Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nie

#46
Den er god. Takker for svar.
#47
Har leitet rundt i menyene etter dette valget men finner det ikke på min sept -17 X. På min tidligere S mener jeg at dette lå lett synlig inne på «Suspension»-menyen.
#48
Sitat fra: Rævedilter på mandag 11. november 2019, klokken 11:14
Da var eg innom Tesla og dei smurte opp et kryss på styringa så den fungere nokre veker til og så skal den skiftes.

Litt utrolig at Tesla ikke har fått kontroll på dette ennå.
Måtte bytte samme del på min Mod S -15 mod etter 36000km.
Nå i vår måtte samme  krysset byttes også på min Mod X -17 etter ca 38000km.
Så hvis den har vart 80000km på enkelte biler så er jo det ganske bra.... :o
#49
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hva ville dere valgt ?
tirsdag 15. oktober 2019, klokken 13:00
Bør jeg gå for en så ny som mulig, eller er det ok å velge en som har gått 40-50 tusen.?  Kommer an på om du vil ha 75 eller 100. Med ditt budsjett kan du få en ganske ny X75 med lav km ganske godt under budsjettet eller en X100 med noe mer km. Bruk avgjør hva som er viktigst for deg.

Gratis lading ?
Ikke så viktig med en normal årlig kjørelengde. Kjører du mye og langt kan gratis lading ha LITT betydning.


Autopilot?
Blir et spørsmål om pris på objektet. AP kan kjøpes/låses opp så her er det bare å sammenholde bilpris med kostnad for å åpne AP.

Premium?
Jeg ville ikke betalt noe særlig ekstra for denne kontra en bil uten premium. Bilens øvrige tilstand er mye viktigere.

Hvor store dekk?
Smak og behag.


Hengerfeste-
Styr unna biler uten, ettermontering var iallfall vanskelig før.

skinn er også viktig.
Se svar fra GR over. Kombisetene til Tesla er virkelig GODE.


#50
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mulig forklaring på fantombremsing?
mandag 14. oktober 2019, klokken 19:32
100% original.
Fantombremser som bare f...
#51
Arbeidet pågikk rett nord for Circle K-stasjonen....rett bak ryggen på fotografen for hovedbildet i denne artikkelen:
https://www.firdatidend.no/tesla-etablerer-superladestasjon-ved-circle-k-stasjonen-pa-skei/
Oppfatter at det er dette stedet det er søkt om, mellom utleiehyttene og E39.
Foreløpig så det ut for at det pågikk arbeider med overvannsrør og infrastruktur i dybden men området stemte perfekt med det omsøkte stedet.
Vegvesenets innvending er jo egentlig ganske fornuftig. Det virker lite gjennomtenkt av Tesla å trykke ladestasjonene helt inn mot E39, særlig med tanke på brøyting om vinteren. Ikke særlig gunstig for hverken ladestasjoner eller biler å bli sprutet full av saltlake fra brøytebilene.
Dette kan enkelt unngås ved å lage kjøresone nærmest E39 slik at ladestasjonene kommer maksimalt langt vekk på E39, men fortsatt på samme tomt....eller kanskje le-skurene for ladestasjonene som omtales i artikkelen er et svar på innvendingen fra SVV.
#52
Ingen bilder men kjørte forbi Skei nå ikveld og grunnarbeidet for ladestasjoner er iallfall igang.
#53
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX riper i frontruten forts.
torsdag 12. september 2019, klokken 13:05
Sitat fra: Vhagar på torsdag 12. september 2019, klokken 12:06
Hvordan kan myk gummi lage striper i glass?

Og hvorfor undergrave meningen med et forum ved å ta løsningen på privaten?
Når myk gummi presser hardt nok, senkes nok terskelen for hvilken mengde dritt som skal til for å lage riper i glasset :-)

#54
Model X 2014 - 2022 / TMX riper i frontruten forts.
torsdag 12. september 2019, klokken 11:01
Makki skrev i den opprinnelige tråden.
"Igår merket jeg at frontruteren(fører siden) har fått riper(når solen skinner, er det irriterende) trolig fra vindusviskerne, lure på er det mulig å fikse det?"


Siden den andre tråden var låst og ikke kunne kommenteres fortsetter jeg her:
Jeg opplevde det samme på min X fra september -17.
Den korte viskeren på høyre siden visket med svært ulik kraft langs dekningsområdet. På førersiden og bak speilet (ca 30cm lengde) lå den så hardt mot ruten at den lagde riper i ruten mens den på passasjersiden var så slapp at den ikke fikk vekk alt vannet. Viskerne lagde også merkelige lyder når de ble kjørt.

...og JA, jeg har brukt mye spylervæske og JA, jeg har byttet viskere ofte nok til at dette ikke skulle skje, og NEI bilen var ikke kjørt så langt at dette var "normal" slitasje på en frontrute. Jeg har heller aldri opplevd lignende på noen av mine tidligere biler (heller ikke Tesla Model S som hadde tragisk dårlige viskere)

Hvis du vil vite mer om hvordan dette endte, ta kontakt på pm.
#55
Sitat fra: emphezis på onsdag 11. september 2019, klokken 09:33

Som bringer meg over til spørsmålet. Er det galskap å bruke så mye penger på en Model S Performance "Raven"? Model S er jo 7 år gammel! Hos alle andre bilmerker betyr jo en 7 år gammel modell at en ny modell er rett rundt hjørnet. Men ikke hos Tesla?

Sannsynligvis en elendig investering, eller?

Hvis du har 100 mill i banken -> kjør på
Hvis du bruker din eneste million på dette bilkjøpet -> idioti
#56
Låner denne tråden.
Finnes det flere ulike nivåer av Sentry Mode?
...eller har alle som har Sentry Mode tilgjengelig i menyen, mulighet for å bruke bilens kameraer til å følge med på omgivelsene?

(Trodde min bil var for gammel for denne funksjonen men ser at jeg har valget  i menysystemet)
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis superlading for S og X
mandag 19. august 2019, klokken 13:02
https://elbilforum.no/index.php?topic=47846.0
Denne tråden her over i X-forumet tyder vel på at det er typegodkjenning som er problemet, iallfall for X.
Dersom du ikke har fått en slik mail, kan jo forsinkelsen skyldes andre forhold i ditt tilfelle.
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis superlading for S og X
mandag 19. august 2019, klokken 09:26
Kan trøbbelet med typegodkjenning ha noe med dette å gjøre?
https://elbil.no/nye-elbiler-ma-lage-stoy/

Noen som har fått utlevert Tesla som lager lyd < 20 km/t ?
Krav f.o.m. 1.juli 2019.

Edit:
Ser ut for at kravet kun gjelder hvis bilen uansett må typegodkjennes på nytt og Raven-endringene er kanskje ikke SÅ omfattende?
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
tirsdag 13. august 2019, klokken 10:59
Sitat fra: Simen1 på tirsdag 13. august 2019, klokken 10:37
Sitat fra: nie på tirsdag 13. august 2019, klokken 09:42Jeg fikk aldri vite hva som var feil med batteriet mitt men det fungerte 100% når det ble satt tilbake i bilen.
Tesla er vist dessverre håpløs på ærlig og oppriktig informasjon. Tåkelegging, hemmelighold og løgn over en lav sko er de derimot gode på. Dette er et selskap jeg vil ha mindre og mindre med å gjøre. Dette er jo nesten Apple-tilstander.
Synes ikke bildet er så helsvart.

Jeg har endel svært gode kundeopplevelser med Tesla som langt overgår mine erfaringer med andre bilmerker.
...og så har jeg også mine desidert verste kundeopplevelser med Tesla.

Ønsker meg et Tesla som er litt mer kjedelige og forutsigbare når det kommer kundebehandling :-)

Jeg skjønner godt frustrasjonen hos dere som har mistet 10% over natta.
Samtidig fatter jeg ikke at Tesla er så "dum" at de gjør dette på denne måten.
Hvis det virkelig er helt krise og de MÅ ta ned kapasiteten i endel batterier, hadde det jo vært mye bedre og gjort dette gradvis og kalt det for degradering/slitasje av batteriet.

Når de likevel har gjort dette lukter det litt av at noen langt nede i organisasjonen har fått panikk og laget en algoritme som pusher ut denne oppdateringen til enkeltbiler basert på en enkel vurdering av batteridata mottatt fra den enkelte bil.  Dette uten helt å vurdere behov, alternative metoder, konsekvenser for omdømme etc.
Tenker dette kommer til å delvis reverseres med en ny oppdatering.

#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøp av brukt Tesla modell S
tirsdag 13. august 2019, klokken 09:48
Sitat fra: Thobly på søndag 11. august 2019, klokken 10:36


En annen ting. Hvorfor er det samme pris på disse to bilene mens den ene har gått 20000 km mer?

https://www.finn.no/151042759

https://www.finn.no/143447341

På forhånd takk for hjelpen:)

Den nyeste bilen har oppdatert versjon av pano-tak mens den eldste bilen har 1.gen. panotak som visstnok var beheftet med en del lekkasje-problemer. Skillet skjedde i produksjonen iløpet av juni -15.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA