Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - El-sa

#1
ID.4 / Sv: Bredde på baksete??
torsdag 15. oktober 2020, klokken 21:35
Sitat fra: Magnito på torsdag 15. oktober 2020, klokken 12:13
Da jeg drev og vurderte mellom Polestar 2 og Enyaq fant jeg ut at Enyaq har baksetebredde på 1488 mm (og Polestar 2 1355 mm). Vil tro baksetebredden på Enyaq og ID.4 ikke kommer til å være veldig forskjellig, det gir i alle fall en indikasjon.

Utvendig bredde er vel 1877 mm for Enyaq, og 1852 mm for ID.4, så kanskje mister man noen cm i ID.4. Men avhengig av hvordan man designer interiøret kan jo eventuell differanse i baksetebredde både være større og mindre enn differansen i utvendig bredde.

Ifølge selger hos Sulland er baksetebredden i ID.4 1494mm. Vet ikke noe om fordelingen mellom sitteplassene. Skal ha 3 barneseter i et par år til (1 bakover, resten framover), så dette er jo et vesentlig poeng for mange.
#2
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 64KWT exclusive 2020 modell
mandag 12. oktober 2020, klokken 08:41
Sitat fra: ovaa47@gmail.com på søndag 11. oktober 2020, klokken 15:26
Spørsmål:
Hva med Mont Blanc som adverteres hos JULA? Passer disse på KIA Soul EV 2020, (RF20/RF23/RF65)?

Nei, dessverre. Disse er for "vanlige", høye takrails.
#3
Kia Soul EV / Sv: Tom for strøm (12v)
onsdag 30. september 2020, klokken 13:42
Sitat fra: Martin Eden jr på onsdag 30. september 2020, klokken 11:45
Det skal vel også være slik at hovedbatteriet vedlikeholdslader 12v-batteriet på eSoul. Det skjer stadig vekk (en blå lampe blinker på dashbordet når dette skjer), men dette forhindret altså ikke at 12v gikk i null denne gangen.

Etter å ha kjørt testsyklus på batteriet, var beskjeden fra verkstedet at de ikke kunne finne ut hva som hadde skjedd, men at DC-DC converter ikke leverer nok strøm til å lade batteriet opp igjen etter mange korte turer, så vedlikeholdslading av 12V er derfor anbefalt med mye småkjøring.

De hevdet også at 12V kun lades fra hovedbatteriet under kjøring, eller under lading av hovedbatteriet. Men hvis det er slik at 12V skal lades fra hovedbatteriet uavhengig av tilkobling til strømnettet, er det kanskje noe i veien med bilen min.
#4
Kia Soul EV / Sv: Tom for strøm (12v)
fredag 25. september 2020, klokken 21:11
Noen som har opplevd dette fenomenet med nye e-Soul? Min 2020 modell var død i dag. Låste opp, og det var det. Alt mørkt og kaldt, utenom en durelyd fra sikringsboksen under rattet. Har kjørt en del korte turer siste uken. Kan det ha betydning?
#5
Kia Soul EV / Sv: Takbøyler til e-Soul '20
fredag 26. juni 2020, klokken 21:59
Lurer på det samme. Er det noen som har funnet en løsning for takbøyler? Det sies at bilen er godkjent for 100 kg, men jeg synes nesten det virker som om railsene er laget av plast?
#6
Kia Soul EV / Sv: Samme hjul på gammel og ny Soul?
onsdag 24. juni 2020, klokken 11:45
Takker for tilbakemeldinger. Endte opp med å kjøpe nye vinterhjul til nybilen.
#7
Kia Soul EV / Samme hjul på gammel og ny Soul?
fredag 19. juni 2020, klokken 20:48
Vet noen om 16'' hjul fra en 2016-modell vil passe på en 2020 e-Soul?
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil med plass til tre barneseter?
mandag 17. februar 2020, klokken 09:42
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil med plass til tre barneseter?
mandag 17. februar 2020, klokken 09:30
Har Kia Soul. Det er akkurat plass til tre barneseter, men det er ikke komfortabelt for noen, og den er strengt tatt en bybil med laber rekkevidde Av og til trenger man bagasjeplass også. Den nye soulen er ikke aktuell, da den ikke virker som en forbedring på noe annet område enn rekkevidde.

Når jeg sier "ikke Tesla", er det fordi jeg bor i Bergen og har hatt Tesla tidligere. Dessverre må jeg si at det har gitt meg avsmak for merket. Jeg vil ha en bil som tåler å være parkert ute i regnvær og som det ikke til enhver tid er minst én ting galt med. Jeg gidder heller ikke forholde meg til et forhandler/service-nettverk der det kun jobber roboter, og der det tar månedsvis og flere verkstedsbesøk å få ordnet feil og mangler.
#10
Kjøpe elbil? / Elbil med plass til tre barneseter?
torsdag 13. februar 2020, klokken 14:44
Finnes det en elbil med plass til tre barn i baksetet, en i bakovervendt stol, en i beltestol og en på pute? Som ikke er en Tesla? Og ikke er en ombygd varebil? Og som har reell rekkevidde over 200 km?
#11
Det høres betryggende ut.  :)
#12
Jeg opplever at min 2015 C-zero "rister" ved hardt pådrag, typisk ved aksellerasjon ut på motorveg. Er dette normalt, eller er det et tegn på at noe ikke er som det skal? Har ikke opplevd liknende med andre elbil-modeller.
#13
B-Electric / Sv: Sirkelsaglyd 2015-modell
torsdag 02. januar 2020, klokken 12:56
Og der må bilen ha ny DU igjen. Fikk beskjed under kjøring om å kjøre rett til verksted uten å slå av bilen. Venter i spenning på fortsettelsen.
#14
Kia Soul EV / Temperatursensor ladekladd
lørdag 21. desember 2019, klokken 10:20
Er det noen som vet om schuko-støpselet på den originale ladekladden har temperatursensor? Støpselet mitt smeltet fast i stikkontakten under besøkslading og må byttes...
#15
Endte opp med å betale 65K. Kanskje litt mye, men det ser ut til at det er gjengs pris på denne siden av vannskillet. Servicehistorikk, fersk EU-kontroll, nye bremseskiver og klosser. 27000km.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA