Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lynet

#41
Mekanisk / Håndbrekk på Leaf
onsdag 12. juni 2013, klokken 20:09
2011-12 utgaven av Leaf har en skummel løsning på håndbrekket i og med at det kan dras på av passasjer under fart!
Har noe vært ute for uheldige episoder her?

Så på 2013 utgaven at Nissan hadde oppdaget problemet, den hadde fått mekanisk fotpedal! Hurra til Nissan for at de fjerner unødig leamikk av en tung elektromotor under bagasjerommet  ;D Nesten grunn nok til å bytte ut 2011 utgaven.
#42
Leaf 2010-2017 / Pollenfilter
tirsdag 19. mars 2013, klokken 20:47
Er det noen som har prøvd å skifte pollenfilter selv? Vet ikke originalprisen, men man får det for $11 på ebay.
#43
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / GEM
onsdag 23. januar 2013, klokken 22:10
GEM er jo en standarddel fra Ford som kan konfigureres. Flere Thinker har problem med at RAC klikker og man får en airbaglampe som lyser hele tiden.
Når jeg satt og studerte verkstedhåndboken oppdaget jeg at GEM også kan styre airbaglampa!
Da er det bare å finne ut hvordan man kan få GEM til å gjøre jobben, noen som har prøvd?
#44
Med bilens originale ladekabel vil maksimalt strømtrekk være 10A også når varmeelemtet er innkoblet, det vil si at ladestrømmen reduseres til 7A.
I 16A "power charge" modus er ladestrømmen 12A og varmeelemtet legger seg oppå ladestrømmen og blir dermed 15A.

Måten jeg har funnet ut dette på er at jeg har vært med Sintef og logget lading på mine biler. Det var heftig utstyr som produserte utrolig mengde data.....

#45
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Norsk Leaf til salgs
onsdag 31. oktober 2012, klokken 15:18
Vurderer å selge min 1 år gamle sorte Leaf, kilometerstand 13500.

- Den fikk komplett understellsbehandling når den var helt ny.
- Originale skvettlapper på alle 4 hjul
- LED park- og nummerlys
- oppgradert fjernlys
- Nokia piggfrie vinterhjul

Kom med bud, utropspris 240 000.
#46
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Prisdumping
onsdag 17. oktober 2012, klokken 23:16
Ser på finn.no at TJ Auto driver prisdumping på Think City. Merkelige greier av et firma som selger MB, Ferrari og Lamborgini. De har heller ikke Thinkene på sine nettsider!
Men uansett er det mulighet for å gjøre seg et kupp, hvis de er ok!
#47
Alt det andre / Ting som elbileiere "må" ha
onsdag 10. oktober 2012, klokken 10:36
Fant denne parkeringsskiven fra Stelton på Kastrup i går, nydelig design  ;D
200 danske kroner er den helt klart verdt.
http://stelton.dk/da-DK/Category/Products/3101_P-ring.aspx
#48
Kjøp og salg av deler og utstyr / NiCd til PSA til salgs
tirsdag 02. oktober 2012, klokken 22:28
Har 9 stk NiCd-batterier til salgs, produsert 99-02. 4D og 5G.
De er testet med 70A belastning til 105-109Ah, med andre ord i prima stand.

Kom med bud på PM.
#49
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Knirking i bagasjerom
tirsdag 02. oktober 2012, klokken 18:45
Thinken har ganske mye knirk i bakre del av bagasjerommet, usikker på om det er de innvendige hvite panelene eller de røde utvendig som knirker.
Er det noen som har prøvd en effektiv fiks?
#50
Leaf 2010-2017 / Stille om til miles
torsdag 13. september 2012, klokken 19:19
Er det noen som har prøvd å stille om speedometeret til miles?
#51
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / rullemotstand
mandag 20. august 2012, klokken 18:02
Føler at min 2009 Think Zebra ruller mye tyngre i unnabakker enn alle biler jeg har kjørt tidligere. Setter selvsagt bilen i N for å teste dette.
Men er det slik at motoren allikevel bremser litt? Eller er det tregt drivverk?
#52
Trøndelag elbilforening / Service på Think 2008-2010
søndag 06. mai 2012, klokken 20:58
Autoex AS på Leangen kan kjøre diagnose på Think med Zebra eller Li batterier med sin tester fra Bosch.
Alle feilkoder kan leses og slettes.
#53
Carwing / Bruk av forvarming med Carwings
torsdag 05. januar 2012, klokken 22:00
Midt på side 5-3  i instruksjonsboken står det følgende:
Når det fjernstyrte varmeapparatet og klimaanlegget er satt på, vil systemet betjene varmeapparatet og klimanlegget for å justere kupetemperaturen til en forhåndsbestemt temperaturverdi. Det går an å endre denne temperaturverdien fjernbetjent, eller justere innstillingene på varmeapparatet og klimaanlegget.

Har noen funnet disse innstillingene i fjernbetjeningen?
Og på min bil har jeg ikke funnet noen mulighet til å forhåndsdefinere dette i bilen.
#54
Elektriske utfordringer / Tåkebaklys
onsdag 04. januar 2012, klokken 21:54
I disse dager med masse nysnø oppdaget jeg en noe betenkelig løsning på min Leaf.
Når jeg vil ha på tåkebaklys må jeg først slå på tåkelysene foran! Men i Norge er det jo ikke lov til å bruke tåkelys sammen med nærlys (kvalifiserer til 2000,- i bot).
Og tåkelysene er jo så elendig dårlig at de lyser bare 5 meter foran bilen. Skal de brukes i mørket er skilpaddemodus å anbefale.

Med andre ord kan ikke tåkebaklys brukes lovlig slik de er koblet!
#55
DRIFTSBATTERI / Temperaturmåler batteri
fredag 23. desember 2011, klokken 10:53
Er det noen som har funnet ut hva temperaturen egentlig er for hvert strek på måleren?
Min Leaf sto ute et helt døgn i ca -8 og måleren hadde 4 streker.
I går hadde jeg langtur på 200km i 0 - +7 grader men det ble bare 5 streker på tempen!
#56
Leaf 2010-2017 / Varmeapparat
tirsdag 13. desember 2011, klokken 20:59
Har prøvd å følge litt med på effekten som varmekolben må yte for å holde ca 20 grader i bilen med viften på laveste fart.
Rundt 0 trekker den ca 1500W
Ved ca -5 trekker den ca 2000W
Føler dette er ganske mye, kan vanntank og slanger være dårlig isolerte?
#57
Leaf 2010-2017 / Eksravarmer på bioetanol
onsdag 30. november 2011, klokken 22:00
Har vært i kontakt med Eberspächer og de har lansert varmere som går på E100 eller E85:
http://www.eberspaecher.com/en/press/press-releases/individual-view/article/iaa-2011-innovation-creates-co2-neutral-e-mobility-bioethanol-heater-guarantees-convenience-and-r/419.html
Leafen vil da beholde rekkevidden selv om man har det godt og varmt i bilen og vil fortsatt ha null fossilt CO2 utslipp med E100  ;D
#58
Leaf 2010-2017 / Får ikke bil på grunn av infoskriv
tirsdag 15. november 2011, klokken 19:39
Hvor mange av oss får ikke bil på grunn av infoskrivet? Min bil er ankommet forhandleren, men jeg får den ikke før jeg skriver under, noe som er uaktuelt.
Alle som er i samme situasjon, eller vet at de kommer i samme situasjon legg inn en melding her.

OBS:
Denne tråden er ikke tenkt å være en diskusjonstråd, bare en tråd der vi legger inn ett innlegg som viser hvilket standpunkt vi har tatt til skrivet.

Jeg skriver ikke under på grunn av følgende punkter:
- at bruken av medfølgende ladekabel er av Nissan tenkt begenset til "nødlading"
- at jeg skal kontrollere om elanlegget jeg kobler meg til er i "henhold til gjeldende forskrift" (det er elektrikerens jobb)
- at batteriets holdbarhet trekkes i tvil, og stemmer ikke i heletatt med Nissan sine reklamekampanjer.
#59
Leaf 2010-2017 / Nissan forsikring
onsdag 09. november 2011, klokken 14:16
Nissan har tilbudt meg en gunstig forsikring. Jeg får ny bil hvis havariet overstiger 60% av bilens verdi  ;D
Hva hvis da batteriet havarer og ikke dekkes av garantien får jeg da ny bil  ;D

I forsikringen står det at den dekker motor og gear. Defineres batteripakken som bensintank eller drivlinje?????

Bør ikke Nissan se på vilkårene i denne forsikringen slik at den er tilpasset Think?
#60
Model S 2013 - 2022 / Interiør
fredag 04. november 2011, klokken 21:37
Hva holder de på med på Teslafabrikken?
http://www.teslamotors.com/models/features#/interior
Det tidligere interiøret er byttet ut med noe billig fra Kina, eller tar jeg feil?
Mistet helt lysten på Tesla S  >:(

Denne har jeg hatt som skrivebordsbakgrunn i et helt år, og den er nydelig:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA