Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Torodd Stangeland

#166
BMW i3 / Sv: Ladefart
onsdag 22. april 2015, klokken 08:13
Ser her hjemme, at Lyse opererer med slike priser  ::)
99,- for en lading er jo helt på trynet. Ikke rart jeg aldri har sett en bil der  ;)
#167
BMW i3 / Sv: Ladefart
tirsdag 21. april 2015, klokken 15:07
En god tråd sporer alltid litt av  ;)
Da bestilte jeg med hurtiglading. Er bedre å svelge den utgiften, enn å angre senere.
Hadde de bare kommet med trefase lader...
Er det noen som vet om det er to parallelle ladere, når jeg nå har oppgradert til 32A lading, eller bytter de ut 16A laderen i en større?
Er det to parallelle, burde det jo være mulig å koble disse på hver sin fase, istedet for parallelt på en fase?
#168
BMW i3 / Sv: Ladefart
lørdag 18. april 2015, klokken 18:21
Sitat fra: Olemann på lørdag 18. april 2015, klokken 14:03
Eneste jeg tok med for å sikre salgs-pris ved salg en gang i framtiden.  Bil uten hurtiglade mulighet har et helt annet bruksområde, og dermed færre interessenter.

Både stor/liten skjerm, 2 eller flere høyttalere, farge, felger etc kan de fleste som kjøper brukt bil om noen år leve med, men kan den ikke hurtiglades så er den for mange rett og slett ikke noe alternativ.


Sitat fra: Torodd Stangeland på fredag 17. april 2015, klokken 23:45
Enig i det. Vurderer derfor å droppe hele hurtiglader pakken.
Tror ikke det er god butikk å legge til utstyr, med tanke på annenhånsverdi. Om 3-5 år er ikke en førstegenerasjon elbil noe verdt uansett.
Tror og hurtiglading er noe folk flest bruker veldig sjelden. Men kjekt å ha iblant :-)
#169
BMW i3 / Sv: Ladefart
lørdag 18. april 2015, klokken 18:18
Sitat fra: pagal på lørdag 18. april 2015, klokken 12:43
Mode3 Type2 er 3 fas 400V. Det indikerer at bilen takler 400V. Usikker på hvilket "brukergrensesnitt" som trengs for å benytte rød 16A CEE kontakt. Antar at mobil ladekabel med rød stikk og Type 2 fungerer. Evt. et fast Type2 punkt. Har ikke funnet spesifikasjoner for i3 om bord lader.  Men noen her på Forumet kan muligens hjelpe.
For øvrig gratulerer jeg deg med valget av bil. Mistenker at du kommer til å bruke den mye mer en du antar, det har større mulighet til med alle lade alternativet. Husk at hver gang du lar fossilen stå, så sparer du miljøet og penger.
Type 2 er i utgangspunktet lagd for trefase. Men Bmw har valgt å sette inne en lader som bare benytter den ene fasen. Og da blir det max 16A hos meg, hurtigladeopsjon eller ikke.
Vi burde kunne valgt kun DC hurtiglading, mener det går i andre land. Sikkert mye rimeligere enn og måtte ta med 32A AC i tillegg....
#170
BMW i3 / Sv: Ladefart
lørdag 18. april 2015, klokken 12:06
Er selvsagt redd for å angre, men dumt å bruke 10.900,- hvis det aldri blir brukt....  :(
Hva mener du med at jeg får utnyttet 400 volt? Er det noe her jeg ikke har fått med meg? Har forstått det slik at ombordladeren er kun enfas 16A standard, og 32A enfas med hurtigladerpakken. Så da får jeg aldri mer enn 16A på en 16A trefas 400V.
Hadde derimot ombordladeren vært trefas, slik som Tesla og Mercedes, hadde jeg fått ut 11 kilowatt hjemme.
#171
BMW i3 / Sv: Ladefart
lørdag 18. april 2015, klokken 00:45
Ser for meg å finne en hurtiglader som er ute av drift, med nesten tomt batteri. Hadde savnet min kjære F15 da ja..... :-)
#172
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 18. april 2015, klokken 00:43
Se det ja. Led element som kjørelys så tøft ut :-)
#173
BMW i3 / Sv: Ladefart
lørdag 18. april 2015, klokken 00:08
Blir bare lokalkjøring. Er dårlig med comboladere på Jæren. Ser ikke for meg å bruke en halvtime på å "tanke opp" heller. Må jo bruke den andre bilen og iblant ;-)
#174
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
lørdag 18. april 2015, klokken 00:05
Da blir det vel comfort advantage pakke og. Bygger på seg gitt  ;)
#175
BMW i3 / Sv: Ladefart
fredag 17. april 2015, klokken 23:45
Enig i det. Vurderer derfor å droppe hele hurtiglader pakken.
Kunne vært kjekt med litt raskere lading hjemme en sjelden gang, men orker ikke begynne med 32 ampere kurs, da må jeg ut med enda en kabel....
Syns jeg var forutseende nok med to kurser på 16 ampere 3-fase 400 volt i garasjen :-)
Å kjøre innom en hurtiglader, kommer jeg aldri til å gjøre....
#176
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 17. april 2015, klokken 23:39
Så de billigste kan brukes som kjørelys? På egen bryter da?

Led nærlys dropper jeg, demobilen hadde det. Ble et rart resultat, med led nærlys og halogen fjernlys som lyser samtidig.....
Og en plagsom regnbueeffekt på toppen av lyskjeglen.
#177
BMW i3 / Sv: Ladefart
fredag 17. april 2015, klokken 23:03
Ved 32 ampere lader, er det to stk 16 ampere ladere i bilen da?
Hadde isåfall vært kjekt om de ble koblet slik at en kunne utnyttet to av tre faser på en 400 volt 16 ampere kurs.
Det beste hadde vært om BMW kunne levert 11 kw trefase lader. Enfas 32 ampere er ikke populært hos strømleverandører....
#178
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 17. april 2015, klokken 22:55
Hadde lest den. Men den omtaler bluetooth pakken som heter 6AT, mens den i prislisten heter 6NS. Men det er kanskje den samme?

Led lyselementer står det derimot ikke noe om... Kan den brukes som kjørelys, er det interessant. Er det bare pynt, i tillegg til nærlys, er det liten vits :-)
#179
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 17. april 2015, klokken 22:10
Jeg lurer litt på led element lyset til 1.400,-. Er ikke det den buen under nærlyset? Kan det brukes som kjørelys på dagen, uten at nærlyset tennes?

Og bluetooth professional, hva innebærer det ekstra, når en har valgt comfort-pakken?

Har lest i timevis, men finner ikke svar på dette  :)
#180
BMW i3 / Sv: Rabatt på i3
torsdag 09. april 2015, klokken 20:17
13.500,- i rabatt ut april, har jeg hørt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA