Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Joachim@sancon.no

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 30
31
Model X / Sv: Bestille ny bil nå
« på: lørdag 03. august 2019, klokken 10:48 »
Min selger sier at det ordner seg nok. Men om det ikke er synlig i morgen kveld så kansellerer jeg og legger ny bestilling.

Synest også de kunne kjørt kampanje på FSD til 25000, da hadde jeg nok slått til. Men helgen er ikke ferdig ennå. :)

32
Model X / Sv: Bestille ny bil nå
« på: lørdag 03. august 2019, klokken 09:40 »
Og Jeg som la inn bestilling I går kveld!

Håper det lar seg ordne så jeg får gratis SUC.. ellers må jeg begynne å stresse med å kansellere og bestille på nytt..

33
Model X / Sv: Bestille ny bil nå
« på: fredag 02. august 2019, klokken 15:46 »
Selgeren min sa 150 og 200kw.. men tar det meste som kommer fra selgere med en klype salt..

Med min kjøring så betyr 200kw at jeg mest sannsynligvis bare sparer noen minutter i året og stresser kjerringa noe mer, men artig likevel. :)

34
Model X / Sv: Bestille ny bil nå
« på: torsdag 01. august 2019, klokken 20:05 »
Prøvde selv en ny LR i dag. Vesentlig oppgradering fra den x100d jeg fikk i mars..

Skrev litt om det her.

https://elbilforum.no/index.php?topic=46626.msg827201#msg827201


35
Model S / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
« på: torsdag 01. august 2019, klokken 20:02 »
Var på Lade i dag og skulle kjøre den nye S Lr de fikk inn i dag. Overraskelsen var derfor ganske stor når bilen viste seg å være en vanlig s100d selv om den akkurat var registrert ett par dager før. Pano tak hadde den også.

Siden jeg var på jakt etter å teste de nye demperne og det andre som var nytt tok jeg derfor å prøvekjørte en X LR de hadde.

Mitt inntrykk etter en tur til Værnes og tilbake er at den har vesentlig lavere forbruk en min gamle x100d som jeg solgte forrige uke. Jeg sjekket opp på Teslafi en tur til Værnes jeg kjørte 22juli og da kjørte jeg på 189wh/km og turen i dag gikk på 165. Så å si identiske forhold og AP hele veien.

Videre merket jeg vesentlig mindre støy i Raven. De nye demperne mener jeg er en del bedre også.

Det som skuffet meg noe var aksellerasjonen. Det virket litt som den ga seg litt mellom 40 og 70 for så å peise på igjen.

En annen ting jeg la merke til var at fremdørene hadde ennå mer softclose en min gamle s100, som igjen var veldig soft i forhold til min kompis sin tidlig 2018 x75.

Kommer nok til å legge en ny S LR i bestilling før søndag pga rentekampanjen men skal tilbake å prøvekjøre En S LR 19aug når de får en inn.



36
Lading av Tesla / Sv: Lading lego house billund
« på: mandag 22. juli 2019, klokken 08:05 »
Norske eller Danske kroner? :)

Når jeg har vært i Danmark har jeg alltids ladet på sommerhusene eller på SUC. Clever er rett og slett for dyrt når du kommer å skal ha en adhoc lading.


37
Model X / Sv: Sentry mode aktiverer alarm uten grunn
« på: søndag 14. juli 2019, klokken 20:22 »
Jeg har også opplevd at en kjøleboks som sto og gikk at utløst alarmen.

38
Model X / Sv: Prisforskjell Tesla modell X
« på: søndag 07. juli 2019, klokken 19:23 »
Siden det ikke er nevnt noe om nye dempere og lenger rekkevidde så tipper jeg dette er den gamle 2019 modellen.

39
Model S / Sv: Kjøleboks til Model S som passer bak midtkonsoll
« på: lørdag 06. juli 2019, klokken 10:01 »
https://coop.no/sortiment/obs-bygg/hageuterom/kjolebokser/giostyle-el-kjoleboks-bravo-25?variantCode=460245

Hatt den i både S og nå i X. Funker greit.. ser ut til at om sentry mode er på kan den stå i bilen selv og bilen er låst..


På modell S så ble det litt trangt, så vi la et sitteunderlag mellom kjøleboks og midtkonsoll for å fjerne muligheten for at det ble striper på midt konsoll.

Du mister også mulighet for USB bak. Vi løste det med å kjøpe usb kabler med vinkel..

Deilig med bar i baksetet. Bare sitte fremme og bestille kald drikke. :)

40
Lading av Tesla / Sv: Tibber og lønnsomhet
« på: fredag 05. juli 2019, klokken 09:11 »
Jeg har lest at Tibber kan gjøre at bilen ikke går i sleep mode Pga polling mot bilen. På min X100 utgjør sleep mode ca 2kw i løpet av en kveld/natt. Jeg bruker teslafi, og etter at jeg fikk bilen over i sleep på natta er nesten alt vampire drain borte.




41
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: tirsdag 02. juli 2019, klokken 11:08 »
Har selv vært ute for noe lignende i Sverige for et ett par tre år siden. I god driv i venstre feltet nord for Malmø ble det plutselig stillestående kø rett etter en bakketopp. Var ganske fokusert da hastigheten var noe høy, men når jeg trykket inn bremsepedalen var den allerede helt i bunn. Bilen bak klarte ikke samme kraftige brems og styrte heldigvis ut på veiskulderen og stoppet på siden av meg.

Hadde vi ikke hatt automatisk nødbrems så hadde det nok ikke gått bra. Så systemet fungerer!!

42
Model 3 / Sv: Europa-tur med Model 3
« på: onsdag 26. juni 2019, klokken 19:13 »
Fant ikke i Norge, men i Danmark har du Harald Nyborg kjeden og de har. Er litt lignende jula. Billig og er spredt over hele Danmark. Ellers er det vel bare å bestille på eBay. Men kan være ferien er over før den kommer.

Når jeg ladet i påsken på huset i Danmark var det ujordet stikk uten lokk på åpen vegg på huset. Ungene fikk klar beskjed om å ikke røre bilen. :)

43
Model 3 / Sv: Europa-tur med Model 3
« på: onsdag 26. juni 2019, klokken 13:23 »
Når det gjelder destinasjonslading vil jeg anbefale å tenke plan B. Altså, "hva hvis destinasjonsladeren er opptatt?": Sørg derfor for å ha nok strøm til å komme til en superlader med fornuftig hastighet. Det betyr at du må planlegge siste lading før destinasjon og hva som er beste "plan B superlader" neste morgen. 

Jeg brant meg på dette i Danmark en gang, da jeg ikke hadde adapter til dansk stikk på sommerhuset. Rakk tilbake til en SuC men i 40 km/t i 6 mil på motorvei B....

Mener ganske bestemt at det går å lade på danske stikk med vanlig Schuko? Er det ikke bare at man mister jordingen?

Selv har jeg alltids med dansk adapter og 16amp industristikk til Schuko.

44
Model 3 / Sv: Europa-tur med Model 3
« på: onsdag 26. juni 2019, klokken 08:00 »
Sitter i Kroatia nå og min erfaring så langt er at du bør ha euro klar for bompenger. Kort lett tilgjengelig også. Kort er enklere/raskere enn kontant.

Ellers bommer Tesla grovt på forbruket for vår del. Stusset over at den anbefalte svært mye lading på hanske korte etapper. Min konklusjon er at den beregner forbruk til en hastighet på 150kmt på autobahn med dertil høyt forbruk på en x100d. Jeg fant ganske tidlig ut at 125-135kmt var beste hastighet. Spesielt på veier med 3 felt. Da lå jeg i midten og ble forbi kjørt en del ganger men måtte sjeldent kjøre forbi.

Ang lading i Tyskland så er det minutt prising på SUC. Vi dro med noen som hadde x75 og tok derfor noen stopp som ikke var nødvendig. En gang kom jeg inn med 70%+ SUC og fikk kun ca 22kw lading. Resultatet ble at jeg betalte 9 euro for 10kw. På resten av turen ble jeg litt mer obs på dette og stoppet lading når jeg kom ned til ca 100kw. Da ble det ganske normal prising.

Booker du hotell på booking.com kan du legge inn EV charging som valg under filter. Denne tror jeg er ny for året.

Kjører du svenskekysten ned er det nesten halv pris på lading på Løddekøping mot første stopp i Danmark. Så om du må stoppe for lunch eller lignende før brua, så er svenske siden mest økonomisk mtp lade kostnad.

Vi har kjørt ca 3200km nå på 14 dager og har vel brukt rett over 1000kr på SUC. Så passer du på å bruke semi hurtig lading på overnatting og plasser du stopper slipper du å bruke så mye SUC. Selv har jeg brukt mye chargemap appen for å finne lading der vi stopper.

Lykke til og ha en flott ferie tur..

45
Model S / Sv: Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?
« på: søndag 23. juni 2019, klokken 08:18 »
Litt OT, men hvor raskt håndteres lånesøknaden til DNB ifm. kjøp? Grunnen til at jeg spør er denne teksten på MyTesla:

Du kan søke om finansiering senest 30 dager før den planlagte leveringsdatoen med en av de foretrukne partnerne våre:

Nå har jeg kjøpt mine 3 Tesla via samme selger og alle med dnb lån. Sist gang tok det en halv dag da jeg hadde frivillig  kredittsperre som måtte oppheves. Så min erfaring er ganske umiddelbart.


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 30