Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Autowinder

#46
BMW i3 / Sv: Fully Charged (K)
tirsdag 22. august 2023, klokken 08:50
Sitat fra: Orbit på søndag 20. august 2023, klokken 09:19Det ser ut som teorien min om hva K betyr ikke stemmer, for her er en K-modell med soltak:
https://jaegersentrum.no/bruktbiler/bmw-i3-s-120ah-fully-charged-k-alt-utstyr-499-2020-21-900-km-kr-299-000/

(K kan fremdeles være en FC-pakke uten soltak, hvor soltak er lagt til på toppen av FC på denne bilen)

Nå vil vel alltid soltak være lagt til på toppen for å være «soltak»  ;D
Spøk tilside, det kan se ut som Chimp er inne på noe, bare overraskende siden Fully Charged ble solgt som «alt utstyr» pluss et par utstyr en ikke fikk kjøpt ekstra i tillegg.
#47
Model Y / Sv: Ny Tesla, samme utfordringer?
søndag 20. august 2023, klokken 20:19
Sitat fra: Handyman på søndag 20. august 2023, klokken 20:13
Sitat fra: Autowinder på søndag 20. august 2023, klokken 19:26
Sitat fra: Handyman på lørdag 19. august 2023, klokken 23:19
Sitat fra: Autowinder på lørdag 19. august 2023, klokken 20:17...Og gjenkjenningen på hva jeg sier er 90% feiltolket...
Jøss. Sliter du med en alvorlig talefeil eller snøvlet uttale? Spøk til side... jeg er nemlig imponert over at den så sjelden feiltolker hva jeg sier. Enten har vi svært forskjellige forventninger eller så er bilene forskjellige.
Det var ikke mitt utsagn så der er jeg feilsitert ;)
Beklager! rettet i det opprinnelige innlegget mitt, men får ikke rettet der jeg er sitert.
👍🏻
#48
Model Y / Sv: Ny Tesla, samme utfordringer?
søndag 20. august 2023, klokken 19:35
Menyvalg kan forresten også nås fra venstre rattknapp ved å holde den inne og scrolle vestre til meny og opp og ned for valg, for den som har problemer med talekommandoene eller ikke liker å fingre på skjermen i trafikken. Ulempen er at siste valg ligger default ved neste gangs bruk. Men det er klart at talekommandoene må læres. Kupelys er ikke det samme som taklys osv. Men folk flest liker å ha noe å klage over selv om det for det meste er brukerfeil.
#49
Model Y / Sv: Ny Tesla, samme utfordringer?
søndag 20. august 2023, klokken 19:26
Sitat fra: Handyman på lørdag 19. august 2023, klokken 23:19
Sitat fra: Autowinder på lørdag 19. august 2023, klokken 20:17...Og gjenkjenningen på hva jeg sier er 90% feiltolket...
Jøss. Sliter du med en alvorlig talefeil eller snøvlet uttale? Spøk til side... jeg er nemlig imponert over at den så sjelden feiltolker hva jeg sier. Enten har vi svært forskjellige forventninger eller så er bilene forskjellige.
Det var ikke mitt utsagn så der er jeg feilsitert ;)
#50
Model Y / Sv: Ny Tesla, samme utfordringer?
lørdag 19. august 2023, klokken 20:17
Kommentar: Det er underkommunisert at mesteparten av valgene på skjermen kan styres med stemmestyring etter å holde inne høyre rulleknapp på rattet og si «øk hastighet på vinduspussere» eller «senk temperatur» for inneklimaet osv. Funker om en lærer seg kommandoene og gir meget god sikkerhet ved kjøring. Det bare virker.
#51
BMW i3 / Sv: Fully Charged (K)
lørdag 19. august 2023, klokken 19:59
Det har gått meg hus forbi at det finnes FC uten soltak, men det kan være en helt legitim forklaring 🙂
#52
BMW i3 / Sv: Fully Charged (K)
tirsdag 15. august 2023, klokken 19:48
Ser ikke det ofte omtalt, kan være betegnelsen for topputstyrt modell siden utstyret har ulike navn i de ulike land. Du kan jo ringe på denne annonsen fra Bavaria og spørre: https://bavaria.no/bruktbil/BMW/i3/225632760/
#53
Såvidt jeg skjønner var det endel endringer i BMC når 120ah ble lansert som aksepterer superchargernettverket  bedre. Så er jo også vesentlig flere Teslaladere åpnet for andre etterhvert og tidspunktene for lavere priser endrer seg og blir varslet gjennom Teslas app.
#54
Model Y / Sv: Ventilasjon/ac
søndag 02. juli 2023, klokken 10:51
Fest en post-it eller noe på treverket til venstre bak rattet så du ser den blafrer fra luftuttaket inne i bilen. Gå så ut, lås og sjekk om det er vifte inne i bilen som blåser når du hører/mistenker det samme neste gang, så får du avdekket om det er ac/vifte i kupéen som jobber.
#55
Model Y / Sv: Ventilasjon/ac
fredag 30. juni 2023, klokken 18:38
Du kan jo slå av a/c manuelt på skjerm når du parkerer og se om det hjelper. Jeg gjør som regel det for å unngå at bilen trekker strøm utilsiktet siden jeg har mistet lading på parkering inntil videre når jeg flyttet. Lufter via app noen minutter og setter på kjøling 6-7min før avreise så temepraturen er grei. Hjelper mye å parkere i skyggen også 😉
#56
Har tilgode å høre om biler designet i Kina som ikke har problemer med SW og manglende OTA. Det er også et spørsmål om hvordan vedlikeholdskostnadene vil bli. Har flere bekjente med både "førsteutgaver" og biler designet i Asia som har hatt gjentatte problemer med sine kjøp.
#57
Model Y / Sv: Ulyd foran
mandag 01. mai 2023, klokken 20:52
Jeg fikk det samme i vinter, kommer og går i lav fart. Ble litt mer av det ved bytte til sommerhjul sist uke. Akkurat som en vaier som dras over kanten på tynt metall. Dekksenteret sjekket og det er ikke noe stein på innsiden av bremseskjoldene. Det er ikke store rattutslagene når det dukker opp, og alltid mest hørbart i lav fart.
#58
Model Y / Sv: Dårlig telefonlading
torsdag 27. april 2023, klokken 09:16
Har 14 ProMax i originalt Apple magsafeskinndeksel (det med ring innvendig i dekselet) og det lader helt fint og brukbart raskt.
#59
Dersom det er en standard bil basert på sette sammen farge, interiør, felger, dekk og felg og SW er jo dette en kombinasjon fra en valgpalett og kan vel ikke sies å være custom-bestilling. Av 1000 biler produsert vil det fort være f.eks 200 like. Hadde en kunde betalt ekstra for en sebrastripet lakkert bil forstår de fleste at den ikke er lett å selge videre uten stort tap og derfor være en annen sak.
#60
Sitat fra: k1 på søndag 12. februar 2023, klokken 22:00
Sitat fra: Autowinder på søndag 12. februar 2023, klokken 21:20
Jeg fikk ikke angrerettskjema uansett om jeg ikke prøvekjørte. Det har noe med netthandel tror jeg, og årsaken at men ikke har sett hva man får. Er mulig annerledes når man går i «butikken» og sparker i dekkene og prøvekjører, da er det jo ikke et rent nettkjøp. Så de kan kanskje ha forskjellsbehandlingen på det tørre.

Lov om opplysningsplikt og angrerett... definerer jo dette gjeldende ved fjernsalg.
Og dersom selger ikke opplyser om angrerett har kjøper 12 måneder pluss 14 dager angrefrist.
Jfr §21

Siste siden i din bestillingsavtale inneholder angrerettskjema - alle får den når de bestiller bilen. Bestillingsavtalen din finner du på din kontoside.

Sant, det hadde jeg faktisk glemt på de årene siden bestillingen ble lagt. Tenkte det skulle skje ved overtakelsen. Men det betyr at Tesla erkjenner fjernsalg allerede ved bestilling, og har en henvisning om henvendelse til adressen nederst i bestillingsdokumentet; Tesla sentralt. Da er det vel lettere på den måten enn å få nei av en tilfeldig person på SC. Takk til klare hoder.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA