Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Anterialis

#31
Noen som vet om plug-in hybrider også kan lade der?
#32
Ladeplasser og ladekabler / Sv: SparkMap for iOS er ute nå!
onsdag 20. juli 2016, klokken 13:07
Takk for flott app! Lastet ned =)

FYI, jeg ser ikke offentlige (og gratis) Type 2 ladestasjoner i P-huset under Østre Torg her i Hamar. P-huset ligger under torget i forlengelse av "Håkons gate" som er en avstikker til Strandgata. Kan denne legges til? Jeg mener å huske at det er 8 ladestasjoner, åpnes og brukes gratis med RFID (f.eks. Elbilbrikken). Det koster penger å parkere for andre enn El-biler.

EDIT: Jeg ser at den heller ikke kommer opp på Hurtigladekartet...
#33
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
lørdag 16. juli 2016, klokken 09:55
Forbrukstall fra min Stockholmstur med Bmw 330e:

Hamar-Stockholm ca 550km. Started med fulladet batteri og ladet 1kwh i Karlstad. Gj.snittsforbruk 5,9. Eller, 3-4 km før vi ankom hotellet slo den over til 6,0, men 5.9 høres utvilsomt mye bedre ut... Dette kunne vært unngått med roligere kjøring siste hamvtimen på motorveien inn mot Stockholm (120kmh/t og trafikkflyt på 135-140). Dette syns jeg er svært bra for en bensin-hybrid på motorvei :) min gamle bmw 2.0 diesel brukte 6,2-6,5 på bilferie igjennom tyskland og italia noen år tilbake...
#34
Hei,
jeg har eid en i3 i ca. ett år, dessverre har denne blitt solgt til fordel for en 330E (i-performance, derfor ser jeg litt mellom fingrene og tenker at "BMW i"-delen av forumet fremdeles kan benyttes av meg...) som jeg forøvrig er svært fornøyd med. Denne bilen kommer ikke med Mode 3 ladekabel som standard, kun den vanlige ladekabelen med boks (type 2 -> schuko) for hjemmelading fra stikkontakt.

Bilen kan lade maks 3,7 kw etter hva jeg har skjønt. Dermed trenger jeg vel kun en enfas Mode 3 type2-type2 ladekabel. Hvor får jeg tak i denne best og billigst?

Jeg ser bl.a. at "Electric Vehicle Institute" selger for 1500 kr, dette er jo en meget bra pris. BMW kommer med tilbud ila. dagen i dag. Norgeseliten (Salto?) selger kabel for samme pris (http://nettbutikk.norgeseliten.no/webshop/ladekabler/kab-mode3-4m-t2-t2-1f-16a). Er dette gode kabler?

Takk for hjelp =) Jeg håper jeg kan fortsette være en del av forumet med min i-performance! Jeg er overbevist (etter et års erfaring herfra) om at denne forumdelen er vesentlig bedre for meg enn "plug-in" delen...
#35
Plugg-inn hybrider / Sv: Innkjøpt BMW 330e, andre med slik bil?
søndag 19. juni 2016, klokken 19:30
Dersom du prøvekjører blir det nok kjøpt tenker jeg :p fantastisk bil er mitt inntrykk!


Sent from my iPad using Tapatalk
#36
BMWs hybrider / Min nye BMW X5 xDrive40e
fredag 17. juni 2016, klokken 14:24
Bestilte 330e medio Mai, bilen er i Norge ultimo juni. 1,5 mnd på produksjon inkl transport og levering, ikke verst! Noe tilsvarende bil :) grunnet ferieavvikling på BMW får jeg bilen først i begynnelsen av juli, men det skal jeg klare å vente på :p

Jeg har kjørt i3 ett års tid og tror jeg blir relativt flink til å lade etc. Blir spennende !


Sent from my iPad using Tapatalk
#37
BMW i3 / Sv: iDrive 5.0
tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:13
Videre sa BMW-forhandleren "min" at det "nok ikke bare er en SW oppdatering..".
#38
BMW i3 / Sv: iDrive 5.0
tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:37
Da fikk jeg svar fra BMW forhandler; F30 får nok ikke iDrive 5 før aug./sept.
#39
BMW i3 / Sv: iDrive 5.0
tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:06
Beklager dersom dette er i3 delen av forumet! Det kommer i så fall ikke godt frem på måten jeg navigerer på. Her står det "Bilmerker --> BMW i --> iDrive 5.0. Jeg har kjøpt en 330e (f30) således en BMW i-bil..

Takk for opplysningen! Teknologien utvikler seg farlig raskt ja...
#40
BMW i3 / Sv: iDrive 5.0
tirsdag 14. juni 2016, klokken 19:47
Skulle selvsagt vært "nyere" og ikke eldre som jeg skrev.

Tolket topic og innholdet ellers i tråden til å tillate iDrive som diskusjonstema og ikke bare iDrive for i3 selv om TS skriver om i3...
#41
BMW i3 / Sv: iDrive 5.0
tirsdag 14. juni 2016, klokken 19:17
Når kommer dette til F30? Jeg har kjøpt 330e som blir produsert nå (produksjonen startet i forrige uke...). Typisk at jeg kunne fått iDrive v5 om bilen var produsert 2-3 uker senere :/
#42
Plugg-inn hybrider / Sv: Innkjøpt BMW 330e, andre med slik bil?
tirsdag 14. juni 2016, klokken 18:41
3-serien er nå ikke så avhengig av touring som feks 5-skjønner ikke hvorfor så mange på død og liv skal ha stasjonsvogn, 4x4 og hengerfeste... Er en norsk greie det der. Jeg bor nå på Hamar og selv der har det vært så lite snø/glatt føre at 4x4 aldri var nødvendig. Jeg har heller aldri vært på hytter hvor man ikke kommer frem med tohjulsdrift, og familien har eid flere hytter. Selvsagt ser jeg de positive sidene, og naturligvis er det familier som virkelig trenger dette. Men feks at så mange som 9/10 av de som kjøper 5-serie virkelig trenger Touring og 4x4 tviler på....

For min del holder det i massevis med bakhjulsdrift, sedan og ingen hengerfeste. Men det er kanskje jeg som er spesiell??
#43
Høres ut som du bør vente til BMW kommer med hydrogen fuel cell eller hydrogen ICE :)
#44
Plugg-inn hybrider / Sv: Ladbar hybrid og elbilparkering
tirsdag 14. juni 2016, klokken 17:04
Beklager at jeg gjenopptar diskusjonen i en gammel tråd, men dette engasjerer! Jeg har selv kjøpt PHEV nå etter å ha kjørt BEV i 1 år. Jeg forstår at PHEV kan parkere (betalingsplikt dersom aktuelt) på El-bil-ladeplasser så lenge man lader. Private P-selskap tillater som regel inne dette, de mener bilen må være registrert som EL. Jeg forstår også at P-selskapene kan lage sine ene regler jf Avtaleloven, og ved å parkere godtar man vilkårene. MEN, står det definert i deres avtalevilkår hvordan de definerer en "el-bil"? Dersom de ikke definerer dette - og det finnes jo ingen nasjonal/internasjonal definisjon - stiller de vel svakt juridisk når de bøtelegger PHEV på lasteplass?

Lenger opp i tråden er det kopiert inn et svar fra Q-park (?) hvor de skriver at "el-bil = biler med EL i reg.nr". Er dette forklart i deres avtalevilkår?? Ellers blir det vel påstand mot påstand om hvordan El-bil skal defineres?

Interessant diskusjon :)
#45
Takk for tilbakemelding! Lading OK mot betaling dersom påkrevd.

Andre med 330e her?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA