Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hodetelefoner

#46
Hva er ditt vin? Eventuelt når er den produsert.
Kan se om jeg har skjema.

Husk at tesla slår av kompressor. Hvis den skjønner at det lekker mye luft.
Måtte ta sikringen i vår X. Når den ene demperen fikk lekasje.

Men dette kan nok variere ifra år til år. Uansett så trenger man aldri bytte kompressor fordi man har hatt litt lekasje etc. Bytt hvis den ikke gjør jobben sin.
#47
Noe rart med den teste. Model 3 performance 2021 er aldri raskere med dagens Sw.

Uansett, de fleste tesla går likt opp til 180 190kmt. Noen er raskere i starten. Men effekten detter KJAPT da.
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Heve TMS 75D med stålfjærer noen cm?
onsdag 03. mars 2021, klokken 11:08
La det subbe. Hever du så vil du få samme problem som mange med luftfjæring. Spiser drivakselene.
#49
Skal jeg være helt ærlig. Så Ble jeg nå usikker på om lyden kommer ifra "klaring" mellom stempelstangen " anlegget/ pakning og mutter. Den skruen skal ikke dras til mye.
Men jeg strammet den litt ekstra og la i mellom en oring på toppen.
Er snart 2 år siden. Så hukommelsen er ikke helt topp.
Men jeg slipper den jævla dunkingen.
De som gidder kan jo bare ta en test, stramme mutter litt ekstra. Teste.
Går overraskende fort når man har gjort det en gang.
#50
Her er det litt for god klaring. (Er forresten her de fleste får lekaske etterhvert også. Så betaler de 10løk for ny demper. Istedenfor 2kr for ny pakning.. (Ved mindre man tjener 10.000kr i timen. Eller elsker jobben sin. Så må man jobbe inn unødvendig mange timer for noe som egentlig koster så lite 😆)
#51
Istedenfor å bruke tid på å klage over et problem de ikke klarer å fikse. Så kan dere fjerne lyden selv. Eventuelt be tesla legge mellom oring ellernoe annet, neste gang dere bytter dempere. Lyden oppstår fordi demper komprimerer en pakning. På retur slår denne opp mot låseringen i toppen av demperen.
Den samme lyden er faktisk bak også. Men få klager over den der?
Kan se om jeg finner bilde.
#52
Tesla SW og AP / Sv: Autopilot og krav om å bevege på rattet
onsdag 03. mars 2021, klokken 09:29
Kjære trådstarter, du skal ikke slippe rattet i det heletatt. Hvis bilen maser, gi det litt motstand. Ikke napp i rattet.
Velger å tro du troller.
#53
Model 3 / Sv: TM3P 2021 - reduced power
tirsdag 02. mars 2021, klokken 10:59
Kommer så fort vi får kjørt mange kilometer, så tesla får data på batteriet.
#54
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring som sakte slipper ut luft
tirsdag 16. februar 2021, klokken 12:51
Er lett å bytte pakninger i disse demperene selv. Koster 5kr?
Verre hvis det lekker i ventilhuset.
Kompressoren jobber sjelden lenge. Skrur seg av lenge før den blir varm.
Aldri skjønt hvorfor tesla bytter de så hyppig
#55
Model 3 / Sv: Har du hatt problemer med varmepumpa, register det her
tirsdag 19. januar 2021, klokken 08:49
Ikke unormalt at man mister litt varme når varmepumpe gjør avising foran.
Det er da octovalve skal sende batteri / mtor varme inn i bilen.
Men lite varme å hente når de kjøler det ned..
Ikke et problem i eldre SW i USA / Canada.

De av oss som ikke kjører som kjærringer. Merker ikke noe til dette "problemet". Men opplevde et minutt av det i kø..
#56
Model 3 / Sv: Performance på vinteføre
tirsdag 19. januar 2021, klokken 08:45
Dette er kun for at tesla skal selge flere biler.  Små bremselys / blinklys var ikke nok.
Bakre motor har litt "lagg" i forhold til den fremre også, det hjelper ikke på saken.
Det er "dessverre" en lett fiks, for de som gidder å ta seg bryet.
Man må kontakte vegvesen og få litt medie oppmerksomhet.
Det er jo faktisk farlig å slippe gassen i en del svinger.
#57
Aldri hatt tesla med bedre varme enn denne.
Folk i Canada skryter også.
#58
Model 3 / Sv: Reduced front radar visibility
søndag 27. desember 2020, klokken 08:19
Velkommen til tesla autopilot.
Kjøp ap1 bil hvis dere vil slippe problemer
#59
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 LR VS Tesla Model 3 Performance
søndag 27. desember 2020, klokken 08:16
Beklager å måtte skuffe. Men performance bilene mister effekten rimelig kjapt. I forhold til long range etc.
I tillegg liker tesla å fjerne effekt av de.
Model 3 performance slow start @ Google. Gir en pekepenne på at flere opplever dette.
Nye performance går også nye dårligere enn long range på lavere SOC. Men får håpe tesla justerer opp dette snart.
Kan være pga testing av batteriene
#60
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
torsdag 17. desember 2020, klokken 20:41
Leveres fortsatt ut "77" pakker.  Er det nye pakker så kommer det opp "82".
Dessverre bare performance biler med "82" pakker enda.

Men endrer seg vel senere
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA