Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - 3irikur

Sider: 1 [2] 3 4 ... 27
16
Model 3 / Sv: Long Range AWD gikk fra 367 hk til 397 hk ved siste oppdatering
« på: Fredag 24. Mai 2019, klokken 13:47 »
Prater dere om 8.3 oppdatering? 5% effektøkning fikk jeg i min P også. Eller den siste som kom i natt?

Bildet viser til 8.3, så det er nok den oppdateringen de snakker om, ja.

17
Model 3 / Sv: Software update ønsker
« på: Onsdag 22. Mai 2019, klokken 11:01 »
Jeg har slått på varsel nå bilen låses - Det kommer et lite tutt.
Da vet jeg at bilen er låst, og ingen dører er åpne (for da vil den ikke låse).

Ikke helt det samme, men det hjelper litt :)

18
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elektrisk Taxi
« på: ſøndag 19. Mai 2019, klokken 12:37 »
Hvis de hadde/har 22kW-uttak der de står når de venter vil de jo kunne lade ganske mye hver gang de ikke har kunder.

19
Model 3 / Sv: Lading og kw
« på: Fredag 26. April 2019, klokken 18:14 »
Jeg er glad for at jeg kan velge. Noen ganger bruker jeg prosent - spesielt til daglig når jeg bare skal lade litt for å holde batteriet ved like - og noen ganger bruker jeg kilometer - spesielt når jeg kjører på langtur.

20
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: Torsdag 18. April 2019, klokken 08:21 »
Trur ikke disse blir oppdatert noe mere, siden skiltlesing må komme snart. Veit ikke helt hvorfor det tar så lang tid, burde jo egentlig være en av de lettere oppgavene å få til.

Tror dette har med patenter og rettigheter å gjøre. Jeg tror dette er den blokkerende patenten i usa, og den går ut på dato neste år: https://patents.google.com/patent/US8064643B2/en


21
Lading av Tesla / Sv: model 3 priority my ass
« på: Torsdag 18. April 2019, klokken 08:01 »
Kjipt en periode nå, men med utbyggingstakten til tesla bør dette gå over om kort tid.

22
Elbilen i Samfunnet / Sv: #selfchargingelectric
« på: Torsdag 18. April 2019, klokken 07:55 »
Jeg tror faktisk ikke folk er så dumme. Toyota driter seg ut når de lager så fordummende reklamer.

23
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
« på: ſøndag 14. April 2019, klokken 23:22 »
Hvorfor hyler det så hinsides når TM3 står på lading på vanlig 230V?

Det er en sabla ekkel høyfrekvent lyd - ser (eller rettere sagt hører) det gjelder flere av dem
Min er helt tyst. Hører en svak viftelyd hvis jeg legger hodet inntil hjulbuen på høyre side foran, det er alt.
;-D Hans

@hkaspenberg, sikker på at det er helt uten pipelyd?
Vi snakker her om en frekvens eldre folk har vanskelig for å høre, og folk med lett hørselstap ikke hører.
Selv hører jeg denne lyden meget tydelig. Samtidig har jeg erfaring med eldre folk på jobb som ikke kan høre hvining fra dårlig smurte kulelagre, hvor vi "yngre" hører tydelig at noe er galt.
Jeg kan høre trafoen til mobiltelefonladeren hyle på soverommet om natten. Fruen hører ikke noe.

Skal ikke påstå at alle TM3 hyler under lading. Men er godt klar over hva lyd angår, så finner det en del lyder enkelte ikke kan høre.

For min del. TM3 på en TWC koblet til 400vIT 3fas 25amp.
Bilen viser 230V 3 16amp i displayet når den lader, og det hviner merkbart fra bilen.
Jeg har god hørsel. Er 29 år gammel, og kunne høre over 17khz sist jeg sjekket for tre år siden.
Min bil er så stille at jeg ikke hører noe ved lading hjemme.

24
Model 3 / Sv: Model 3 som familiebil til 4?
« på: Onsdag 10. April 2019, klokken 16:11 »
Jeg har en treåring og en nyfødt i bilen uten problem. Skal på langtur i påska, så jeg får ta litt bilder av pakking og sånt :)

25
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Opel gjenopptar salget av Ampera-e
« på: Torsdag 28. Mars 2019, klokken 08:50 »
Løsningen er jo å ta inn en strippet Apera og selge for rundt 325.00 kr. Burde være en god deal sammenlignet med mye annet.


Problemet er jo at selv fullt utstyrt så mangler den vesentlig ting som adaptiv cruise kontroll samt at den har kun 50kw lader samt at jeg har hørt at setene er altfor harde og ukomfortable over lenger tid.
For 325 000 burde vært en moderat versjon og 299 000 for strippet versjon

Tidligere amperaeier her.
Setene er harde, men om de passer deg passer de veldig godt! Jeg har kjørt 70mil i strekk (med hurtiglading da) uten at jeg følte at setet ble for galt.

Hurtiglading er dog krise. Jeg har aldri fått over 44kW, og det er bare når batteriet var ladet under 50% og det var godt og varmt. På vinter var jeg nede i 18kW - Helt krise for langtur.

Jeg er fornøyd med at jeg ikke betalte mer enn 316k da jeg fikk min, jeg hadde nok ikke gått med på å betale 400k.

26
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Takstativ till Ampera e
« på: Mandag 10. Desember 2018, klokken 10:45 »
Jeg er veldig usikker på hvilken takboks jeg skal velge, wingbar ser større ut enn andre stativ - er det risiko for at bokser fra andre enn thule ikke passer inn jeg går for wingbar?

27
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Software - oppdatering
« på: ſøndag 21. Oktober 2018, klokken 08:14 »
Hvilken versjon er siste til bolt? Fikk nylig oppdatert, men mistenker at det fortsatt er en eldre versjon.

28
Ampera-e/Chevrolet Bolt / 230V ut av bilen?
« på: Onsdag 22. August 2018, klokken 10:11 »
Lader Ampera-E 12voltsbatteriet automatisk selv når bilen er av?

Lurer på å kjøpe en sånn for camping: HQ Inverter 150 W



Kom på det etter å ha lest denne artikkelen: BMW i3 skal få «strømdispenser» ombord

29
Forvarming + sikkerhetsnettet med at de ringer 113 dersom det skulle skje noe var utslagsgivende for at jeg valgte å kjøpe abbonement :)

30
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Resette bilen
« på: Mandag 18. Juni 2018, klokken 07:53 »
Jeg har også hatt dette problemet, og løste det ved å gå langt nok unna bilen med nøkkelen, så de mistet kontakt.


Greit å vite at det kan løses ved å ta strømmen fra 12v :)

Sider: 1 [2] 3 4 ... 27