ODB2 porten er ikkje avklart / funne / testa ut etter det eg kjenner til. Mulig det lar seg gjere på biler som faktisk har fjernkontrollen.

På C-Zero og iOn er bilen heilt av - dvs. ikkje mulig å starte varme uten at tenning er på - og ladekabel ute av bilen.

Får vente til OVMS er utviklet litt videre da, eller er den lett å montere?
Hvor selger de det jeg trenger?

Fjernkontrollen er kjekk den, men irriterende at varmen skrur seg av etter ca30min.
Må sette den på igjen på nytt ev. Men veldig glad jeg har muligheten da vinteren snart kommer.
#101
Sitat fra: TB på mandag 27. juli 2015, klokken 23:33
Sitat fra: shuatorp på mandag 27. juli 2015, klokken 22:55
App? Finnes det app til disse bilene?

Ja, det finnes i uoriginal utgåve, to ulike variantar:
caniOn
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9010.0.html

OVMS:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.0.html

caniOn gir status i sanntid på Android telefon, data overføres frå ODB2 port til mobil vil blåtann. Obs, krever STN1170 OBD-II Adapter. ELM 327 kloner som finnes til ein femtilapp fungerer ikkje.

OVMS gir status via GPRS, dvs. du kan sjekke ladestatus på mobil via eigen OVMS app. Kan og sjekke kvar bilen er (innebygd GPS i OVMS).

Huff, trist at man må ha Android.
Det er dessverre uaktuelt.

Idiotisk at ikke Mitsubishi bare lager en enhet man kan kjøpe og kople til.
Hadde vært mersalg med en gang det.
Hadde vært digg å slippe den teite fjernkontrollen.
#102
Sitat fra: TB på mandag 27. juli 2015, klokken 21:24
Ja, Mitsubishi har gjort det svært enkelt - plugg inn, start lading - status vises fram til bilen er ferdig lada.

At det er kaldt under lading er diverre eit resultat av at det er gjort enkelt.
Samme med manglende app, og visning av ladestatus i %. Sistnevnte kan løyses ved hjelp av App, eller OVMS.

App? Finnes det app til disse bilene?
#103
Sitat fra: emil på søndag 26. juli 2015, klokken 14:09
Sitat fra: shuatorp på søndag 26. juli 2015, klokken 13:46
Hvorfor bare lade til 80%

Selv om alle bilprodusentene har buffer i topp og bunn på batteripakkene sine vil fullading slite mer enn f.eks lading til 80%. Holder 80% til all kjøring en dag er det en grei måte å forlenge levetiden til batteriet litt.

Vet du hvor mye buffer de har i topp?
Har sett at da min nærmest er tom viser den 17% da jeg plugger i hurtigladeren, så tipper buffer i bunn er ca 15%
#104
Lurer litt på denne ruten, men usikker på lademulighetene mellom Beitostølen.

Har plenty av lademuligheter frem til Bergen:
Ladetorget i Moss
---
Kiwi Moveien Sandefjord
Moveien 53
---
Kiwi Heistad etter Porsgrunn
Bekkefaret 1
---
Lasses Bilsenter Statthelle
Europaveien 139
---
Grønn Kontakt Kragerø
Kjølebrøndsveien 1, 3766 Sannidal
---
Grønn Kontakt Brokelandsheia
Riksvei 418 790, 4993 Sundebru
---
Grønn Kontakt Arendal
Riksvei 42 480, 4848 Arendal
---
Kiwi Nedenes Arendal
Natvigveien 1
---
YX Lillesand
Legdene 1
---
Grønn Kontakt Lillesand
Havnegata 14, 4790 Lillesand
---
Kiwi Sörlandsparken like før Kristiansand
Barstölveien 60 A
---
Kiwi Lund Kristiansand
Tors gate 32
---
Kiwi Brennåsen etter Kristiansand
Rosseland
---
Grønn Kontakt Mandal
Sandskargata 6, 4515 Mandal
---
Grønn Kontakt Lyngdal
Fiboveien 10, 4580 Lyngdal
---
Grønn Kontakt Flekkefjord
Jernbaneveien 10, 4400 Flekkefjord
---
Grønn Kontakt  Helleland
Sørlandsveien 494, 4376
---
Kiwi Ålgård før Sandnes
Sandnesveien 28
---
Kiwi Sola etter Sandnes
Sandesletta 9
---
McDonalds Mariero Stavanger
Dalsetvegen 2
---
Grønn Kontakt Haugesund
E134, 5570
---
McDonalds Stord
Meatjønnsvegen 19
---
Kiwi Gudridflaten Os før Bergen
Gudridflaten 3
---
Grønn Kontakt før Bergen (Eikelandsosen)
Riksvei 552 350, 5640
---
Kiwi Godvik Bergen
Alvehaugen 4

Noen som har noe tips?
Er vell sikkert noe sted man kan campe mellom Bergen og Beito og saktelade.

Noen andre som har lagt ut på tilsvarende rute med trilling?
Fantaserer litt om en skikkelig langtur :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA