Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tkjoerlaug

#301
Samme her, min 85D ble ferdig produsert i går og har levering i slutten av juli.
#302
Da er min endelig satt i produksjon. Levering i slutten av juli.
#303
Model S 2013 - 2022 / Sv: Watt pedal
torsdag 14. mai 2015, klokken 23:12
Dette bør fungere. Samme prinsipp er forøvrig innført på moderne fly og jagerfly og heter fly by wire. Når man flyr må man vanligvis kompensere for mange rare effekter når man bruker kontrollene, men med fly by wire setter man bare kontrollene der man vil at flyet skal peke og så ordner datamaskinene resten.
#304
Lading av Tesla / Sv: Effekttap ved lading?
mandag 11. mai 2015, klokken 12:15
Ok, takker!
#305
Lading av Tesla / Effekttap ved lading?
mandag 11. mai 2015, klokken 11:25
Hei

Har bestilt meg tesla og prøver å regne litt på hva den vil koste meg i daglig drift ved lading hjemme. Kan man anta 100% effektiv lading, (dvs. 1kW tatt ut fra veggen gir 1kW inn på batteriet) eller må man regne med et visst tap (varme i lader, varmetap batterie etc.)
#306
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 09. mai 2015, klokken 08:38
Jeg vurderte "ny" finn-bil, men to krav fra min side er next-gen sportsseter og standard bakseter (pga. barnesete). Jeg fant ingen som hadde dette og når jeg i tillegg kunne velge farge og skreddersy alt slik jeg ville ha det valgte jeg å bestille ny i stedet. 
#307
Jeg er også syklist og har bestilt tesla.

Noen som har noen formening om hvor mye rekkeviddetap man får med 2-3-4 sykler på taket på vanlige norske landeveier?
#308
Model S 2013 - 2022 / Fabrikk-besøk
torsdag 07. mai 2015, klokken 11:17
Jeg bestillte min 85D for to uker siden, og har vært så heldig å få en jobb-reise til California i juni hvor jeg har booket meg inn på omvisning på tesla-fabrikken.

Noen som har vært på fabrikken på en slik omvisning og vil dele erfaringer/tips? Får man lov å fotografere?
#309
Sa han noe om det var forsinkelse pga produksjon eller transport (din er kanskje allerede produsert?)

Har levering i juli, men min er ikke produsert enda så det kunne vært interessant å vite om de har forsinkelser i produksjonen også.
#310
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min konfig for 70D.
lørdag 02. mai 2015, klokken 18:36
Bestiller du premium bakseter bør du også kjenne til at du ikke kan legge disse ned slik at bagasjerommet blir stort. Ville vært en showstopper for min del å fjerne muligheten til å kjøre større flyttelass, møbler etc.
#311
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min konfig for 70D.
fredag 01. mai 2015, klokken 12:46
Jeg bestillte blå T85D i forrige uke. Short-lista var sort, hvit, rød og blå, og var nokså sikker på at rød var veien å gå. Etter litt frem og tilbake konkluderte jeg med at rød var noe vel glorete og at blå ble et bedre valg. To dager etter jeg låste bestillinga angret jeg og ville ha rød, men nå har jeg tro på blå igjen..

Tror blått blir flått jeg.

#312
Hvis du er gal, så er vi ihvertfall to i samme båt. Jeg bestillte meg T85D i forrige uke, og den vil nå erstatte en superfonuftig 3 år gammel Volvo V70. Å kjøpe "sportsbil" med Ferarri-ytelser drømte jeg om for 20 år siden, og nå ser jeg har råd til det. Likevel, vil det ikke gi noen vesentlig begrensninger i forhold til jeg har i dag. Noe rekkevidde-angst får jeg dog helt sikkert. 
#313
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO-adapter for Europa
torsdag 30. april 2015, klokken 13:48
Sitat fra: ArneS på onsdag 29. april 2015, klokken 22:58
Jeg spurte Tesla (Stavanger) om å få kjøpe adapteret eller sette meg på reservasjonsliste men det var ikke mulig. Fikk ingen god forklaring på det heller. Har de stoppet salg av dette?

Har akkurat fra svar fra Tesla om at ventelistene nå begynner å bli tomme, og at dette snart ble lagervare. Jeg har utlevering av bil i juli, men vedkommende mente at det trolig ikke var vits i å forhåndsbestille adapter før den tid.
#314
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85D konfig hjelp...
tirsdag 28. april 2015, klokken 22:02
Du har vel to uker på deg etter depositum til å låse bestillingen. Jeg låste bestillingen i det jeg bestillte, da jeg ikke orket å bruke enda to uker på å ligge søvnløs om natten og gruble på optimal konfigurasjon.

Etter en uke etter låst bestilling er jeg 100% sikker på at jeg har prioritert riktig med å ta med NG-seter, luftfjering og interiørpakke, og velge bort hifi og autopilot. Det eneste jeg har vært noe i tvil om er fargen. Har sett noen røde teslaer i det siste og de er skikkelig snasne, men blått blir sikkert bra det også.
#315
Model S 2013 - 2022 / Sv: 85D konfig hjelp...
tirsdag 28. april 2015, klokken 21:49
Jeg bestilte TMS 85D i forrige uke, og tenkte som følger

Panorama-tak
- Valgte dette pga. takbøyler og skiboks

Luftdemper
- Valgte dette både pga. god comfort, mulighet til å heve den, samt at det virker som om 90% av bilene på finn.no har dette, og jeg vil ikke ha en bil som skiller seg ut når jeg skal selge den

Lakk
- Jeg valgte blå

Seter
- Sorte sportseter i skinn - Sikkert individuelt, men jeg synes sportssetene var bedre og passer bedre til det sportslige preget på bilen

Interiør-pakke
- Jeg syntes denne gav bilen et mer ekslusivt preg, og synes den ser litt "billig" ut innvendig uten interiør-pakken. I tillegg, er det fint å kunne begrense hvor mye bagasjerommet åpner seg dersom man har skiboks eller ski på taket, slik at luka ikke stanger borti.

Lydpakke
- Jeg valgte bort dette. Synes standard-pakken var god nok til å være bra, mens ultra-hifi-anlegget var for dårlig til å være "ekte" hifi (jeg har et bra hifi-anlegg hjemme og er vandt med god lyd). DAB er standard, så da syntes jeg prisen var for høy i forhold til hva man fikk

Autopilot
Jeg valgte bort dette. Synes kun det er adaptiv cruise-kontroll som er interessant per i dag, og så kan man ombestemme seg og installere dette senere dersom man angrer. Mange av autopilot-featurene er ikke tilgjengelig enda likevel, så litt dumt å betale for noe man ikke får med en gang.

Jeg valgte carbon-interiør. Synes tre-variantene ble litt vel amerikansk og piano for blankt. Synes dog carbonet ble litt vel grått og blasst, så valget her ble egentlig tatt ut fra en eliminasjonsmetode og ikke hva jeg likte best.

Jeg endte opp med 732.600kr med nokian piggfrie dekk og standard 19" sommerfelger

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA