Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gamer73

#31
ahh så det var DERFOR min ladebrikek som fulgte med bilen...elbilforeningen...sluttet å virke. Jeg har aldri vært mendlem, men vi var vel gratis medlem i ett år? Den fungerer ihvertfall ikke lenger og jeg regisrterte alt mulig første år jeg hadde bilen.

Da blir det å bestille ladebrikke fra leverandøren som hurtiglader på vei til kvamskogen nær Bergen:)
#32
e-Golf / Sv: Trip-teller
tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:42
Når det kommer til tripteller så lurer jeg på en ting...eller det er vel egentlig totalt lengde kjørt. Hvor I all verden leser jeg av dette i bilen? Det står bare noe om langtid, men det kan umulig stemme det jeg leser av der.

Jeg vet at man kanskje kan se totalt lenge kjørt vua appen, men denne appen har ikke jeg brukt på 1 år da jeg ikke trenger den
#33
e-Golf / Sv: Elektriske seter
tirsdag 06. juni 2017, klokken 08:19
Det er rett og slett latskap fra VW at E-golf ikek har det som burde vært standard i 2001, Elektriske seter med minne!
#34
e-Golf / Sv: HVORFOR e-golf?
tirsdag 06. juni 2017, klokken 08:15
For min del så var E-golf den eneste bilen som faktisk så ut som en bil og samtidig var billig og med annerkjent kvalitet.

Jeg elsker BMW'er men I3 er noe av det styggeste jeg har sett så det var aldri aktuelt å prøve den engang.
#35
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 24. mai 2017, klokken 08:56
Sitat fra: rolandvg99 på onsdag 24. mai 2017, klokken 08:20
Min Renault 07 med keyless har to stk uvaskede nøkler. "Problemene" rundt keyless er i all hovedsak oppkonstruert. Bil med tradisjonell tenningsnøkkel har jeg ikke hatt siden 2006. Keyless på e-Golf funker som ei kule, og personlig hadde jeg hoppet over evt. ActiveDisp før keyless, dersom målet er å minimere kostnader. Apropos spare penger: DynAudio = noe de aller fleste overhodet ikke trenger.

VELDIG enig! Jeg holder keyless or adaptive cruise control som ting jeg på ingen måte lenger vil leve uten!
#36
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 24. mai 2017, klokken 08:11
man må selvsagt ha både keyless og kun knapp for å starte bilen. Er ikke denne knappen standard når man har keyless? Dvs man kan ha nøkkel i lommen hele tiden. starte bilen med å vri en nøkkel er så avlegs at jeg følte jeg knakk håndleddet når jeg måtte gjøre dette på en leiebil i fjor sommer....hånden min skjønte ingenting...hva i all verden er dette for en bevegelse...dette tåler jeg ikke...
#37
e-Golf / Sv: Priser nye E-golf
mandag 22. mai 2017, klokken 10:10
Jeg syntes man skal tenke mer på egen bruksverdi enn hva man eventuelt får for den om man skal selge den, med unntak av dem som VET dem selger bilen etter 2 år. Det finnes dem som stadig bytter ut biler som er 2 år gamle, og dem må selvsagt tenke på slikt, men for oss andre er det viktigere å sørge for at ekstrautstyret gjør kjøreopplevelsen "lettere og mer praktisk" så lange man har bilen.

Skinnseter er omtrent 100% nødvendig OM man har barn og generelt er "grisete", men her får man ta en egen vurdering. Jeg har skinn overalt hvor jeg kan ha skinn....i bilen som hjemme. Alle ting som ikek er av skinn hjemme er omtrent ødelagt av barnegriseri...

Alle dem sikkerhetspakkene er viktige saker og gjør kjøringen enklere og mer styrt av radar etc som reagerer mye kjappere enn oss mennesker. Det eneste jeg annser som ikke nødvendig er dem sensorene rundt bilen mht parkering, dem kan man klare seg uten egentlig.

Active display spedometer etc vilele jeg også lett valgt bort om det ikke er noe sikkerhet knyttet til dette.
#38
e-Golf / Sv: Inspeksjon av E-Golf
fredag 05. mai 2017, klokken 14:32
Samme hva dem kaller det. Så lenge det er registrert og står i "bøkene" så kan det være det samme. Utrooolig viktig å følge opplegget mht garanti osv!
#39
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
fredag 05. mai 2017, klokken 13:58
Sitat fra: turfsurf på fredag 05. mai 2017, klokken 13:16
Dette er ett typisk problem på biler med høye sidevegger. Proporsjonene mellom paneler og hjul blir rare. Typisk en utfordring for MPVer.

ja skjønner godt hva du sikter til og vi kan jo lett se på mazda for å belyse "problemet"

Det først bilde er mazda 2012 model med "mindre hjul"...



Vi ser jo her at spesielt hjulet bak blir for "små" i forhold til bilens sidevegger, men også fremhjulet ser litt puslete ut.

Her er bilde 2 med 2015 eller 2016 mazda. Nå har hjulene blitt en del større (om det er reeelt eller bare "synsbedrag" vet jeg ikke, men jeg tror faktisk dimensjonen økte)



Vi ser her en tydelig forbedring. Fremme er dem rett og slett perfekt og det ser stilig ut, mens bak har det kommet seg betydelig. Jeg syntes fremdeles at bakpartiet burde hatt enda større hjul for å bli "riktig" men men....er jo egentlig snakk om relativt rimelig bil vi snakker om.

PS: Jeg hadde en slik mazda 2015 model (min var 13 elelr 14, men samme design) og jeg syntes å huske at jeg syntes bakhjulene kunne vært enda større proposjonelt sett, mens hjulene fremme var sinnsykt stilig (nesten like stilig som har BMW hehe)
#40
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
fredag 05. mai 2017, klokken 12:49
Sitat fra: rolandvg99 på fredag 05. mai 2017, klokken 12:45
Sitat fra: gamer73 på fredag 05. mai 2017, klokken 12:37
ja det er godt mulig blikket blir "lurt" men det ser vitterlig helt "feil ut" i forhold til hvordan det ser ut på golfen. Det skal nå sies at et lysende eksempel på hvordan det BURDE gjøres er på den nye mazda 6 (og sikkert andre mazdaer av nyere dato også). Der er hjuldimensjonen enorm og det ser utrolig stilig ut.

Vel mulig det er stilig, men det stjeler jo en del innvendig plass.

ja det er jo riktignok slik at "stilighet" går på bekostning av noe. OG sant å si.....IONIQ er jo egentlig en mindre pen bil i utgangspunktet så det hadde jo sannsynligvis ikke vært et poeng om den hadde stiligere hjul....det hadde jo blitt som å bruke leppestift på en premiegris;)
#41
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
fredag 05. mai 2017, klokken 12:37
ja det er godt mulig blikket blir "lurt" men det ser vitterlig helt "feil ut" i forhold til hvordan det ser ut på golfen. Det skal nå sies at et lysende eksempel på hvordan det BURDE gjøres er på den nye mazda 6 (og sikkert andre mazdaer av nyere dato også). Der er hjuldimensjonen enorm og det ser utrolig stilig ut.
#42
e-Golf / Sv: e-Golf 2017 vs Hyundai Ioniq
fredag 05. mai 2017, klokken 12:27
Noe jeg spesielt la merke til på IONIQ er dem små hjulene på den bilen. Ser ut som trillebår hjul. Hva dimensjon er det egentlig? Ser latterlig ut spør du meg....Det har jo selvsagt ingen rent praktisk betydning, men utseende betyr jo litt da.
#43
e-Golf / Sv: Seter nye e-golf
fredag 05. mai 2017, klokken 10:14
titansort skinn-setene i min 2016 model E-golf er ivertfall helt sorte (dvs slik som sorte skinnseter skal være). Vil tror det samme gjelder i den nye E-golfen så lenge dem har titansort i beskrivelsen...
#44
e-Golf / Sv: volkswagen forsikring
tirsdag 25. april 2017, klokken 08:47
dere burde også (som meg) ha den forsikringen som gjør at parkeringsskader med ukjent gjerningsperson dekkes opp til 20k uten bonustap. Jeg har brukt min 3 eller 4 ganger på 3 år.
#45
e-Golf / Sv: Komforttelefon ?
tirsdag 25. april 2017, klokken 08:45
Sitat fra: Ecinnaj på mandag 24. april 2017, klokken 09:23
Indutiv lading? Betyr det trådløs lading?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Jups det gjør det nok! Og det er jo ytterst genialt. Jeg har alltid ønsket å lade telefonet uten å stappe i en ledning. Nå er jo ikek behovet veldig stort for min del i bil da men jeg ville ABSOLUTT hatt en induksjonslader hjemme!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA