Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hodetelefoner

#61
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
torsdag 17. desember 2020, klokken 20:18
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 20:18
Er nok ikke dummy.
 [ You are not allowed to view this attachment ]

Er ikke dummy. Er her man kobler til for å få can styring via rattet etc
#62
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
onsdag 09. september 2020, klokken 14:35
Jeg ser etter model X med ap1. Billigere enn etron. Slipper den jævla bremsingen.
Dessverre ikke andre biler på markedet med FWD, elektriske dører og stor plass
#63
Tesla / Sv: Tesla utrykningskjøretøy
søndag 30. august 2020, klokken 22:49
Sikker? For en Toyota corolla med 1.3 liter er raskere enn min P100D..  Men ikke de første hundre meterene ;)
#64
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
mandag 10. august 2020, klokken 20:45
Sitat fra: Klykken på mandag 10. august 2020, klokken 14:06
Gjelder vel "de gamle" for min del. Er på SW 2020.24.6.11. Men merker lite forskjell fra Low og Standard. Bilen blir noe lavere, ja, men ikke opplevd som stivere og mer "racerbilaktig".
Ulempen med dette dårlige systemet er jo at bilen blir stivere jo høyere du har den
#65
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
mandag 10. august 2020, klokken 20:44
Sitat fra: Motorwatt på mandag 10. august 2020, klokken 14:47
Da jeg kjøpte bilen gjorde Tesla-selgeren det klart at luftdempere kun regulerte høyde, og ikke stivhet.
Fordi du har gammel bil. De nye har mulighet for kompansering.
#66
Lading av Tesla / Sv: Batteriproblem, eller er dette riktig?
søndag 09. august 2020, klokken 18:27
Jeg elsker når folk kommer med "men tesla bjørn sier"  :laugh: :laugh: :laugh:
#67
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
søndag 09. august 2020, klokken 17:22
Bilen er justert dit høna sparker originalt 
Ofte hever / senker tesla bilen. Justerer.  Leverer.. Lar man ikke hjulene rulle noen runder mens man hever / senker. Så står ting i spenn. Og blir feil etter noen meter. Selv om det står riktig på papiret.  Var veldig nye av dette i 2015. Folk kjørte ifra Tesla til dekkmann etc. Med forskjellige resultat.
#68
400.000.  Etter en dag. Spurte om innbytte for moroskyld. Dagen etter kjøp
#69
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
torsdag 06. august 2020, klokken 06:28
Har lite å si hvem som produserer enheten som komprimerer luft også :p 
Ble byttet til nyere type i vår 19 X. Usikker på hvorfor
#70
Tesla / Sv: Tesla utrykningskjøretøy
onsdag 05. august 2020, klokken 23:12
Det er flere model S med blålys :p
#71
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
onsdag 05. august 2020, klokken 23:11
Det er de som produserer gummien rundt. Det har ikke noen innvirkning på annet enn pris.
#72
Lading av Tesla / Sv: Batteriproblem, eller er dette riktig?
onsdag 05. august 2020, klokken 23:09
Helt riktig tap dette.
Dere får teste annet batteri utstyr. Vil tro de har tapt seg mere på 22 måneder etc.
Tung pedal = større tap
#73
Model X 2014 - 2022 / Sv: Kjøpe brukt X - hva bør jeg tenke på?
mandag 03. august 2020, klokken 01:37
Fordelen med raven = mykere bil.  Litt behageligere å kjøre.
Litt mindre forbruk i lav hastighet.
Ulempen:
Bilen ser ut som en 90talls corolla innvendig.
Stygge seter uten justering av nakkestøtte.
Dashbord uten Alcantara..  (Grusomt).
Mindre logoer på lister etc. Bilen er laget billigere. Det syns godt på seter og lister. Mangler faktisk litt lister i forhold til de eldre også.
#74
Tesla / Sv: Nå kommer ny S/X
torsdag 30. juli 2020, klokken 04:37
Dagens tesla batterier og drivlinje ville vært flott i mange biler.
Men da måtte de gått ned på tillatt utnytte etc. Det er ganske tydelig at batteriene ikke liker å bli utbyttet som de blir i dag. Derfor tesla struper de mere og mere også.
#75
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart Suspetion vs Air Suspention
torsdag 30. juli 2020, klokken 04:34
Selve systemet er bosch / mercedes enda. Tesla har bare egne instillinger på dempere.
Om 5-10år. Får vi samme system mercedes bruker i dag.
Ifra 2016(?) gikk tesla over til veldig stive dempere på S. De nye som har kommet med raven har nok hjulpet her.
Nå trenger de bare komme med litt grøvre krenghemmere igjen.
Eller kjøpe lisens av bosch / mercedes for å bruke dagens støtdempere som hjelp under sving ( mercedes bruker dette på akkurat samme dempere ;))
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA