Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joachim@sancon.no

#451
Model S 2013 - 2022 / Sv: Musikkbibliotek i Teslaen
torsdag 03. mars 2016, klokken 22:55
Hvordan er den audiophile kvaliteten FLAC i forhold til den integrerte Spotify? Er det stor forskjell?

Har hi-fi pakken.
#452
Har 85d fra april 2015, og her stikker gummien godt opp..
#453
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbruk
mandag 15. februar 2016, klokken 08:06
Sitat fra: noGas på mandag 15. februar 2016, klokken 07:44
Hei,
Mye lave tall her, la meg balansere.

Pendler Tønsberg - Larvik, 230 snitt på 40k km.
Vinter: 250
Sommer: 220

Jeg kjører særdeles pent, men hastigheter rundt 120 på E18 drar opp.
[/


85D med 17k km nå. Og jeg kjenner igjen tallene over. Har lite langkjøring, med for det meste turer på 10-30 km. Ser at forbruk er godt over 300 nå på vinteren, men starter alltids med god og varm bil.
#454
Lading av Tesla / Sv: Lading i Åre
mandag 25. januar 2016, klokken 07:20
Sitat fra: Kilroy på lørdag 23. januar 2016, klokken 09:54
Lading i Åre ved Holiday Club er IKKE gratis lengre. Man må nå ha ladekort fra clever.dk som kan kjøpes i Åre Turistbyrå i stasjonsbygget på andre siden. Ikke mulig å bruke sms eller annen betaling. Tror også Green Highway litt lengre opp er samme opplegg.

Vet du hva kortet koster? Ser at et kort koster kr 350 på clever.dk sine websider + forbruk. Er i Åre kanskje 3-4 ganger i året og da blir det litt heftig kost for en ad hoc lading.
#455
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
søndag 27. desember 2015, klokken 12:34
Fikk også 351 på 90% SOC i dag.

85d fra april, 16k km. Mener det er det samme som når den var ny.
#456
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trondheim-Åre-Trondheim
torsdag 17. desember 2015, klokken 23:24
Sitat fra: fonberg på torsdag 17. desember 2015, klokken 10:32
Sitat fra: MaW på torsdag 17. desember 2015, klokken 00:25

Og hvor viktig er forvarming, så viktig at det lønner seg å forvarme før hjemover turen også? (uten å være plugget i)

Bare synd Holidayclub er litt unna bakkene, men må man så må man :/ er det gratis der forresten?



Det vil ikke hjelpe på rekkevidden å forvarme uten å være plugget i.

Lading ved Holidayclub er gratis, ja. Man trenger bare et vilkårlig rfid-kort, f.eks heiskortet.



Jeg ladet der 3 ganger i sommer/høst, og trengte ikke noe rfid. Bare plugga rett i. Det står vel at parkering/lading er for gjestene til Holiday club, men.... Mener på det er samme ladestasjon som på Storlien.
#457
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trondheim-Åre-Trondheim
onsdag 16. desember 2015, klokken 23:23
Min første langtur gikk fra Ranheim til storlien. Startet med 99% og ladet 30 km på storlien før retur. Når jeg kom hjem hadde jeg 51% batteri.  Dette ble gjort i april med en 85d og med rangemode på. Mener avstanden var 97km. Temp var 5 grader på Ranheim.

Så min tur var ca 200km. Din ser vel ut til å være rundt 300. Synest derfor det var litt snaut med kun 25km igjen.

Hvordan bil har du?

Har også tatt trd-åre-Trd flere ganger, men da lader vi alltids på 11kw på holidayclub til 80%.
#458
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot - opplevde erfaringer og tips
tirsdag 17. november 2015, klokken 07:29
Jeg opplever at TACC slakker ned i svingene på svingete veier etter 7.0. Tidligere syntes jeg ikke jeg kunne kjøre med TACC fra Ila til Flakk, da det kunne bli litt vel mye rally i svingene, nå virker det som om den leser veien og slakker ned i de verste svingene.

Usikker på om dette er aktivering av AP som gjør, eller at jeg bare har opplevd  det nå etter 7.0 kom.
#459
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
mandag 31. august 2015, klokken 21:57
Ja 2.5.46..
#460
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
mandag 31. august 2015, klokken 21:02
Fikk akkurat melding om ny firmware som jeg startet nå. Har nå 2.5.36. Kan ikke lese at noen har noe høyere?   

Blir spennendes å se hva som kommer. Sikkert bare en bugfix, men kribler litt allikevel..

Har 85D med autopilot.
#461
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva har du i frunken?
søndag 23. august 2015, klokken 20:19
Matvarene etter lørdagshandlingen på Rema. Det går ca 1500kr i matvarer der.

Da er det ganske fult, og du kan dra en kickdown ut fra butikken, uten å risikere å måtte pakke alt på nytt når du kommer hjem, noe som kan skje om du bruker trunk.:)

#462
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sommerferie 2015
mandag 17. august 2015, klokken 23:55
Ser at du har litt annen lade strategi en hva jeg hadde på min tur til syd Tyskland. Jeg hadde også ca 5500km fordelt på 6 dager med transport etapper. Jeg brukte NAV flittig for å beregne ladebehov til neste sc. Jeg la meg på 10-15% over hva jeg trengte og kom ofte frem med ca 5% igjen. Tror det var sjeldent jeg ladet mer en 60%.

Alt i alt hadde jeg 11 timer lading om jeg trekker fra lading på hotellene hvor vi overnattet. Vi hadde også lite kø på sc og deling av ladere så vi fikk ofte 100 kw under mye av ladingen.

Skader ikke å lade høyt opp, men kan se ut til man benytter en del ekstra tid om man "sikrer" seg. For min del var det å dokumentere ladetid kun for å vise enkelte i familien som er ikke kan ha elbil pga for mye bortkastet tid til lading, at det faktisk er helt uproblematisk å kjøre rundt i Europa.

For min del som fikk bilen i april har sommerens tur vært svært nyttig, og jeg føler at det meste at rekkevidde angsten er kurert.
#463
Model S 2013 - 2022 / Sv: Disable Adaptiv cruise-kontroll?
torsdag 13. august 2015, klokken 06:53
Det jeg ikke liker med å dra i spaken for justeringer til ny fartsgrense er at man ikke kan gjøre det før man har kjørt inn i den nye fartsgrensa. Ofte har man kommet et godt stykke inn i ny fartsgrense før bilen har justert ned hastigheten. Står onkel der, er det ikke sikkert han godtar min "unnskyldning" får å ligge en del over fartsgrensen i begynnelsen.

Når det er sagt, så liker jeg TACC svært godt og jeg har vel kjørt sikkert 70% av mine km siden april på TACC. Spesielt på langkjøring klarer jeg nå å ligge som nr 2 i køa uten å irritere meg over bilen foran, som ikke klarer å holde stabil fart.
#464
Turer på kontinentet. / Sv: Fra Middelfart til Hamburg med TMS.
tirsdag 11. august 2015, klokken 16:20
Sitat fra: alr på tirsdag 11. august 2015, klokken 12:01
Anbefaler å hoppe over SC i Bad Fallingbostel. Kun 2 stalls. Og ingen toalett/handlemuligheter.

Enig, den burde vært markert med lav kapasitet. Vi hoppet over den rett før når vi kom sør fra og den var full. Ladet en 15min på 11kw ved siden av for å komme oss til neste med et nødskrik.
#465
Turer på kontinentet. / Sv: Fra Middelfart til Hamburg med TMS.
søndag 09. august 2015, klokken 22:19
Sitat fra: tesla007 på søndag 09. august 2015, klokken 20:37
Hei. Jeg skal reise til hamburg imorgen fra middelfart. Det er ca 270km holder det? Skal jeg lade helt full? Kan du kjøre hvor fort du vil hele veien til hamburg på autobahnen? eller er det fartgreense på autobhanen. Takker for svar.

Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å stoppe på de 2 sc'ene mellom middelfart og Hamburg? De er jo så å si i veikanten så bruker ikke mye tid på å stoppe der. Har du 10 min lading med varmt batteri og lav SOC så får du mye strøm.

Min erfaring var at det gikk litt ekstra med strøm når jeg kom inn på autobahn. Kjedelig å måtte spare på gassen kun for å slippe å stoppe noen minutter på en sc. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA