Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 3irikur

#61
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Sommertur med Ampera-E
fredag 14. juli 2017, klokken 16:15
Sitat fra: S4e på fredag 14. juli 2017, klokken 13:17
Lært av andre her på forumet at det ikke lønner seg å lade til 100% på grunn av at ladehastigheten reduseres ganske mye fra ca 60%. Du bruker mindre tid på lading totalt ved å lade kortere tid, men oftere.

Det spørs litt hvor du lader. Hvis du skal lade de stedene det ofte er kø så kan det lønne seg å lade litt mer av gangen men stoppe sjeldnere :)
#62
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
fredag 14. juli 2017, klokken 16:11
Sitat fra: bno på lørdag 08. juli 2017, klokken 08:41
Oppdatert link til siste ver. 7229 se første side.

Ellers er det uttalt fra Opel at WIFI vil være tilgjengelig ila 2017. Noen som kjenner til status?

Jeg savner dette. Jeg fikk faktisk beskjed om at "det er nok klart innen Amperaene kommer til Norge". Min bedre halvdel jobber ofte på veien, og må bruke mobilen som nettverkskilde. Får sende opel en epost snart...


#63
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Apple Carplay
tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:41
Jeg bruker android auto når jeg kjører, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg har å krangle på er at det ikke fyller ut hele skjermen, så det er to sorte striper på sidene.
#64
Sitat fra: zbk på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:13
Posisjon (0,0) er default når telefonen ikke vet hvor den er, gjetter jeg.
Det høres logisk ut, men en veldig teit feil  :P

Forøvrig har jeg også feilen på dashbordet... Får melde fra til selger og se hva som skjer.

Kan du poste bilde av taktrekkfeilen, bno?

#65
Jeg har problemer med at appen ofte sier at bilen er langt fra ladestasjon og trenger lading. Dette skjer via notification på tilfeldige tider...

Når jeg går inn skjønner jeg beskjeden, men hvorfor tror den at bilen er i havet utenfor Afrika?!
#66
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: + og - ved Ampera-e
søndag 02. juli 2017, klokken 09:35
Sitat fra: TM på torsdag 29. juni 2017, klokken 15:52
Er forsåvidt enig i at det har en viss akademisk interesse å kunne se % SOC. På den annen side kan jeg ikke huske å ha sett en bensin eller dieselbil hvor tankeinnholdet har vært angitt i %  :). Med så stort batteri, så er vel egentlig den grafiske visningen av batteriets ladenivå tilstrekkelig.

Men er målet å bli likest mulig fossilbil?

Jeg synes målet bør være å være bedre. Når tallene allerede eksisterer så synes jeg det er rart at jeg må dra frem mobilen min for å kunne se det.

Forøvrig skulle jeg gjerne visst hvor mange liter som var igjen på tanken på bensinbilene jeg kjører også, men de bilene har ikke måler for det, i motsetning til batteribilene :)

#67
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: + og - ved Ampera-e
torsdag 29. juni 2017, klokken 00:25
Det er ikke noe veldig stort problem, men jeg savner å få oppgitt batteristatus i tall. Enten i kWh eller i prosent. Tallene eksisterer jo siden det både finnes en graf i bilen og appen viser prosent, hvorfor kan jeg ikke se det i bilens display?
#68
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Sikkerhet
torsdag 22. juni 2017, klokken 16:25
Sitat fra: anki på torsdag 22. juni 2017, klokken 15:05
De av dere som har barneseter, ser at "child seat attachment (LATCH) hardware." får en moderate karakter pga at de sitter for dypt og trenger endel kraft for å få festet.
Er dette noe dere kjenner dere igjen i dere som bruker disse?

Ja, det tok ganske lang tid før jeg forstod hvor de på, og det var mye tyngre å feste i Amperaen enn det var i Leafen vi hadde før.

Nå sitter setet som et skudd da :)
#69
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Plassering av bombrikke
torsdag 22. juni 2017, klokken 16:24
Sitat fra: anki på torsdag 22. juni 2017, klokken 15:10
Når jeg passerer bom så lyser det ikke noe.
Har lagt bombrikken i hanskerommet, men er usikker på om det funker for meg eller om brikken rett og slett er glemt å bli registrert.
Lyser det grønt når dere passerer?
Jepp, lyser når jeg passerer!
#70

Sitat fra: tuono på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:27

For hver sånn "sidekommentar" løftes terskelen for forumdeltagelse fra dem som kanskje føler seg litt på luggeføre med hensyn til skriveferdigheter, og det som kan være gode erfaringsdelinger forblir hos vedkommede istedet for å bli delt.

Sånn. Nå skal jeg la tråden være i fred..
Og derfor kommenterte jeg hverken grammatikk eller språk, jeg kommenterte at han ikke hadde sett over det han skrev, så veldig mange ord hadde rene tastefeil som gjorde det vanskelig å lese. Vi er muligens uenige, men jeg synes terskelen skal gå ved at man selv gidder å lese gjennom egen post én gang før man poster.

Sitat fra: Arha på torsdag 22. juni 2017, klokken 13:23
Er det ikke kontakten som blir for varm? Antar ladehastigheten settes ned dersom den merker varmgang.

Det trodde jeg også, og det var forsåvidt det kabelen listet som feil, men den var direkte kald å ta på, så jeg tror det var noe annet. Den blinket innom et par andre feilmeldinger også, så noe var ikke som det skulle. Og dette skjer som sagt bare på noen spesifikke punkter.
#71
Sitat fra: zbk på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:03
Sitat fra: 3irikur på torsdag 22. juni 2017, klokken 11:00
Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)

Hvilken ladekabel er dette?
Charge amps Ray - bilen sender meg sms med at den har stoppet å lade hvert tiende minutt, og kabelen har gått ned til 6A. Jeg får dog ladet med 6A, men det er ca 10A mindre enn jeg håpet :p
#72
Sitat fra: tuono på torsdag 22. juni 2017, klokken 09:15
Ditto! Den besvarelsen din ang. setevarme var ikke helt umiddelbart forståelig. Og heller ikke grammatikalsk korrekt. Om dette skal være noe det forkuseres på i denne tråden?

Bedre nå?

Det var uansett bare en sidekommentar fra meg, siden jeg allerede postet noe annet.

Jeg mente ikke å lage en diskusjon ut av det, men siden du synes det var viktig nok til å poste utelukkende om det: ja, jeg synes at det er viktig at vi forstår hverandre. Personlig er jeg ikke så opptatt av at vi skal være grammatisk korrekte, men når 3/8 ord er rene feiltastinger så blir det litt mye synes jeg.


Forøvrig: jeg har problemer med å lade bilen på jobb, men jeg mistenker at det er fordi ladekabelen jeg bruker er en tredjepartskabel som ikke er så glad i tn-nett. Skal undersøke litt mer før jeg legger skylden på bilen  ::)
#73
Sitat fra: Tom E. på torsdag 22. juni 2017, klokken 08:35
På vei hjem fra jobben i går ble plutselig setevarmen i førersetet aktivert uten at jeg hadde gjort noe. Med 21 graders utetemperatur måtte jeg hive meg inn i nærmeste busslomme da det nesten brant under baken min.

Skrudde av bilen og startet igjen og setevarmen var av.

Hmm.. Setevarmerene står på auto fra fabrikk, kan det være en sensor som ble utløst? Hva stod varmeapparatet på?

Sitat fra: bno
Bortsett frs ladeportmelding kjenner jeg mrg igjen hrr.

Kanskje se over før du poster?
#74
Jaja, jeg hadde tenkt å bruke litt penger på å sjekke hva den 100kW-laderen kunne levere til bilen min, men da slipper jeg det :)
#75
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Når får du din Ampera-e levert ?
fredag 16. juni 2017, klokken 16:35
Fikk min i dag fra mobile på kjeller. Jeg ringte og maste i går, og fikk beskjed om at de kanskje kunne få til klargjøringen i dag. Når jeg sa at de bare kunne blåse i vaskingen så fikk jeg den i dag (men de vasket den uansett da!)


Den hadde 53% når jeg fikk den. Nede i 30% nå, etter MYE kjøring! Veldig fornøyd hittil. Nå lades det, så blir det familietur i morgen!  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA