Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - nie

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60
871
Model S / Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: Tirsdag 05. Mai 2015, klokken 13:25 »
Nok en gang; takk til alle som har svart.

Når jeg tar en gjennomgang av tråden så er det jo faktisk en god del biler som fungerer greit.

Forsøk på oppsummering så langt.
Denne listen omfatter alle i tråden som IKKE har skfiftet DU.
Endel av dere har meldt om ulike former for lyder men jeg tok dere likvel med på listen.

rakriste         50000        sept 14
jog               50000         nov 13
arnehelge      45000        sept 13
bensinhodet   44000        feb  14
arnkl             40000        feb 14
Alfa Bergen    37000        nov 13
HKS              23000        des 13
Nordtroms     21000        juli 14
erot              18000        nov 13
GOS              13000        juni 14

Uten å be noen om å "vrenge sjela si" kunne det vært interessant hvis noen av de "øverst" på listen ville si litt om kjøremønster/kjørestil.
Det kan vel f.eks. ikke utelukkes at hyppig testing av den vanvittige 0-100 aksen på disse bilene kan slite mer på drivverk enn om bilen hovedsaklig benyttes til køkjøring til jobb  i ukene og familie-bil i helgene.

Mitt bruksmønster vil nok falle i sistnevnte kategori hvis jeg bekrefter bestilling  :)


872
Model S / Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: Mandag 04. Mai 2015, klokken 13:24 »
Hadde jo vært stas om problemet er eliminert med 70D og 85d sine DU- er.

873
Model S / Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: Mandag 04. Mai 2015, klokken 12:28 »
Men disse (70D og 85d)er jo fortsatt svært ferske modeller så feilen kan vel fortsatt melde seg på disse.

874
Model S / Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: Mandag 04. Mai 2015, klokken 10:30 »
Er ikke denne informasjonen og innsikten som her genereres kun relevant dersom du kjøper en 85 uten D eller en P85D? for disse har denne DU og denne motor?

For 70D og 85D er det vel helt annen DU og ikke så mye erfaring så langt å hente? Eller vet noen om samme problemstilling på disse bilene?
Stemmer det at det kun er "P-motorene" som har dette problemet?

875
Model S / Sv: Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: ſøndag 03. Mai 2015, klokken 22:43 »
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.

876
Model S / Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
« på: ſøndag 03. Mai 2015, klokken 09:10 »
For en fersking er det vanskelig å få oversikt over DU- problemene  med TMS. Jeg sitter likevel igjen med et inntrykk av at svært mange som har kjørt endel har skiftet DU.

Er derfor ute etter å høre litt fra dere med vel fungerende biler.
- når fikk dere bilen?
- hvor langt har dere kjørt?

DU- problemene er godt omtalt i DU- tråden så jeg håper denne kan dreie seg om de bilene som "fungerer" greit.


877
Model S / Sv: Drive unit failure
« på: Lørdag 02. Mai 2015, klokken 23:08 »
Som relativt ny i Tesla-verden blir jeg noe betenkt når jeg leser om eiere som er på sin femte (!) DU. Hvis det er tilfelle må jo feilen skyldes forhold utenfor DU-en  som.eks. geometriske toleranseavvik i drivlinje utenfor selve DU-en.

Kjenner at jeg ikke er helt happy med at Tesla ikke er kommet til bunns i dette. Hvis de har funnet ut av det så burde de kanskje ha kommunisert dette mer tydelig?

878
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
« på: Lørdag 02. Mai 2015, klokken 18:31 »
All hardware er i bilen uansett og autopilot m.m. trenger kun aktiveres. Det kan gjøres etter at bilen er levert.
Personlig har jeg derfor valgt å avvente akkurat denne.

879
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
« på: Lørdag 02. Mai 2015, klokken 17:40 »
Hmmm.
"Min" 85D som jeg betalte Dep på i forrige uke kommer på 705.000,-
Valgte da følgende:
- next gen skinn seter
- rød farge
- panoramatak
- piano dash
- luftfjæring
- vinterdekk
- standarddekk sommer
- standardstereo

Ingen overlesset bil men heller ikke skrapet for utstyr. Har forsøkt å tilpasse til mine behov (og ikke det andre måtte mene at jeg bare MÅ ha☺

800000 hørtes mye ut men havner sikkert der hvis alle opsjoner velges.

880
Model S / Sv: Da er 70D bestilt - Fortell meg at jeg ikke er gal
« på: Fredag 01. Mai 2015, klokken 14:56 »
@Øyvind H.
Svaret er ja på begge spørsmål. Utfordringen er mer knyttet til tillatelser fra kommunen til etablering av garasje/biloppstillingsplass på egen tomt.

Vil antagelig løse seg iløpet av ett halvår så problemstillingen er forhåpentligvis midlertidig men den er litt utenfor min kontroll.
Vet aldri helt hvilken vei byggesaker går.

881
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
« på: Fredag 01. Mai 2015, klokken 13:16 »
Personlig fikk jeg første hintet besøk hos forhandler rett før forrige helg. Nå på tirsdag ble jeg oppringt direkte om økningen fordi jeg hadde bil ferdig konfigurert og hadde prøvekjørt. Tesla-forhandlerne hadde da fått klarsignal fra sentralt hold til å varsle mulige kunder og jeg setter iallfall pris på det.

Det kan jo likevel tenkes at økningen blir ganske beskjeden siden dollaren er inne i en ganske svak periode. Tesla ønsker neppe havne i en situasjon hvor de evt må sette prisen ned igjen fordi dollaren fortsetter å svekke seg.

882
Model S / Sv: Da er 70D bestilt - Fortell meg at jeg ikke er gal
« på: Fredag 01. Mai 2015, klokken 12:57 »
En TMS fungerer jo enda bedre enn A3 dersom kone og barn skulle bli et tema.  (SLikt kan fort skje

883
Model S / Sv: Bilpriser og dollarkurs
« på: Torsdag 30. April 2015, klokken 14:29 »
Kanskje Tesla burda ha litt mer is i magen?
Mye tyder på at dollaren går mot en svakere periode...

http://www.hegnar.no/analyser/artikkel545817.ece

884
Model S / Sv: Hyggelig forbruk nå gitt
« på: Torsdag 30. April 2015, klokken 14:18 »
@GOS
Høres rimelig ut at motvinden var årsaken til forskjellen som du målte.
Hvis din motvind regnes om så blir 15m/s -->  54 km/t.

Er også enig i at mye av forskjellene i forbruk for Geir HM kan skyldes forskjell i fart men i forlengelsen av dette er det også åpenbart at medvind/motvind vil være av stor betydning for forbruket.

885
Model S / Sv: Hyggelig forbruk nå gitt
« på: Torsdag 30. April 2015, klokken 13:06 »
Jeg kjørte 450 km i går. Vindstille, sol og tørt, i underkant av ti grader. Jeg kjører en månedgammel 85D. Jeg kjørte den i range mode hele tiden og på motorveien kjørte jeg maks i 115 og holdt meg ellers til fartsgrensene overalt. Jeg kjører med den siste softwareoppdateringen som fjernet "sports mode".

Her er to målinger:

Røyken - drammen - porsgrunn 150 km snitt 209wh/km
Lier - enebakk - røyken 150 km snitt 187wh/km

Når jeg ser de rapporteringene dere kommer med sammenlignet med mine egne peker det seg ut to mulige hypoteser som forklaring på at jeg har MYE høyere snitt enn dere:

1. Hypotese. Jeg kan ikke kjøre elektrisk bil og behandler min wattpedal som en gasspedal. Forbruket vil derfor bli bedre når jeg får mer erfaring.

2. Hypotese. S85D er IKKE utgaven av Model S som er mest energiøkonomisk. Dualdrivesystemet bruker mer energi og ikke mindre slik Tesla hevder.

Jeg forsøkte å holde meg til en streng energiøkonomisk kjørestil i går. Bilen var ladet rett før første tur og var forhåndsoppvarmet mens den fortsatt var tilkoblet strømnettet.

Jeg tror dette handler om hypotese nummer to, selv om jeg helt sikkert utvikler meg som elektrisk sjåfør. Bilen har gått 6500 km allerede. Det aller meste med sommerhjula som fulgte med. 19 tommer Michelin standard.

Hva tror du, hypotese 1 eller 2?
Har inne bestilling på samme type bil som deg så jeg er litt nysgjerrig.
Du har jo ganske stor forskjell på dine to målinger.
Kan dette forklares ut fra trafikkbilde/topgrafi etc eller er din egen målte forskjell fra 187 til 209 også litt ulogisk?

Sider: 1 ... 57 58 [59] 60