Kjempe-enkelt: God plass.
Tok meg 10min på fire pærer.
Åpne panseret og skru ut fire plastlokk og der er pærene.
Tok meg 10min på fire pærer.
Åpne panseret og skru ut fire plastlokk og der er pærene.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: elbil-1 på tirsdag 24. november 2015, klokken 10:21
Hvordan lades 12V batteriet i bilen?
Sitat fra: goev på søndag 01. november 2015, klokken 00:59
I dag har jeg begynt å få oversikt over OVMS-koden, så jeg har lagt til en del mer eller mindre spennende data. Bl.a kan man nå legge inn sin egen rekkevidde, altså antall kilometer man selv vanligvis klarer å kjøre på fullt batteri. Dermed ser man både estimert rekkevidde(GOM) og "ideal range" i OVMS-appen, som hvor da sistnevnte er basert mer på egne erfaringer i motsetning til gjettometeret i bilen. Dette er tilsvarende funksjon som Twizy har. Tanken er å tilpasse denne etter temperatur straks vi har fått trukket ut disse verdiene også.
I tillegg viser systemet nå også spenningen på 12V batteriet, og jeg mener at man nå vil få varsel om spenningen på den blir for lav.
En annen ting jeg tenker å legge til, som finnes for Twizy, er muligheten til å sette en varsel på SOC og/eller rekkevidde. D.v.s at man gir beskjed om minimum rekkevidde eller SOC man trenger å lade til. Da får man SMS når batterikapasiteten er kommet over denne. Dette er fint om man bare ønsker å lade akkurat nok til å komme seg hjem, f.eks.
Det er ennå litt flikking som gjenstår, men jeg har begynt å få tatt ut data fra celle-infoen, så om noen dager har jeg kanskje en løsning som gir bortimot samme oversikten som verkstedene.
Er det noen her inne som vurderer å bestille OVMS? Hadde vært gøy å visst
Sitat fra: goev på mandag 16. november 2015, klokken 09:38
Tenkte du en slik liste?
Fredrikstad:
shuatorp
Mandal:
goev
Sitat fra: tomrh på lørdag 14. november 2015, klokken 21:20Sitat fra: shuatorp på fredag 13. november 2015, klokken 23:09Jepp. Å rulle ned en bakke i 100 km/t taper energi i forhold til å kjøre ned i 80 km/t og regenerere.
Det mest lønnsomme er å trille der du kan trille og bremse med D eller B.
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 12. november 2015, klokken 17:51
Dere skriver i dag at dere har kjøpt aksjer i Grønn kontakt. Håper dette ikke er sant, men i såfall hvem har dere kjøpt aksjer av, og hvor stor eierandel har dere?
Grønn kontakt har gått ut og benekter dette (Heldigvis). Vi elbilbrukere er livredde for at dere skal ødelegge et godt fungerende selskap, med en fornuftig prising av sine tjenester.
Dere har greid å ødelegge for dere selv og oss elbilbrukere de siste 5 årene, men ikke dra andre godt fungerende selskaper ned i dritten sammen med dere!
Lars
Sitat fra: Arctic Roads på tirsdag 03. november 2015, klokken 11:51
Heisann!
Først må jeg takke for alle de positive tilbakemeldingene vi allerede har fått fra eksisterende medlemmer som fra og med i går får en god del mer ut av medlemskapet sitt en tidligere. Mange av dem som er medlem hos oss, er det fordi infrastrukturen til Arctic Roads eller våre samarbeidspartnere ligger i deres nærområde eller langs en strekning de kjører med jevne mellomrom, f.eks på hytte eller familiebesøk. Så har det vært slik at det vil være turer våre medlemmer drar på hvor vi ikke har dekning og medlemmene har måtte kjøpe ekstra ladetjenester. Med vårt nye tilbud som gir intill 1500 kroner refusjon på bruk av 3. parts ladere, vil medlemskapet hos Arctic Roads dermed dekke så godt som 100% av ladebehovet til det store flertallet av våre medlemmer.
Selve prosessen om refusjon er lagt opp til å være meget ubyråkratisk og lite komplisert. Bruk vårt webskjema og ta enten bilder av den fysiske kvitteringen du får der hvor dette er tilgjengelig og last dem opp på direkten mens du er på farten så du ikke glemmer det. Eller du kan samle opp til en senere anledning om det er det du foretrekker. Vi tar kopi av PDF / fakturakopi, bilder av kvitteringer tatt med mobil, skjermdump fra telefon (f.eks i sms tilfeller). Hva en du foretrekker. Poenget her er ikke å gjør ting vanskelig. Kun et minimalt nivå av dokumentasjon på utgifter.
Når det gjelder hvilke ladere du kan heve refusjon på under tilbudet er svaret enkelt: Alle i Norge såvel som resten av Europa. Sakte såvel som hurtig. Vi kunne selvfølgelig ha sagt "kun ladere der vi ikke har dekning selv", men administrasjonen av et slikt program ville blitt altfor vanskelig å forholde seg til for våre medlemmer. Derfor har vi valgt å si at det gjelder for alle eksterne ladere.
Alt i alt er dette et flott overgangstilbud til våre medlemmer. Noe de kan benytte seg av mens de venter på at den kvaliteten vi har sagt vi skal bygge blir etablert. Den kvaliteten innebærer at det bygges et tett nettverk av lokasjoner hvor man kan hurtiglade minimum 4 elbiler pr lokasjon på mange steder vil tallet være 16. 2 ekstra om man teller 22kW AC som vil være tilstede på hver lokasjon. Effektnivået vi skal levere skal også være ruttet til å ta imot alle de nye bilene som er rett rundt hjørnet,som kan lade mye raskere en idag. I tillegg vil laderen gi raskere lading på eksisterende biler som kan ta imot høyere effekter en det de typiske 45-50 kW laderne en ser installert i felten idag kan klarer å levere. Vi starter med 120 kW pr lader og jobber oss oppover. Snart vil vi åpne en liten smakebit på hvordan en slik hverdag vil se ut for våre medlemmer. Det gleder vi oss veldig til, men det er dessverre sperrefrist på den informasjonen en liten stund til, så da snakkes vi nok igjen