Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - shuatorp

#121
Okay, uansett ikke relevant for meg siden bruker ikke 8år på 100000km :-)
#123
Sitat fra: Zanta på tirsdag 07. juli 2015, klokken 15:48
Hvor lang batterigaranti har iMiev nå?

5år 100.000

Edit: Klarte 6.7mil på 49% strøm på første turen (Østfold-Furuset i Oslo)
#124
Sitat fra: Argi på tirsdag 07. juli 2015, klokken 09:21
Jeg er bilmekaniker selv om jeg ikke jobber som dette lengre, så monterte dette selv. Med alt av deler kom det vel på ca 7000. Det finnes kit med webasto til disse bilene som MotorForum (?)solgte . Hva prisen på de er vet jeg ikke, da var jo alt ferdig montert.

Har ikke link, men chargeamps type 1 er et søkeord. Nettbuttikker som selger ladeutstyr har slike kabler.

Takk for svar, kjøpte meg iMiev så da er ikke behovet mitt like stort.
#125
Sånn da kjøpte jeg med en iMiev.

Stod mellom iOn og iMiev og forskjellene jeg fant ut var:
Fordeler iOn:
20000km lenger garanti
8000,- billigere

Fordeler i-Miev:
Flere gir (regen. alternativer)
Varme i begge forsetene
LED Tåkelys
Fjernstyrt oppvarming/AC - Lading
1mil lengre rekkevidde

- Prisdiff hadde jeg mistet da jeg måtte montert webasto på ION pga hater kald bil om vinteren.
- Garanti lengden har ikke noe å si for meg da jeg tenker å ha den ut garantitiden og kjører uansett ikke så langt på fem år.

- Varme i passasjersetet er gull da min bedre halvdel er så frossen.
- LED Tåkelys ved jeg ikke så mye om, brukerm indre strøm. Men blir uansett ikke brukt :)
- Fjernstyrt oppvarming/AC - Lading er et must for meg.
- 1mil lengre rekkevidde er ikke stort, men alt hjelper.

Fikk den for 157000,- inkl vinterhjul.
Valgte ellers stoffmatter.
Har også fått pris på hattehylle (ion) og armlene. Ca 9500,- for dette, så skal sjekke dette ut litt mere.
Må være billigere alternativ der.
#126
Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 26. juni 2015, klokken 01:11
Det skal være oppgradert motor og styring på de nye Ion og Czero, slik at ikke rekkevidde i praksis er endret fra tidligere modeller som hadde noe større batteri ( 88celler istedenfor 80).
Hvordan dette forholder seg ifht. Miev er jeg usikker på, men den koster jo også tilsvarende mer.
I praksis ville jeg ikke vært redd for ev. rekkeviddeforskjell, skal til markant større batteri før det er noe du merker.

Trodde det var iMiev'en som hadde kommet med lettery ny motor jeg. Pga denne så får man en mil ekstra.?
#127
Hei.

Jeg vurderer i-Miev eller iOn og var idag hos Bertel O Steen på Kongsvinger og fikk pris på 1års service 1500,-
#128
Sitat fra: Argi på søndag 05. juli 2015, klokken 22:24
Jeg har selv montert Eber i min. Fikk bilen 31.10.14 så har bare erfaring fra en vinter. På det værste hadde jeg 9 mil rekkevidde, men da totalt uten el varme. Jeg vil tro du vil klare deg fint med dieselvarmer. Det kan være verdt å investere i en justerbar ladekabel om du ikke handler bil med 8/14a kladd. På den måten blir en raskere fleksibel om en må ut i løpet av dagen...

Hei.

Hva måtte du punge ut med for å få montert dieselvarmer i den?
Har du noen link til justerbar ladekabel?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA