Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mkaut

#121
Sitat fra: zbk på mandag 29. juni 2015, klokken 13:19
Til daglig bruk ser det ut som hva som helst av elbiler på markedet vil duge. Er det ingen hurtiglademuligheter på vei til hytta?
Det er en, ca. 30 km hjemmefra, dvs. 100 km, og fortsatt to fjelloverganger, fra hytta. Dette er fortsatt litt på kanten for alle ikke-Tesla elbiler, spesielt om vinteren .. for ikke å snakke om risikoen å bli stående i køen.
Det er derfor vi i utgangspunktet ville vente på neste generasjonen...
#122
Hei, vi har havnet i et dilemma, håper noen kan hjelpe..

Vi trenger bil for to ting: pendling til jobben (12,5 km hver vei) pluss små ærend i byen, og av og til helgeturer til hytta, ca. 135 km .. som betyr at på en fredag kjører man 135 + 25 = 160 km. Vi har lyst på elbil, men ikke budsjett for Tesla - og tar ikke sjansen med øvrige elbiler, spesielt siden hytta brukes også vinterstid og det er mye bakker på veien. Planen var da å vente for de nye bilene som det ryktes om ca. to år fram og som skal ha nok rekkevidde for dette .. men så døde vår gamle Volvo, så vi trenger å kjøpe en bil NÅ.  :'(

Hva vil dere anbefale?

Vi har fortsatt lyst på en elbil, med det at vi tar hytteturer med buss eller leiebil - som ville bety at man kunne klare seg selv med en mindre/billigere elbil. Jeg ser at for eks. trillingene fra 2012 selges nå fra 80000 kroner.
Er dette en fornuftig strategi, eller bør vi satse på noe helt annet?

Takk.

Mvh,
Michal
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA