Det som hadde vært to fluer i en fin smekk var om Tesla hadde limit mode CC i tillegg. De har jo en limit mode allerede, men den er jo bak en PIN-kode osv. Jeg har brukt limit mode mye på bl.a. Leaf og I-Pace, veldig kjekt i to scenarier:
1. 80-sone med veldig gammel standard, typ det som var Telemark, Sogn og Fjordane. Du må hele tiden langt ned i fart i svingene rundt Storefossen og Lillegarden, men så kommer det rettstrekker der 80 går helt fint. Da er det veldig kjekt å kunne hvile foten tungt på gassen og la bilen passe fartsgrensen, og så bare løfte foten til regen når du må bremse. Å klikke farten opp og ned hele tiden er irriterende, upresist og usmidig.
2. Radar blokkert. Samme som over, legg inn fartsgrensen og hvil foten på gassen. Funker likt som dum CC. Hvis bilen foran kjører sakte trenger du bare å løfte foten litt. Bare husk å slå av limit før du skal forbi.
1. 80-sone med veldig gammel standard, typ det som var Telemark, Sogn og Fjordane. Du må hele tiden langt ned i fart i svingene rundt Storefossen og Lillegarden, men så kommer det rettstrekker der 80 går helt fint. Da er det veldig kjekt å kunne hvile foten tungt på gassen og la bilen passe fartsgrensen, og så bare løfte foten til regen når du må bremse. Å klikke farten opp og ned hele tiden er irriterende, upresist og usmidig.
2. Radar blokkert. Samme som over, legg inn fartsgrensen og hvil foten på gassen. Funker likt som dum CC. Hvis bilen foran kjører sakte trenger du bare å løfte foten litt. Bare husk å slå av limit før du skal forbi.