Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Joachim@sancon.no

#16
Bestilling og levering / Sv: Levering Model S?
søndag 31. juli 2022, klokken 23:32
Jeg scrollet litt i meldingene til/fra Troy over, og selv om han skal være en god Tesla analytiker, så er anslagene om leveranse til Europa i Q4 kun basert på gjetning, og tidligere salgstall i USA..

Men man får bare håpe.. Har veldig lyst på ny bil nå.. :)
#17
Kangoo / Hvor er alle eldre 2013-2017 modellene?
lørdag 30. juli 2022, klokken 23:52
Prøver å danne meg et fornuftig nivå å legge meg på i pris på min 2014 modell, men finner nesten ingen biler på Finn. Enten tenker jeg at de fleste bilene allerede er på høggern, eller så selger ikke folk bilene.

Vår bil skal på EU nå og har vel gått ca 50.000, og har nylig fått nye skiver og klosser rundt baut. Ellers er det vel ingenting feil med bilen jeg vet om, så litt overraskende om de andre bilene er på høggern allerede.

Sitter og forsøker å finne en rimelig grei priset 2020/2021 modell, da garanti frister, og jeg ikke orker å skru bil lenger. Litt av det som frister med 2020 modellen er at den er like enkel som gamle 2014 modellen og har fått en del lenger rekkevidde.

Noen som vet om bilene er begynt å ankomme høggern, eller er folk så fornøyd at de ikke selger?
#18
Bestilling og levering / Sv: Levering Model S?
lørdag 30. juli 2022, klokken 08:50
Da satser vi på det.  :)

Var innom på teslastats.no i går og så at det var registrert 8 nye S den 30 juni, men etter noen søk på statensvegvesen så fant jeg en av bilene, men det viste seg at de var 2019 modeller, men registrert som 2022 modeller. Ee32050 f.eks. Ser ut til at de er registrert på Tesla Norge.

For min del blir det kansellering av S om den ikke kan leveres før nyttår, og heller uttak av en Performace Y.

#19
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 08. juli 2022, klokken 16:57
Hvorfor tror du det? Sto vel ingenting om det i artikkelen? Alt jeg ser på bildet er at hjulet er av?

Vet du noe mer?
#20
Bestilling og levering / Sv: Levering Model S
mandag 04. juli 2022, klokken 18:23
Har selv en tms levert i sept 2020 så er ikke krise for min del. Men ser at bruktprisene på 2020 modeller ligger på omtrent det samme som jeg ga for bilen, så hadde vært fristende å selge nå, og fått en ny i løpet av året til bare litt ekstra.

Spørs om det blir å selge nå, og heller satse på en performance Y i mellomtiden, men føler det blir en nedgradering. Kommer til å savne 10mil rekkevidde, adaptive dempere og litt lavere støy.

Så skulle det dukke opp en bil før nyttår, så får jeg heller kansellere Y`en.

Hva hadde du som kontraktpris på din sept 2020 bestilling? Jeg har 844 på min Juli 2021..
#21
Bestilling og levering / Levering Model S?
mandag 04. juli 2022, klokken 16:09
Noen som har hørt eller lest noe mtp leveranse av nye Model S til Norge/Europa? Begynner å bli litt bekymret for at den ikke kommer før nyttår.

Bilen var såpass dyr at å betale 75-80 lapper med mva på toppen blir litt i overkant..

Bestilte i Juli 2021.
#22
Sitat fra: ltnp på mandag 04. juli 2022, klokken 11:58
Hei,

Jeg har vært uheldig og gjenglemt en CCS adapter på Vestby Storsenter. Dersom noen har funnet en CCS adapter den siste uken hadde jeg blitt super glad hvis jeg kunne få den tilbake.

Tusen takk 😊

Ønsker alle en fortsatt fin sommer!

Hvordan klarte du å glemme den igjen? Jeg har tenkt samme tanken når kjærringa har ladet, men jeg kommet til at du får ikke hengt opp kabelen med adapteret på.

;D
#23
På ferieturen nedover Europa i år så har jeg begynt å lade mest på SuC v3 stasjoner da jeg føler at jeg får noe hurtigere lading og den holder seg over 100kw i hastighet en del lengre enn på v2. Er dette bare i mitt hode, eller er det tilfellet?

På v2 har vi jo også utfordringer rundt deling mellom A og B.

Hvordan fungerer dette på V3? Der er det vel A,B,C og D. Jeg har vel en gang ladet på en v3 hvor det var en annen bil på samme lade gruppe og fikk da full hastighet.
#24
Noen som vet hva som skjer på Alvdal? Var innom ser i ettermiddag og det er massiv utbygging. Kommet opp flere V3 og en del som ikke hadde fått lader, men bare kabler som stakk opp. Tror jeg talte enten 36 eller 38 ladere..
#25
Kangoo / Sv: Bremseskiver foraksel 2014 kangoo
mandag 20. juni 2022, klokken 07:52
Sitat fra: Driver2 på mandag 20. juni 2022, klokken 07:07
Jeg ser det er make skiver til min 2020 modell som på din 2014. De to første som vises med siffer -288 og -405 ser ut til å passe til Kangoo av denne utgaven. Lageret på skiven bak gjør den dyr.

Jeg endte opp med å kjøpe skiven som var 280mm og klosser som var 118mm. Det viste seg selvsagt at klossene skulle være 132mm, og når bilen var jekket opp og kaliper demontert, så var ikke det noe alternativ å bestille fra skruvat, så da ble be Thansen til en del høyere pris.

Har også erfaringer på prisnivå på skiver bak. Vi fikk ett fjærbrudd bak i desember i fjor vinter, og måtte ha bilen inn, de konstaterte da at også skivene og klossene bak måtte byttes. Siden den var 10 minus ute og jeg har uisolert garasje, samt dårlig rygg, så ble det til å la verkstedet gjøre det. Mener å huske at det kom på 12.000 den herligheten.

12.000 er vel mer enn hva jeg har hatt i vedlikeholdskostader på bilen sidne jeg kjøpte den i 2016. Så den svei litt.


Jeg endte foresten opp med skrive 1116140. Klossene som hadde passet var vel 336906.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Knapp for talekommandoer deaktivert?
torsdag 16. juni 2022, klokken 10:43
Sitat fra: Mobileum på torsdag 16. juni 2022, klokken 10:41
Sitat fra: Joachim@sancon.no på fredag 20. mai 2022, klokken 21:54
Forsøkte en full reset nå med bremsepedalen inne, uten hell.
Er det noen forskjell på reset med eller uten bremsepedal?

Tror med bremsepedalen inne så tar den en mer «dyp» restart. Tar ihvertfall en del lengre tid mener jeg..
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Knapp for talekommandoer deaktivert?
fredag 10. juni 2022, klokken 07:23
Da har Tesla mobile service vært og sett på bilen. Forsto det slik at nytt ratt er bestilt og fått ny time etter ferien. Var mer enn bare knappen.
#28
Sitat fra: geear på torsdag 02. juni 2022, klokken 22:06
Bjørn har selvfølgelig gjort rekkeviddetest med SP100D:

https://youtu.be/gy6moSngVLA

Han klarte vel ca 510km med en ganske ny bil og pen kjøring.
#29
Sitat fra: enurs på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:42
Har gjort følgende:
Ladda bilen 100% og den viser 449km.
Bytta til rated som viser 561km.
Nulla km måler og kjørte til nesten tom. Dette ble med blanda kjøring i 50-90 soner. Temperatur 15-20gr hele test perioden. Jeg antar at jeg oppnår litt over 400km med 100% tank.
Jeg har 21" dekk

Jeg hadde forventa over 500km om sommeren. Er det virkelig så dårlig med 2017 modell p100d?

Skaff seg teslafi konto og logg ladingen og kjøringen der. Da kan du sammenligne med data fra andre eiere med samme bil.

21 tommer drar ganske mye ekstra strøm sammenlignet med 19tommere..

Hvordan forbruk har du på den kjøringen? Med 19 tommer burde du klare å kjøre på 170ish wh/km

På min longrange S som er en del mer effektiv, så kjørte jeg Drøbak til Trondheim i påsken med tre i bilen og fullt bagasjerom på 154wh/km. Snitt temperatur på 13.3 grader.

Så alt i alt høres ikke 450km så ille ut mtp dekkene du har. Kjørestil har veldig mye å si.

#30
Sitat fra: enurs på søndag 29. mai 2022, klokken 11:08
Har en Tesla S P100D 2017 modell som jeg er strålende fornøyd med men når jeg lader til 100% får jeg kun ca 450km. Det er samme på vinter som nå.
Forstår at man ikke får 610km som oppgitt men burde ikke bilen lade til rundt dette nivået?
Mistenker at batteri kan være defekt eller er dette normalt?

Jeg ville vel ladet til 100% og kjørt den et stykke ned kanskje til 10% og se hvordan forbruk du har hatt på de 90%.

Selv har jeg en 2020 Raven som skal klare 610km, og det klarer jeg greit så lenge det er 15 grader og tørre veier. Bilen er vanligvis fullpakket og fire i bilen.

Nå er vel din bil av gamle typen som bruker en del mer strøm, og du har vel også muligens 21 Toms felger?

Ser også på Teslafi at de fleste Longest drives med en p100d ligger rundt 450km..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA