Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nie

#871
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 09. mai 2015, klokken 00:21
Sitat fra: ElectroShock på onsdag 06. mai 2015, klokken 20:04
Etter å ha tittet på Tesla'er Finn.no, har jeg funnet en lang rekke P85D og 85D som selges til stor rabatt på nypris. Jeg kan nesten ikke forstå at noen bestiller en ny Tesla nå som man lett kan finne helt nye, ubrukte biler med rabatter på 50K-80K+ som attpåtil har ankommet landet. (Med mindre du bare må ha en av de nye fargene, da  ;D)

Er den noen som har laget en oversikt over rabatter og/eller utrusting på de helt nye/ubrukte D-bilene på Finn.no a´la krister461's Statusoversikt?
Jeg har betalt depositum på en 85D som går i bestilling mandag førstkommende hvis jeg ikke kansellerer. For  min del er finn-annonsene uinteressante da bilene enten har feil utstyr/farge eller er priset altfor høyt.
"Min" bil koster 707.000,- med rød, next gen skinn, panotak, gassfjæring og vinterdekk. Finner ingen interessante biler på finn som matcher denne komb av utstyr/farger/pris.

Dersom noen vet om en en slik bil til 620-650.000 (50-80000 billigere) som kan leveres i mai/juni så kjøper jeg!!!!

#872
Bestilling og levering / Sv: Prisøkning på kasko for Tesla?
fredag 08. mai 2015, klokken 23:20
Sitat fra: Sveinal på onsdag 06. mai 2015, klokken 19:49
Har en 18 mnd gammel Tesla S85 med 25kkm pr år kjørelengde. selskap: IF.

Hittil har jeg betalt ca 11000 i året for kasko+trafikkforsikring. 75% bonus.

Får en ny S85D om noen uker. Ringte derfor litt rundt for å sjekke premien på ny bil. Samme kjørelengde. Tilbudene fra selskapene varierte ikke mye og lå rundt 20000 pr år.

Det er kaskodelen som nesten har blitt doblet. Hvorfor? Er det noe med skadefrekvens? Eller er Teslaen uforholdsmessig dyr å fikse karosseriskade på?
For to uker siden fikk jeg "tilbud" fra Gjensidige på ca 13000 for 85D med 75% bonus. Måtte ha visshet om dette før evt bekreftelse av bestilling.

Leser også om S85-eier lenger opp her som har forsikring på ca 6000?

20000 hørtes svært dyrt ut; hvilke selskaper spurte du?
#873
Nok en gang; takk til alle som har svart.

Når jeg tar en gjennomgang av tråden så er det jo faktisk en god del biler som fungerer greit.

Forsøk på oppsummering så langt.
Denne listen omfatter alle i tråden som IKKE har skfiftet DU.
Endel av dere har meldt om ulike former for lyder men jeg tok dere likvel med på listen.

rakriste         50000        sept 14
jog               50000         nov 13
arnehelge      45000        sept 13
bensinhodet   44000        feb  14
arnkl             40000        feb 14
Alfa Bergen    37000        nov 13
HKS              23000        des 13
Nordtroms     21000        juli 14
erot              18000        nov 13
GOS              13000        juni 14

Uten å be noen om å "vrenge sjela si" kunne det vært interessant hvis noen av de "øverst" på listen ville si litt om kjøremønster/kjørestil.
Det kan vel f.eks. ikke utelukkes at hyppig testing av den vanvittige 0-100 aksen på disse bilene kan slite mer på drivverk enn om bilen hovedsaklig benyttes til køkjøring til jobb  i ukene og familie-bil i helgene.

Mitt bruksmønster vil nok falle i sistnevnte kategori hvis jeg bekrefter bestilling  :)

#874
Hadde jo vært stas om problemet er eliminert med 70D og 85d sine DU- er.
#875
Men disse (70D og 85d)er jo fortsatt svært ferske modeller så feilen kan vel fortsatt melde seg på disse.
#876
Sitat fra: MeTesla på mandag 04. mai 2015, klokken 09:52
Er ikke denne informasjonen og innsikten som her genereres kun relevant dersom du kjøper en 85 uten D eller en P85D? for disse har denne DU og denne motor?

For 70D og 85D er det vel helt annen DU og ikke så mye erfaring så langt å hente? Eller vet noen om samme problemstilling på disse bilene?
Stemmer det at det kun er "P-motorene" som har dette problemet?
#877
Takker for alle svar så langt.
Etter å ha gravd meg ned i DU- tråden  på ørten sider, håpet jeg at denne tråden kunne bli en rekke solskinnshistorier om biler med vel-fungerende DU- er.

Må medgi at DU- problemene skremmer meg og slik det ser ut nå så vil jeg mest sannsynlig kansellere bilen som jeg har betalt Dep for og avvente ny bestilling inntil Tesla har funnet ut av problemet.

Alternativet måtte være at bytte av DU er så enkelt og billig at den nærmest kan ansees som en ordinær slitedeler.
#878
Model S 2013 - 2022 / Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU
søndag 03. mai 2015, klokken 09:10
For en fersking er det vanskelig å få oversikt over DU- problemene  med TMS. Jeg sitter likevel igjen med et inntrykk av at svært mange som har kjørt endel har skiftet DU.

Er derfor ute etter å høre litt fra dere med vel fungerende biler.
- når fikk dere bilen?
- hvor langt har dere kjørt?

DU- problemene er godt omtalt i DU- tråden så jeg håper denne kan dreie seg om de bilene som "fungerer" greit.

#879
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
lørdag 02. mai 2015, klokken 23:08
Som relativt ny i Tesla-verden blir jeg noe betenkt når jeg leser om eiere som er på sin femte (!) DU. Hvis det er tilfelle må jo feilen skyldes forhold utenfor DU-en  som.eks. geometriske toleranseavvik i drivlinje utenfor selve DU-en.

Kjenner at jeg ikke er helt happy med at Tesla ikke er kommet til bunns i dette. Hvis de har funnet ut av det så burde de kanskje ha kommunisert dette mer tydelig?
#880
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilpriser og dollarkurs
lørdag 02. mai 2015, klokken 18:31
All hardware er i bilen uansett og autopilot m.m. trenger kun aktiveres. Det kan gjøres etter at bilen er levert.
Personlig har jeg derfor valgt å avvente akkurat denne.
#881
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilpriser og dollarkurs
lørdag 02. mai 2015, klokken 17:40
Hmmm.
"Min" 85D som jeg betalte Dep på i forrige uke kommer på 705.000,-
Valgte da følgende:
- next gen skinn seter
- rød farge
- panoramatak
- piano dash
- luftfjæring
- vinterdekk
- standarddekk sommer
- standardstereo

Ingen overlesset bil men heller ikke skrapet for utstyr. Har forsøkt å tilpasse til mine behov (og ikke det andre måtte mene at jeg bare MÅ ha☺

800000 hørtes mye ut men havner sikkert der hvis alle opsjoner velges.
#882
@Øyvind H.
Svaret er ja på begge spørsmål. Utfordringen er mer knyttet til tillatelser fra kommunen til etablering av garasje/biloppstillingsplass på egen tomt.

Vil antagelig løse seg iløpet av ett halvår så problemstillingen er forhåpentligvis midlertidig men den er litt utenfor min kontroll.
Vet aldri helt hvilken vei byggesaker går.
#883
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilpriser og dollarkurs
fredag 01. mai 2015, klokken 13:16
Personlig fikk jeg første hintet besøk hos forhandler rett før forrige helg. Nå på tirsdag ble jeg oppringt direkte om økningen fordi jeg hadde bil ferdig konfigurert og hadde prøvekjørt. Tesla-forhandlerne hadde da fått klarsignal fra sentralt hold til å varsle mulige kunder og jeg setter iallfall pris på det.

Det kan jo likevel tenkes at økningen blir ganske beskjeden siden dollaren er inne i en ganske svak periode. Tesla ønsker neppe havne i en situasjon hvor de evt må sette prisen ned igjen fordi dollaren fortsetter å svekke seg.
#884
En TMS fungerer jo enda bedre enn A3 dersom kone og barn skulle bli et tema.  (SLikt kan fort skje
#885
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilpriser og dollarkurs
torsdag 30. april 2015, klokken 14:29
Kanskje Tesla burda ha litt mer is i magen?
Mye tyder på at dollaren går mot en svakere periode...

http://www.hegnar.no/analyser/artikkel545817.ece
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA